Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبسایت رسمی برنامه نود - لباس تیم ملی آلمان در جام جهانی 1990 ایتالیا یکی از زیباترین و پر طرفداری ترین لباس های تمام ادوار جام های جهانی بوده است، حال همان گروه طراحی، لباس های خاص مدافع عنوان قهرمانی جهان برای جام جهانی 2018 را طراحی کرده اند.

به گزارش وبسایت نود، روز دوشنبه این هفته از پیراهن تیم ملی آلمان برای جام جهانی 2018 روسیه رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح برگرفته از طرح مشهور لباس تیم ملی آلمان در جام جهانی 1990 بود که محبوبیت خاصی بین همه هواداران فوتبال پیدا کرد. به همین بهانه روزنامه 11 Feunde با طراح این لباس خانم اینا فرانزمن (Inna Franzmann)، و همینطور یورگن رانک (Jurgen Rank) رئیس طراحان کنونی آدیداس انجام داده که در زیر می خوانید:

اینا تو طراح لباس تیم ملی آلمان در سال 1990 بودی؟

اینا: درست است، آن زمان ما گروه کوچک 4 نفره ای از طراح ها داشتیم که علاوه بر تیم های فوتبال، لباس بازیکنان تنیس را هم طراحی می کردیم. البته نباید فراموش کرد که این طرح برای مسابقات یورو 1988 طراحی شده بود. تا قبل از آن مسابقات اکثر لباس های تیم ملی رنگ های سفید و مشکی داشت بدون اینکه طرحی خاص داشته باشد. ما وقتی طراحی جدید را انجام دادیم استقبال زیادی از آن شد، وقتی برای جام جهانی 1990 در فکر طرحی جدید تر بودیم، فرانس بکن باوئر به ما توصیه کرد با همان لباس سال 1988 به جام جهانی برویم.

ولی شما در سال 1988 با طراحی روی یک کاغذ معمولی شروع کردید؟

اینا: درست است، هورست داسلر(مدیر سابق آدیداس) برای متقاعد کردن ما برای طراحی رنگی خیلی با ما کلنجار رفت و از ما خواست تا با رنگ های لباس تیم ملی آلمان طرحی جالب آماده کنیم. حدود 40 یا 50 طراحی انجام دادیم و طرح نهایی از بین آنها انتخاب شد.

یورگن و تو 30 سال بعد به طرحی بهتر از آن طرح سال 1990 دست نیافتی؟

یورگن با خنده: دقیقاً همینطور است. ما فقط طراحی رو کپی کردیم و به تعطیلات رفتیم. ما می خواستیم لباسی رو طراحی کنیم که به غیر از زمین فوتبال، بشود در سایر محیط ها هم آن را پوشید.

چرا تو و تیمت به سراغ طراحی سال 1990 رفتی؟

یورگن: طراحی آن لباس خیلی پرشور و زیبا بود. واقع فوق العاده بود.

اینا: آنها در حقیقت ادامه دهنده یک اصالت بودند.

فکر نمی کنید که موفقیت تیم ملی آلمان در آن جام جهانی در فروش خوب و همینطور مشهور شدن این طراحی تاثیر گذار بود؟

اینا: دقیقاً همینطور است. مثلاً ما تصور می کردیم لباس سال 1994 آلمان که ما اسمش را «پانچو» گذاشته بودیم و از روی لباس سرخپوست های قاره آمریکا طراحی کرده بودیم موفقیت بیشتری کسب کند، اما عدم نتیجه گیری تیم ملی آلمان در سال 1994 باعث شد موفقیتی که تصور می کردیم را کسب نکند. هر چند به طور مثال در روسیه محبوب ترین لباس، لباس تیم ملی روسیه در سال 2010 بود، با این که تیم ملی روسیه به جام جهانی نرسید.

انتقادهایی هم به طراحی لباس 1990 شده بود، درست است اینا؟

اینا: بله دست است، البته آن زمان اینترنتی وجود نداشت، ولی نوشته هایی بودند که به این طراحی انتقاد داشتند. به هر حال اولین باری بود که رنگ های پرچم روی لباس تیم ملی آلمان با این ابعاد طراحی می شد. الان مخصوصاً از سال 2014 به بعد خیلی خیلی بیشتر به جزییات طراحی ها توجه می شود و به خاطر وجود اینترنت تعداد نقدها افزایش یافته است.

شما چطور با این معضل کنار می آیید؟

یورگن: طبیعی است، بسیاری با شروع اولین بازی تیم ملی با دیدن طرح جدید شوکه می شوند، اما از بازی دوم به بعد همه عادت می کنند. به طراحی سال 2014 نگاه کنید. لباس قرمزی زیادی داشت، رنگ شورت از مشکی به سفید تغییر کرده بود، انتقادهای زیادی هم شده بود، اما در نهایت این شما هستید که باید به کارتان اعتماد داشته باشید.

چرا آدیداس دوباره به طراحی های دهه 80 و 90 میلادی بازگشته است؟ کلمبیا، بلژیک، روسیه، آرژانتین، مکزیک و آلمان تیم هایی هستند که آدیداس برای طراحی لباس هایشان به نوستالژی روی آورده است.

یورگن: شما به طراحی های تیم های تحت اسپانسرینگ آدیداس در بوندسلیگای این فصل توجه کنید. ما از این فصل شروع کردیم برگشتن به طراحی های گذشته. بایرن مونیخ برای لباس خانگی لباس دهه 70 و برای خارج از خانه لباس اواخر دهه 90 را می پوشد، هامبورگ لباس اواسط دهه 80 و سایر تیم ها هم به همین صورت. ما می خواهیم این جام جهانی را در آینده به نام جام جهانی آدیداس به یاد بیاورند.

حالا چرا این طراحی را انتخاب کردید؟

یورگن: وقتی با کلکسیونر ها صحبت می کردم و از آنها می خواستم زیباترین طراحی لباس های گذشته را نام ببرند، اولین انتخاب آنها همین لباس سال 1990 بود، البته آن زمان نمی دانستند من چرا این سوال ها را می پرسم. البته الان متوجه می شوند (با خنده). این طراحی به قدری زیبا بود که سال بعدش تیم هایی نظیر بوکا جونیورز و تیم های لیگ انگلیس در رنگ های دیگر از آن استفاده کردند. در ضمن سال 1990 اولین باری بود که من به عنوان هوادار جام جهانی را از نزدیک دیدم.

البته علاوه بر رنگ، یک تغییرات کوچکی هم در طراحی دادید. در حقیقت همان طرح را به صورت قرینه پیاده کردید. دلیل خاصی داشت؟

اینا: بله، به خاطر قوانین فیفا بود، قوانین فیفا به صراحت نوشته که باید آرم و شماره جلو در دو سمت متفاوت قرار داشته باشند. ما می خواستیم هم آرم فدراسیون روی پیراهن باشد و هم جایی برای چاپ شماره، اگر به همان طراحی قدیم پایبند بودیم، جایی برای شماره باقی نمی ماند، برای همین طرح را قرینه کردیم. ضمن این که باید جایی برای تاریخ مسابقه و شهر و حریف هم در نظر می گرفتیم.

حرف آخر؟

یورگن: منتظر سورپرایز های ما برای لباسهای دوم تیمها باشید. لباسهایی که مارچ 2018 (اسفند و فروردین) به بازار خواهد آمد.

ترجمه: ایمان مؤتمنی

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان

دریافت 46 MB کد خبر 6087918

دیگر خبرها

  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • تیزر زیبای باشگاه اینتر پس از قهرمانی در سری آ و ثبت ستاره دوم / فیلم
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • گل زیبای الکسیس سالماکرز به آاس رم (آاس رم 1-3 بولونیا)
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه
  • جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر
  • تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است