Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن ( ایکنا ) از آذربایجان غربی، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی امروز 17 آبان ماه در نشست خبری با جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: برنامه جامع سلامت در استان، ارتقای عادلانه شاخص های سلامت با مشارکت آحاد جامعه با محوریت کار گروه سلامت و امنیت استان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در رابطه با سیاست های کلی سلامت با ابلاغ مقام معظم رهبری افزود: ارتقای شاخص های سلامت و جایگاه آن در آسیای جنوب غربی بوده و با افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارها، توانایی افراد، خانواده و جامعه در تامین سیاست های سلامت می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجلن غربی در رابطه با سند چشم انداز 1404 سیاست های کلی جمعیت در استان را چنین بیان کرد: ارتقای پویایی، بالندگی،جوانی و جمعیت  با افزایش نرخ باوری جز سیاست های کلی جمعیت در استان می باشد.
وی در رابطه با محورهای اصلی فعالیت بهداشت محیط در آذربایجان غربی تصریح کرد: بررسی و تعیین مکانسیم  بیماری ، نظارت بر کنترل کیفی آب شرب و مواد غذایی، نظارت بر پسماندهای خانگی و عفونی و نظارت بر کاهش آلودگی هوا جز محور های اصلی بوده است. آقازاده در زمینه آسیب شناسی منابع آلوده کننده شیمایی و میکروبی مواد غذایی ادامه داد: آسیب های مصرف رنگ های غیر مجاز و نان های روغنی آلودگی شمیایی زیادی به همراه داشته و باعث بروز سرطان های کیسه صفرا کبد و نارسایی های کلیوی می باشد.
وی در خصوص طرح ها و راهکارهای پیشنهادی در حوزه سلامت  مواد غذایی در آذربایجان غربی تاکید کرد: جلوگیری از گسترش نان های روغنی در استان  و استفاده از سنگک های سنتی و نان بربری به جای سنگ های ماشینی و همچنین حذف افزودنی های غیر مجاز به غذاها و زعفران های شیمیایی در رستوران ها جز راهکارای پیشنهادی به آحاد مردم استان بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی با بیان مصوبه پیشنهادی در آذربایجان غربی عنوان کرد: تدوین برنامه جامع سلامت استان به دبیری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی و مشارکت دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی در چهار چوب مفهومی و قالب ملی تعیین شده ،تصویب و مقرر گردید در این خصوص دستگاه های مسئول و آحاد جامعه همکاری لازم را در تدوین، برنامه در کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان طرح و پس از بررسی و تصویب جهت تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار ارجاع خواهد شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این نشست تخصصی باهدف آشنایی  بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با تغییرات فیزلوژیک در دوران سالمندی و با همکاری مديريت سازمانهاي مردم نهاد و خيرين سلامت دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی و با حضور 40 نفر از بانوان شاغل در سطح ستاد مرکزی و امور ارومیه برگزار شد.

مشاور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در امور بانوان در خصوص برگزاری این نشست تخصصی اظهار داشت: این نشست یکی از برنامه های هفته ملی سلامت بانوان بوده که به همت امور زنان و خانواده شرکت  آب و فاضلاب برگزار و در آن، مراحل تکامل فیزلوژیک زنان، عوامل متاثر کننده سالمندی، آمادگی برای مواجهه و معرفی روش های پیشگیری از انواع آسیب های این دوره بیان شد.

وی، استمرار برگزاری کلاس حرکات اصلاحی برای بانوان شاغل و همسران کارکنان مرد، برنامه ریزی برای برگزاری کلاسهای آموزشی دارت، تیراندازی، تنیس روی میز برای بانوان شاغل را از جمله فعالیتهای انجام شده بمناسبت هفته سلامت در بین کارکنان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی عنوان کرد.

 

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه