Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:57:15 GMT

رشد هشت درصدی صادرات کالا از شهرستان بناب

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۷۸۲۴

رشد هشت درصدی صادرات کالا از شهرستان بناب

تبریز- ایرنا- رئیس اداره گمرک بناب از رشد هشت درصدی صادرات انواع کالا از این شهرستان به خارج از کشور خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون کالاهایی به ارزش 36 میلیون دلار از بناب گمرک صادر شده است.

جلال الهی زاده عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طی این مدت 35 هزار تن انواع کالا از شهرستان بناب به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی143درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ، ارزش ریالی صادرات این شهرستان را 121 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این میزان صادرات 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
الهی زاده اضافه کرد: کشورهای عراق، اسپانیا، ترکیه، روسیه، آذربایجان، مالزی، قطر، امارات، فرانسه و آلمان 10 کشوری هستند که عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک به آنها صادر شده است.
وی گفت: از کل میزان کالاهای صادراتی بالغ بر 16 هزار تن را آرد گندم تشکیل می دهد که از محل واردات موقت گندم از طریق گمرک بناب به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.
شهرستان بناب با 126 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
این شهرستان سال گذشته با بیش از 50 هزار تن صادرات انواع کالا رتبه اول صادرات استان را به خود اختصاص داد.
3038/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان

خرسندی گفت: پس از چندین سال برنامه‌ریزی و اهتمام برای رونق صادرات غیرنفتی شهرستان مراغه محصولات بخش کشاورزی سال زراعی گذشته به مقصد بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، استرالیا، شیلی و روسیه صادر شد.

 خرسندی افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان با چهار هزار و ۳۰۳ تن به کشمش و خرما اختصاص دارد.

وی همچنین به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن سیب مرغوب این شهرستان به کشور‌های مختلف اشاره و بیان کرد: حجم تولید و کیفیت سیب شهرستان در سال گذشته به دلیل سرمازدگی پایین‌تر از سال‌های قبل بود.

خرسندی ادامه داد: این میزان سیب به کشور‌های پاکستان، عمارات، هندوستان و قزاقستان صادر شد اما بازار بسیار وسیعتری برای این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراغه می‌تواند به عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه نقش محوری ایفا کند اضافه کرد: قسمت عمده محصولاتی که از این شهرستان صادر می‌شود باغی و خشکبار است.

وی گفت: علاوه بر محصولات تولیدی در مراغه محصولات دیگری از جمله خرما در صنایع شهرستان فرآوری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴