Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دانشگاه تهران؛ در ابتدای این مراسم، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و تأکید بر اهمیت فعالیت این انجمن‌ها، گفت: به دلیل ماهیت علمی دانشگاه، فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بخشی از مسیر علمی دانشگاه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی دانشگاه به وجود برخی کاستی‌ها در فعالیت تشکل‌های علمی و فرهنگی دانشجویی به دلیل مشکلات مالی کشور و دانشگاه اشاره و تصریح کرد: همه شما به خوبی از مشکلات مالی کشور و در نتیجه آن به بار آمدن مشکلات مالی در دانشگاه آگاه هستید. متاسفانه بخشی از برنامه‌های ما در بخش‌های مختلف به دلیل محقق نشدن بودجه با کندی حرکت روبه‌رو شده است. اما با این حال، خواهیم کوشید که این مشکلات مالی کمترین آسیب را به برنامه‌های شما در انجمن‌های علمی دانشجویی وارد کند.

دکتر سرسنگی از عزم معاونت فرهنگی دانشگاه برای از پیش رو برداشتن موانع موجود در گسترش فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی خبر داد و افزود: با کمک خود شما و استفاده از پیشنهادها و نظرات ارزشمندتان سعی کرده و خواهیم کرد که به تدریج موانع پیش روی فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی را از میان برداریم. در همین راستا موفق به حل مشکل برداشت بالاسری از درآمد تشکل‌های دانشجویی شده‌ایم و نیز در هیئت رئیسه دانشگاه مصوب شده است که حوزه‌های مالی واحدها در پرداخت این درآمدها به تشکل‌ها تعلل نکنند.

معاون فرهنگی دانشگاه از امکان ارسال طرح‌های انجمن‌های علمی برای سه ماهه دوم نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: برای کمک به فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی در شش ماهه اول سال جاری حدود ۶۰ طرح را مصوب کرده و هزینه‌های آن را به انجمن‌ها پرداختیم. در شش ماهه دوم نیز تا به حال حدود ۲۰ طرح مصوب شده و مقرر شده است برای رفاه حال دانشجویان و دادن فرصت بیشتر به آن‌ها، طرح‌های دیگر شما هم برای سه ماهه بعدی مورد پذیرش قرار گیرد.

دکتر سرسنگی از سرمایه‌گذاری خاص معاونت فرهنگی دانشگاه روی طرح‌های ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی خبر داد و از دانشجویان خواست تا طرح‌های ویژه خود را هرچه زودتر ارسال کنند. وی همچنین اظهار امیدواری کرد برگزاری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه بتواند گام بزرگ دیگری برای توسعه فرهنگ در دانشگاه و قدردانی از فعالان فرهنگی در دانشگاه تهران باشد.

در بخش بعدی برنامه، مهندس صیاد شیخی، توضیحاتی در مورد آیین‌نامه جدید انجمن‌ها و اتحادیه های انجمن‌های علمی دانشجویی ارائه کرد و آخرین اصلاحات آیین‌نامه را به همراه بخش‌های مهم آن برای دانشجویان تشریح کرد.

سپس، پنل نشست فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی با حضور آقایان زهتاب‌فر، مهدی تاج‌پور و امید غلامی و خانم آلا عنایتی تشکیل شد که در این پنل به سوالات دانشجویان در زمینه انجمن‌های علمی دانشجویی پاسخ داده شد.

در ادامه دو کارگاه تخصصی برگزار شد که کارگاه اول توسط میثاق اسماعیل‌پور و کارگاه دوم توسط ارمیا سحرخیز اجرا شد.

دانشگاه تهران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با روسای دانشگاه‌های استان در محل استانداری برگزار شد. حجت الاسلام خسروپناه در این نشست گفت: به منظور ایجاد بستری برای حکمرانی نخبگانی در کشور، هیات‌های اندیشه ورز در استان‌ها راه اندازی شد تا تصمیمات کشور منطبق با نظرات افراد در استان‌ها اخذ شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تاکنون دو نشست و یک همایش توسط هیات اندیشه ورز در استان قزوین برگزار شده است. متاسفانه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور دخالت ندارند و نیاز به بازنگری در حقوق دریافتی این اعضا و افزایش آن است تا انگیزه‌ای برای فعالیت مستمر علمی باشد.
وی اظهار کرد: به منظور شناسایی نخبه ها، رصدخانه‌های علمی راه اندازی شد و با افرادی که در زمینه مهاجرت نخبگان تشویق کننده باشند به شدت برخورد خواهد شد. دانشگاه آزاد قزوین جزو دانشگاه‌های برتر دنیاست و از دانش بنیان‌ها باید حمایت شود.
سایر رووسا و اساتید دانشگاه‌ها هم در این نشست توجه به مهارت آموزی، تمرکز بر فرهنگ سازی و حمایت از نخبگان در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، توجه ویژه به مساله بودجه دانشگاه ها، توجه به امنیت روانی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه‌های حکمت بنیان را از مسائل مهم پیش روی دانشگاهیان عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟