Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، سفته سندی است که به موجب آن امضاء کننده تعهد می‌کند مبلغی را در موعد معین یا عندالمطالبه یا در وجه حامل یا شخص معین و یا به حواله کرد آن شخص کارسازی کند
سفته باید علاوه بر امضاء یا مهر دارای تاریخ و متضمن مواردی از جمله؛ مبلغی که باید تادیه شود با تمام حروف، گیرنده وجه و تاریخ پرداخت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در صورت عدم وجود یکی از این موارد در سفته، این نوشته سند تجاری محسوب نمی‌شود و به عنوان یک سند عادی تلقی می‌شود. در صورت عدم وصول وجه سفته می‌توان دعوی حقوقی مطالبه وجه سفته را مطرح کرد.
مدارک و منضمات مورد نیاز:
۱- تصویر مصدق سفته (الزامی)
۲- تصویر مصدق ظهر سفته (اختیاری)
۳- تصویر مصدق واخواست نامه (اختیاری)
۴- به همراه داشتن کارت ملی جهت احراز هویت و کارت عابر بانک جهت پرداخت هزینه دادرسی الزامی است.
در صورت عدم وجود مدارک اختیاری فوق می‌توانید یکی از موارد ذیل را ارائه کنید.
۱- درخواست استعلام
۲- شهادت شهود و مطلعین
۳- شماره پرونده استنادی
۴- سایر دلایل و مستندات

705

سفته دفتر خدمات الکترونیکی مطالبه وجه عندالمطالبه سند تجاری سند عادی دعوی حقوقی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد البرز گفت: در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند.   طاهره شهبازی از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافتند و به ۴۵۰ مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.   او با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.   شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نقش مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد