Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@07:13:18 GMT

سفر به کربلا روی خط فیلم و عکس/ همه‌چیز در مورد روند بازگشت زوار

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۸۷۹۰

سفر به کربلا روی خط فیلم و عکس/ همه‌چیز در مورد روند بازگشت زوار

‍‍‍‍‍‍

بازگشت زائران کربلا حالا به اوج خود رسیده و مهران به ایلام یک‌طرفه شده است؛ در این گزارش همه آنچه در مورد روند بازگشت زوار می‌خواهید بدانید را می‌خوانید.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در بسته خبری اربعین آخرین رویدادهای مرتبط با پیاده‌روی اربعین را مرور خواهیم کرد، مواردی از قبیل آخرین آمار صدور ویزا، ارائه خدمات به زائران، روند برگشت زائران و اعمال محدودیت‌های ترافیکی، دستگیری باند سارق تلفن‌های همراه، شیوع بیماری‌های گوارشی و برخی از اخبار مرزهای کشور برای تردد در ایام اربعین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین تحولات روند صدور ویزا

روند صدور ویزا که در روزهای گذشته با بیشترین سرعت و به‌صورت روزانه انجام می‌شد، از دیروز متوقف شد و به‌روز آخر خود رسید، شهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفته است با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بدون مشکل زائران طی چند روز گذشته از طریق مرزهای زمینی و هوایی به جمع راهپیمایی کنندگان اربعین پیوستند تعداد محدودی از زائران باقی‌مانده بود که چهارشنبه عازم شدند.

به گفته وی از چهارشنبه صدور روادید در دفاتر موقت متوقف‌شده است و از دیروز بعدازظهر کار را جمع‌آوری کردند. بقیه کنسولگری‌هایی که در کشورمان به‌صورت دائم فعالیت می‌کنند کار عادی خودشان را چهارشنبه از سر گرفتند و درواقع تدابیر و رویکرد ستاد اربعین و همه کمیته‌های تخصصی هم‌اکنون استقبال و روان‌سازی روند برگشت زائران است.

رئیس سازمان حج و زیارت بار دیگر  به زائران اربعین حسینی که در ساعت‌های آتی عازم عتبات عالیات هستند توصیه کرد که حتماً مدارک قانونی را دریافت کنند و آن را هم به همراه خود داشته باشند، چراکه متولیان ذی‌ربط و مسئولان دو کشور نسبت به اینکه کسی بدون مجوز یعنی بدون ویزا وارد عراق شود بسیار حساس هستند.

به گفته حمید محمدی اقدامات مناسبی برای کنترل مرزها صورت گرفته است و قطعاً اگر افرادی بخواهند بدون ویزا مبادرت به سفر اربعین حسینی داشته باشند برخورد قاطع صورت می‌گیرد و در این مورد نیز تردیدی وجود نخواهد داشت.

آن‌طور که وی گفته است امسال طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، مجموعاً ۱۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان بابت ویزا، خدمات پزشکی، بیمه و حق‌الزحمه کارگزاران که گذرنامه‌ها را به دفاتر کنسولی برای ویزا می‌رسانند، تعیین شد.

خروج غیرقانونی کمتر از سال‌های گذشته

سرکنسول ایران در کربلا هم بر سخنان رئیس سازمان حج و زیارت درزمینهٔ لزوم کامل بودن مدارک زائران تأکید کرده و گفته است: امسال ازنظر خروج غیرقانونی مشکل کمتری نسبت به سال گذشته داشتیم و ازاین‌جهت از زوار ایرانی و التزام به قوانین آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

به گفته میر مسعود حسینیان فضای کربلا بسیار اربعینی است و خبرهای کاظمین و سامرا حاکی از تراکم جمعیتی بسیار بالاست.در کربلا روز جمعه، اربعین است و موکب‌ها در حال پذیرایی از زوار هستند و علی‌رغم جمعیت، نسبت به سال گذشته وضعیت مرتب‌تری را شاهد هستیم اما مشکل اساسی در خصوص گم‌شدگان است و زواری که وارد موکب‌ها می‌شوند، ملاحظه نام موکب و آدرس را داشته باشند.

وی اما از زوار هم تقاضا کرده است که بعد از زیارت به کشور بازگردند تا جایی برای اسکان و تغذیه زوار تازه‌وارد باشد. حسینیان همچنین با اشاره به مشکلات محدودیت خودپرداز ایرانی در کربلا از زوار خواسته است  در حفظ پول خود دقت بیشتری نمایند و در مدیریت پول خود کوشا باشند چراکه صرافی‌ها هم  امکان پرداخت پول ایرانی را به میزان کافی ندارند.

 عبور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزها

درحالی‌که مسئولان از افزایش موج برگشت زائران خبر می‌دهند سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان  اینکه خدمات‌رسانی به زائران تا روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده ادامه دارد از زائران خواسته است در بازگشت عجله نکنند.

به گفته شهریار حیدری دو میلیون و ۳۲۰ هزار روادید برای اربعین امسال صادرشده است که تا صبح چهارشنبه  دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از مرزهای زمینی و هوایی خارج‌شده‌اند.

وی اما معتقد است که در حال حاضر تأکید ستاد بر روی بازگشت بدون دغدغه زائران به کشور است و امکانات لازم حوزه حمل‌ونقل، اسکان، تغذیه و سایر موارد فراهم‌شده است و وضعیت مرزهای شلمچه، مهران و چذابه در حوزه تردد و ورود و خروج زائران روان گزارش‌شده و همه دستگاه‌های مربوطه در حال خدمات‌رسانی هستند و مشکل خاصی وجود ندارد.

درمجموع تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزها خارج‌شده‌اند که بخشی از این افراد قبل از ماه صفر به عراق مشرف شده‌اندحسین ذوالفقاری در آخرین آمار طی شامگاه چهارشنبه با یادآوری اینکه  ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع افغانستانی ساکن ایران در مراسم اربعین امسال حضور یافته‌اند، تصریح کرد: درمجموع تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزها خارج‌شده‌اند که بخشی از این افراد قبل از ماه صفر به عراق مشرف شده‌اند.

به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین ۳۵ هزار نفر از زائران اربعین هنوز به کربلا مشرف نشده‌اند و بر اساس پیش‌بینی‌ها این افراد نیز طی فردا و تا هفته آینده به عراق می‌روند.

سردار اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور هم گفته است از چهارشنبه تا سه روز آینده اوج بازگشت زائران است که ترافیک را در محورها سنگین می‌کند. در حال حاضر یک‌سوم زائران از مرزها به کشور بازگشته‌اند و طی سه روز آینده نیز تعداد کثیری از زائران وارد کشور می‌شوند.

اجرای طرح‌های ترافیکی در جاده‌های منتهی به مرزها از اولویت‌های پلیس در چند روز آینده است به گفته وی اجرای طرح‌های ترافیکی در جاده‌های منتهی به مرزها از اولویت‌های پلیس در چند روز آینده است و  تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اتخاذشده و پیش‌بینی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه نیروهای مسلح و ناجا مستقر در مرز مهران هم با اشاره به بازگشت ۸۲۰ هزار زائر به کشور گفته است که ترافیک محور مهران به ایلام پرحجم و روان است.

پیش‌بینی ناوگان حمل‌ونقل

شهریار حیدری اما خروج و ورود زائران به کشور را دارای روند منطقی ارزیابی کرده و گفته است برخلاف سال‌های گذشته امسال هم ورودی به کشور و هم خروج از آن از روند منطقی برخوردار است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

به گفته سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از چهارشنبه صبح تا ظهر ساعت ۱۲ تقریباً ۹ برابر ورود، نسبت به خروج داشته‌ایم  و این حکایت از این دارد که زائران بعد از انجام مراسم زیارت و حضور در این ایام در حال بازگشت هستند و پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشت زائران ازجمله اسکان و تغذیه فراهم‌شده است در حوزه حمل‌ونقل هم تا این لحظه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی  ۱۲ هزار وسیله داریم که آماده جابه‌جایی زائران است.

به گفته وی به دو هزار و ۲۰۰ دستگاه در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه دپو شده‌اند و  آماده هستند به‌محض ورود زائران آن‌ها را به شهرهای مقصد انتقال دهند و هزار و ۲۰۰ دستگاه از ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری نسبت به جابه‌جایی زائران از مرز به پارکینگ‌ها و شهرهای منتهی به مرز فعالیت می‌کنند، در داخل عراق نیز بیش از هزار دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل‌ونقل شهری تهران، مشهد و کرج به ناوگان حمل‌ونقل عمومی عراق کمک می‌کنند.

به گفته فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح ناجا هم موج بازگشت زائران  از غروب چهارشنبه به بعد پرحجم‌تر شده است، تمهیدات لازم از سوی مسئولان در پایانه و گیت‌های بازرسی برای رسیدگی سریع زائران تدارک دیده‌شده است و خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مهران - ایلام یک‌طرفه شد

پلیس هم از مدت‌ها پیش آمادگی‌های لازم برای بازگشت زوار را پیش‌بینی کرده است، آن‌طور که رئیس پلیس راهور ناجا محور مهران به سمت ایلام با توجه به بازگشت زائران شاهد ترافیک پرحجم است، ولی در برخی مقاطع ترافیک نیمه سنگین است.در محور چذابه شرایط عادی و روان بوده و از حجم مناسبی برخوردار است و  وضعیت مرز شلمچه نیز به همین‌گونه است.

به گفته سردار تقی مهری در محور ایلام - مهران و ایلام - کرمانشاه در برخی مقاطع به دلیل شرایط ترافیک نیمه سنگین است، مسیر مهران به ایلام از ساعت ۱۶ بعدازظهر چهارشنبه هم یک‌طرفه شده است و افرادی که از سمت کرمانشاه - ایلام قصد آمدن به مهران را دارند باید از جاده ایلام به سمت دره شهر- سه‌راهی ملک شاهی و از ملک شاهی به سمت مهران حرکت کنند که یک‌طرفه است.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از ممنوعیت تردد از ایلام به سمت مهران خبر داد و افزود: همچنین از سه‌راه دهلران در محدوده مهران به سمت ملکشاهی عبور ممنوع است.  

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هم  از آماده‌باش ۱۰۰درصدی پلیس برای هدایت موج بازگشت زائران خبر داده و گفته است همه تدابیر راهنمایی و رانندگی در مرزهای کشور به‌خصوص مرز مهران که تردد بیشتری در آن وجود دارد اعمال‌شده است.

ازنظر شرایط جوی در سه استان ایلام، خوزستان و کرمانشاه فعلاً پدیده خاصی مشاهده نشده استمیر سعید دبیر سیاقی کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور هم از ترافیک سنگین در محورهای شلمچه - خرمشهر و مهران - مرز مهران خبر داد و گفت: با توجه به دریافت تصاویر زنده از دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌ها و گزارشات دریافتی از گشت‌های راهداری و اطلاعات تردد شمارهای برخط در محورهای منتهی به مرزهای شلمچه، مهران و چذابه ازنظر ترافیکی، ترافیک در محورهای شلمچه - خرمشهر و مهران - مرز مهران سنگین گزارش‌شده است.

به گفته وی ازنظر شرایط جوی در سه استان ایلام، خوزستان و کرمانشاه فعلاً پدیده خاصی مشاهده نشده است.

توصیه‌های پلیس به زائران

سرهنگ معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا توصیه‌ها و نکات لازم را به زائرانی که در حال بازگشت از عراق هستند ارائه کرد. ازجمله اینکه زائرینی که قصد استفاده از اتوبوس‌های بین‌شهری برای عزیمت به استان‌های کشور را دارند باید بعد از خروج از پایانه مرزی مهران و ورود به خاک میهن عزیزمان، از خودروهای شرکت واحد مستقر در میدان اربعین(٥٠٠ متری پایانه) استفاده کنند و پس از طی حدود ٦ کیلومتر راه ، در ترمینال مسافربری برکت پیاده شوند و سوار اتوبوس استان مقصد خود شوند. 

وی افزود: زائرینی که با خودروی شخصی به مهران مراجعه و خودروی خود را در پارکینگ متوقف کرده‌اند نیز با استفاده از اتوبوس‌های شرکت واحد مستقر در میدان اربعین به سمت مرز مهران حرکت و قبل از شهر مهران در پل زائر پیاده شوند و تا میدان امام (ره) حدوداً ٥٠٠ متر پیاده‌روی کرده و در میدان اگر برای پارکینگ اربعین قصد مراجعه دارند، سوار خودروهای شرکت واحد شوند و اگر به پارکینگ‌های داخل شهر می‌روند، آدرس پارکینگ را به همراه داشته باشند. ضمناً در هر اتوبوس، از عوامل پلیس، ٢ نفر برای راهنمایی زائرین حضور دارند. 

به گفته سرهنگ جهانی اگر خودروی شخصی زائری به دلیل سد معبر در شهر مهران به‌وسیله جرثقیل جابه‌جاشده باشد باید با شماره تلفن ١٢٠ تماس بگیرند و با ارائه شماره خودرو نام، آدرس و تلفن پارکینگ را اخذ و به آن محل برای تحویل گرفتن خودرو مراجعه کنند.

شیوع بیماری گوارشی

چهارشنبه اما معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هم از شیوع بیمارهای گوارشی در بین زوار خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال به دلیل مناسب بودن آب‌وهوا که نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است، سرماخوردگی‌هایی که در سال‌های قبل داشتیم را امسال شاهد نبودیم اما  در دو روز گذشته با توجه به گرمای هوا موج بیماری از سرماخوردگی به سمت بیماری‌های گوارشی تغییریافته است.

سرماخوردگی، مشکلات گوارشی و ناراحتی‌های عضلانی به دلیل طولانی بودن مسیر راهپیمایی را از عمده مشکلات زائران است به گفته علی حیدری  در یکی دو روز گذشته مصرف سرم به خاطر بیماری‌های گوارشی بالا رفته و از هم‌وطنان که زائر اباعبدالله هستند توصیه می‌کنیم تا برنامه غذایی خودشان را مدیریت کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هم سرماخوردگی، مشکلات گوارشی و ناراحتی‌های عضلانی به دلیل طولانی بودن مسیر راهپیمایی را از عمده مشکلات زائران برشمرد و گفت:تقریباً حجم مراجعین به درمانگاه‌ها در شبانه‌روز عددی بین ۵۵ تا ۶۰ هزار نفر است.

به گفته سید علی مرعشی از شدت بیماری‌های تنفسی کاسته شده است و با توجه به مطلوب شدن نسبی شرایط هوا مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی نیز کمتر شده است. تمام درمانگاه‌های شبانه‌روزی و ۱۶ ساعته این سازمان در مسیر زائران در مسیر زمینی کوت، حله و شهرهای زیارتی نجف، کربلا، سامرا، امام‌زاده محمد، کاظمین و بین راه نجف تا کربلا مشغول ارائه خدمات به زائران هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور هم از افزایش ۱۵ درصدی امکانات جمعیت هلال‌احمر برای خدمات‌رسانی به زوار درراه برگشت خبر داده و گفته است:با توجه به بسته بودن مرز خسروی که مطمئناً در زمان برگشت نیز بازگشایی نمی‌شود؛ شاهد تراکم جمعیت در سه مرز دیگر به‌ویژه در مرز مهران خواهیم بود،  خوشبختانه در روزهای گذشته شاهد مدیریت زائران برای برگشت به کشور بوده‌ایم تمام پایگاه جمعیت هلال‌احمر  نیز در محورهای مواصلاتی به مرزهای سه‌گانه آماده ارائه خدمات هستند، ۹۰ پایگاه نیز در سه قرارگاه مرزی کشور استقرار دارند.

مرتضی سلیمی از  استقرار پنج فروند بالگرد نیز در مرزها هم خبر داده و افزوده است: تاکنون در دور رفت زائران،  ۴۴ هزار و ۲۴۷ نفر از خدمات جمعیت هلال‌احمر استفاده کرده‌اند،  ۱۴۵ نفر به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند و ۱۴ هزار و ۹۶۲ نفر امکانات اسکان اضطراری دریافت کرده‌اند. علاوه بر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک نانویی که قبلاً توزیع‌شده، یک‌میلیون ماسک دیگر در اختیار قرارگاه‌ها قرار داده‌شده تا در صورت نیاز توزیع شود.

دستگیری باند سارق گوشی تلفن همراه

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا  هم از انهدام باند سه نفره سرقت گوشی‌های همراه در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: مأموران پلیس آگاهی در راستای اجرای مأموریت‌های تخصصی، هنگام گشت زنی در شهر و پایانه مرزی مهران به سه نفر مظنون و آنان را مورد بازرسی قرار دادند که در بازرسی از این افراد ۱۳ دستگاه گوشی تلفن همراه، پاور بانک و تعدادی شارژر کشف کردند که در بررسی‌های بعدی مشخص شد همه این اقلام مسروقه بوده است.

به گفته  سرهنگ رضا مؤذن تا این لحظه  ۵ نفر از مال‌باختگان و زائرانی که به استرداد اموالشان با احراز هویت و شناسایی مدارک اقدام کردند  شناسایی‌شده‌اند مابقی گوشی‌های سرقتی جهت شناسایی مال‌باختگان در دست بررسی است همچنین  در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، سه نفر از متهمان دارای سوابق متعدد در خصوص سرقت و جیب‌بری بودند.

وی به زائران توصیه کرد از موکب‌ها و اماکنی که برای شارژ گوشی‌های همراه در نظر گرفته‌شده، استفاده کنند، در وهله اول مطمئن شوند این مکان‌ها از سوی افراد مشخص و صاحب صلاحیت در اختیار آن‌ها قرارگرفته است و تا پایان شارژ گوشی همراه، در آن محل حضورداشته باشند.

به گفته معاون عملیات ناجا هم از سال گذشته بعد از مراسم اربعین برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی در دستور کار مجموعه نیروی انتظامی قرار گرفت و قرارگاه مقدم ناجا با سه قرارگاه استانی برای سه مرز خسروی در کرمانشاه، مرز مهران در ایلام و مرز شلمچه و چذابه در خوزستان، برنامه‌ریزی و مأموریت اربعین را مدیریت کرد. 

به گفته  سردار حسین ساجدی نیا به‌منظور کیفی سازی طرح‌های پلیسی سه کمیته کنترل جمعیت، کمیته اطلاعاتی گذرنامه و خدمات ویژه و راهنمایی رانندگی تشکیل و رده‌های مجری نیز مشخص شدند و تاکنون رده‌های مجری در نیروی انتظامی وظایف خود را به‌درستی انجام داده‌اند و مردم هم  همراهی و همکاری خوبی داشتند.

وی افزود:  فقط در عرصه راهنمایی و رانندگی حدود ۱۰۰۰ تیم را وارد عرصه این مأموریت بزرگ کردیم که از مبدأ تا مقصد مردم را راهنمایی کنند و تا چهارشنبه وضعیت بسیار مطلوبی را شاهد هستیم.

حضور چشمگیر اهل تسنن/پوشش مراسم توسط ۲۰۰ رسانه

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت حضور چشمگیر اهل سنت در پیاده‌روی باشکوه اربعین  امسال را  بسیار گسترده‌تر ارزیابی کرد و گفت: حضور چشمگیر اهل سنت در این پیاده‌روی باشکوه، امسال بسیار گسترده‌تر است و آگاهانه هم می‌آیند و می‌گویند امام حسین(ع) شیعه و سنی ندارد حتی بعضی چهره‌های مسیحی و سرشناس دنیا به این مراسم آمدند و می‌گویند می‌خواهند بروند از نزدیک پیاده‌روی اربعین را ببینند و امام حسین را بیشتر بشناسند و بدانند چرا شیعیان این‌گونه عزاداری می‌کنند.

 حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر افزود: وقتی نگاه می‌کنیم به مسیری که در چند سال گذشته طی شده، خوشبختانه موفقیت‌های بسیار زیادی را داشته‌ایم،یکی از این موفقیت‌ها، بالا رفتن بینش و اعتقاد دینی و سیاسی مردم است، همکاری مردم با مسئولان نظام در برگزاری پیاده‌روی اربعین هم از دیگر موفقیت‌های برگزاری اربعین امسال است، به‌طوری‌که تذکراتی که به مردم داده شد برای اینکه بدون گذرنامه عازم عتبات نشوند؛ در حد بالایی مؤثر واقع شد و این شیوه حرکت مردم و خروج آن‌ها از مرز نشان می‌دهد سال‌به‌سال وضعیت رو به بهبود است.

قائم‌مقام سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از پوشش رسانه‌ای مراسم اربعین توسط  ۲۰۰ رسانه مستقل و آزاداندیش دنیا خبر داد و گفت:اگر تمام رسانه‌ها هم بسیج شوند نمی‌توانند بخش کوچکی از این عشق و ارادت را به تصویر بکشند.

روز چهارشنبه همچنین کربلا شاهد نشست بین‌المللی اربعین حسینی با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری و اندیشمندانی از کشورهای ایران، عراق، اندونزی، آفریقای جنوبی،‌ نیجریه، یمن، بحرین، کنیا، آلمان، افغانستان و آمریکا بود.

حال و هوای زائران اربعین از تهران تا بین الحرمین

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

عزاداری با شکوه زائران در موکب امام رضا(ع)

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

حال و هوای صحن امام حسین (ع) در اربعین

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

حرم سید الشهدا(ع) و قمر بنی هاشم(ع) در آستانه اربعین

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

جاماندگان اربعین حسینی(ع) دعوت‌اند

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

گوشه ای از حضور گسترده زائران حسینی در مسیر کربلا

همراه با کاروان اربعین از دریچه دوربین عکاسان مهر

کربلا در شب اربعین

برای دیدن بقیه تصاویر اینجا کلیک کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی(ع) به صفحه اربعین خبرگزاری مهر مراجعه کنید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت چهارخطه شدن محور اهواز چذابه

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت چهار خطه شدن محور اهواز چذابه را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رحمان بهرامی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت چهار خطه شدن محور اهواز چذابه را تشریح کرد و با اشاره به اینکه این محور شامل چهار پل حمیدیه، پل کمربندی سوسنگرد، پل سابله و پل بستان است، اظهار کرد: در صورت تکمیل شدن این پل ها تمامی این محور تکمیل و چهار خطه می شود.

بهرامی افزود: محور اهواز حمیدیه سوسنگر بستان چذابه که به محور طریق الحسین معروف شده است یکی از محورهای اصلی تردد زوار اربعین حسینی است که به پایانه چذابه ختم می شود.

وی از پیشرفت ۷۰ درصدی پل سابله خبر داد و گفت: دو طرف این پل تکمیل شده است و در صورت تخصیص اعتبار قیر تا عید نوروز این پل به بهره برداری می رسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به کلنگ زنی پل حمیدیه، گفت: این پل با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و در صورت تخصیص اعتبار تا اربعین ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری می رسد.

بهرامی همچنین پل کمربندی سوسنگرد را یکی دیگر از پروژه های این محور برشمرد و خاطر نشان کرد: این پل بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و جاده های طرفین آن نیز در دست اقدام است و انتظار می رود تا اربعین ۱۴۰۳ نیز تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی افزود: پل بستان نیز به زودی پیمانکار آن مشخص می شود و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز این طرح می باشد که طبق زمان بندی تا اربعین ۱۴۰۴ تکمیل و به بهره برداری می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت تردد زوار عتبات عالیات در مرز مهران
  • کرمانشاه میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس
  • تونل شماره ۱ راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیربار ترافیک رفت
  • آخرین وضعیت چهارخطه شدن محور اهواز چذابه
  • تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفت
  • اولین جزئیات از تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام به مهران | ببینید
  •  تونل شماره ۱ راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیربار ترافیک رفت
  • تونل شماره یک اربعین در مسیر ایلام - مهران به بهره‌برداری رسید
  • تونل اول راه کربلا زیر بار ترافیک رفت
  • سرخ‌پوشان هلال احمر مهیای خدمات رسانی به زوار و مسافران نوروزی در استان سمنان