Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@14:49:25 GMT

راهکارهایی برای رفع خستگی طولانی مدت

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۸۹۲۰

راهکارهایی برای رفع خستگی طولانی مدت

سردرد، احساس سوزش و خستگی در چشم‌ها، معمولاً‌ مشکل تمام افرادی است که روزانه با مانیتور کار می‌کنند. برای حل این قبیل مشکلات، راهکارهای زیادی وجود دارد: از جمله درمان‌های مربوط به چشم پزشکی و یا ایجاد تغییراتی در محل کار که به شما این امکان را می‌دهد تا دید و قدرت بینایی بهتری داشته باشید! در جهان مدرن امروز، کامپیوتر جزء لاینفک زندگی کاری تمام افراد شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً همه، مانیتور را متهم رده اول در ایجاد مشکلات بینایی، خشکی چشم و... می‌دانند. اما آیا براستی اینگونه است؟ برای پاسخ به این سؤال، با ما همراه باشید.

انواع خستگی:
خستگی چشمی که از کار با مانیتور ناشی می‌شود، با محل قرارگرفتن مانیتور و نیز با مدت زمانی که شخص روبه‌روی مانیتور سپری می‌کند، ارتباط مستقیم دارد. اما بطورکلی خستگی کار با مانیتور، به سه شکل بروز می‌کند:

خستگی بصری:
این پدیده بسیار رایج است، بطوریکه فرد مبتلا احساس می‌کند که هم از نظر بینایی دچار مشکل شده‌است و هم فکری. در این حالت در قدرت دید هر دو چشم نوعی عدم تعادل شکل می‌گیرد و معمولاً با تاری دید و یا دو بینی همراه است. اگر بیماری دوربینی و یا کم بینی معالجه نشود، در درازمدت به یک چنین مشکلی ختم می‌شود.

خستگی چشمی:
سوزش و احساس خشکی در چشم‌ها و نیز آزردگی چشم،‌ همگی ناشی از نارسایی غدد اشکی و یا عدم ترشح اشک از این غدد می‌باشد. معمولاً‌ هر چشم در دقیقه ۱۲ تا ۲۰ مرتبه پلک می‌زند و این امکان را بوجود می‌آورد تا لایه اشکی جدیدی در سطح چشم تشکیل شود. اما کار با مانیتور شکل گیری لایه‌های اشکی را کاهش می‌دهد و در نتیجه سطح چشم‌ها دچار خشکی می‌شود.

خستگی عمومی:
این خستگی غالباً با سردرد و نیز دردهای ستون فقرات (کمردرد) همراه است و با نحوه نشستن شما ارتباط مستقیم دارد. یادتان باشد که خستگی، کیفیت کار شما را پایین می‌آورد. بطورکلی اگر زمان کار با مانیتور، بسیار طولانی باشد، خستگی به دو صورت بروز می‌کند: یکیخستگی چشم‌ها که ناشی از نگاه مستقیم به مانیتور است و دیگری خستگی ناشی از نشستن‌های طولانی یا شکل نشستن. اما خستگی کار با مانیتور ممکن است زودتر از موعد بروزکند و آن هنگامی‌است که کاربر رایانه، دچار یک نقص بینایی درمان نشده باشد: مثل آستیگماتیسم یا دوربینی چشم.


راه‌کارهایی برای غلبه بر خستگی:

اگر می‌خواهید خستگی چشمان‌تان را به حداقل برسانید، بهتر است که ابتدا نقص‌های بینایی خود را برطرف کنید: اگر دوربین هستید، از عینک‌های نزدیک‌ بین استفاده کنید و یا لنزهایی که امروزه بسیار مرسوم هم هستند و یا اگر نزدیک بین هستید، این امکان برای شما وجوددارد که چشمتان را عمل کنید.

شما حتی می‌توانید شرایط و دکور محل کارتان را تغییردهید:
از تابش مستقیم نور بر روی مانیتور جلوگیری کنید. تنها زمانی به سراغ فیلترهای ضدانعکاس بروید که هیچ امکان دیگری برای جلوگیری از تابش نور در اختیار ندارید. این فیلترها، کنتراست یا همان وضوح رنگ‌ها و تصاویر را پایین می‌آورد و در نهایت دید شما در خواندن را با مشکل مواجه می‌کند. به هنگام کار با مانیتور،‌ در مقابل پنجره یا نور مستقیم قرارنگیرید چون به تاری چشم دچارخواهیدشد.

پنجره اتاق کارتان حتماً کرکره یا پرده متحرک داشته باشد که در صورت نیاز، از انعکاس نور جلوگیری کند. به عنوان منبع نور اتاق، از نورهای غیرمستقیم (هالوژن) یا چراغ مطالعه استفاده کنید. لامپ‌های سقفی نیز در صورتی مناسبند که در یک چارچوب شبکه‌ای محصورباشند تا مشکلات مربوط به انعکاس نور به حداقل ممکن برسد. مابین کارها، به خودتان استراحت بدهید و برای مدتی چشم از مانیتور بردارید. پیشنهاد متخصصان چشم به شما این است که هر ۴۵ دقیقه،‌ ۵ دقیقه به چشمان‌تان استراحت دهید و یا هر ۲ساعت، ۱۵ دقیقه. اگر این توصیه ها را جدی بگیرید و درنهایت عملی کنید، خستگی چشمان شما به مرور بهبود می‌یابد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد

ایسنا/همدان امام جمعه همدان گفت: پیشرفت کشور در گرو علم است اما باید مبانی علم هم در آموزش مورد توجه قرار گیرد به طوری‌ که در حال حاضر نسل جوان تا ۳۰ سالگی باید به دنبال تحصیلات تکمیلی باشد که فرصت جوانی از دست می‌رود و طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد بنابراین باید در نظام تعلیمی به طولانی بودن دوره تحصیل توجه شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، مطرح کرد: امروز شاهد مشکلاتی در جامعه از بزهکاری‌ها تا انحرافات اخلاقی گرفته تا مشکلاتی که در خانواده‌ها وجود دارد، هستیم راه‌حل اساسی مشکلات اجتماعی کجاست؟ نسل جوان کجا باید مهارت تولید ثروت را آموزش ببیند؟ یکی از معضلاتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، اشتغال است.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه نسل جوان باید به عنوان یک تولیدکننده ثروت مطرح باشد، خاطرنشان کرد: جوان کجا باید مهارت تولید ثروت را به دست آورد؟ کجا ایستادن در مقابل بزهکاری‌ها را آموزش ببیند؟ اخلاق اجتماعی، قانون‌گرایی، آشنایی با نظام ارزشی و هنجاری و زیست عفیفانه را کجا آموزش ببیند؟ این موارد جزء مسائل اصلی زیست و حیات بشری است که علاوه بر آموزش، باید تبدیل به رفتار اجتماعی شود.

وی با طرح این سوال که کدام نهاد می‌تواند این مشکلات را به صورت اساسی حل کند؟ پاسخ داد: اصلی‌ترین نهادی که باید در این مسیر حرکت کند، نظام تعلیم و تربیت کشور است به طوری‌که تعلیم و تربیت شاید اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش از وظایف و جریانات انقلابی است که در مواردی به آن کم‌توجهی شده در حالی‌که باید بعد از انقلاب اسلامی در مسأله آموزش و پرورش تلاش‌های فراوانی انجام می‌دادیم چراکه کار نهاد تعلیمی و آموزشی، تربیت انسان است و تنها برای دانش‌آموزان عرصه علم نیست بلکه تعلیم و تربیت حائز اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه باید در آموزش‌های آموزش و پرورش مبانی اصیل نظیر معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی و هستی‌شناسی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در چند ماه اخیر دشمن در میدان نظامی شکست خورده و هر زمان دشمن در میدانی شکست می‌خورد و موفقیتی نصیب جمهوری اسلامی ایران می‌شود، دشمن به دنبال برنامه‌ریزی است، در حال حاضر نیز به دنبال جنگ رسانه‌ای و با شایعه‌پراکنی تلاش می‌کند تنش ایجاد کند، دشمن در زمینه رسانه وحدت دارد به طوری‌که ما باید نسبت به جریان‌های رسانه‌ای دشمن مراقب باشیم.

وی اظهار کرد: در حالی اعتراض دانشجویان آمریکایی و اروپایی و حمایت از مردم فلسطین و برخورد خشن کشورهای اروپایی با معترضان را شاهد هستیم که منورالفکران سال‌ها غرب را مهد آزادی‌بیان روشنفکری می‌دانستند و این آزادی را بر سر ملت‌های خود می‌کوبیدند اما جمهوری اسلامی ایران از ابتدا می‌دانست این شعار تو خالی و بازی غربی‌هاست و حقوق بشر وقتی خوب است که پای بشر غربی به میان باشد.

شعبانی‌موثقی یادآور شد: حقوق بشر غربی و آزادی بیان آن‌ها را نمی‌شود باور کرد، امروز حقانیت ما را در بلاد کفر دیده می‌شود به طوری‌که حرف‌های دیروز جمهوری اسلامی،  امروز در بلاد کفر بیان می‌شود و بخواهند یا نخواهند کشور ما یک تنه در مقابل ظلم ایستاد و حرف جدید مطرح کرد و امروز این حرف‌ها و مواضع فراگیر شده که این موفقیت جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: شأن امامت‌جمعه مطالبه‌گری است و هدف از این‌کار هم تقویت بنای ائمه‌جمعه بر تضعیف مسئولان نیست بلکه بنا بر تقویت، حمایت و طرح مشکلات مردم در تریبون نمازجمعه است و در بسیاری از موارد تلاش می‌کنند در جلسات خصوصی مشکلات مردم را منعکس کنند و انتظار این است که مسئولان در مقابل مطالبات ائمه‌جمعه برخورد شایسته شود.

امام جمعه همدان در پایان بیان کرد: اگر امروز مکتب شیعه کلام، فلسفه و فقه باقیست، مدیون امام صادق(ع) است، آنچه در رساله‌های عملیه وجود دارد که مراجع سعی می‌کنند احکام را از آن استخراج کنند، قالب اطلاعات آن از امام صادق(ع) است و حرف آخر ایشان در روز شهادتشان توجه به نماز و اول وقت خواندن آن است.

به گزارش ایسنا، در پایان نمازجمعه این هفته، راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی از محل برپایی نمازجمعه تا چهارراه شریعتی همدان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • راهکارهایی برای عقب انداختن یائسگی در طب سنتی + ویدئو
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • قطع همکاری نواک جوکوویچ با یک مربی دیگر
  • سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟