Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:32:02 GMT

اربعین حسینی روز فریاد غم دل

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۸۹۳۲

اربعین حسینی روز فریاد غم دل

یاسوج- ایرنا-اشک امان نمی‌دهد ،شیعه بعد از چهل روز حزن و اندوه اینک در روز اربعین داغ جگرسوزش تازه شده است.

شعر محتشم را باز می‌خواند ،'گویا عزای اشرف اولاد آدم است'. علم‌ها هنوز در کوچه‌ها خودنمایی می کنند و پرچم‌های عزاداری محرم هنوز در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند.
باز هم سینه مملو از اندوه شیعه به یاد روزی که سخت‌ترین روز برای آدم و عالم بوده آتش می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصیبتی بالاتر از آن نمی توان تصور کرد که در روز عاشورا سر نوه رسول خدا (ص) بر سر نیزه رفت. سر مطهری که منزل به منزل به کوفه و شام رفت تا به مجلس یزید رسید. و لب... و خیزران... و قلم از نوشتن این واقعه شرم دارد.
برای این اتفاق و این جسارت اگر همه انسان‌ها تا آخر عالم اشک بریزند کم است چه برسد به شیعه که بعد از افزون بر 1400سال هرسال داغ دلش تازه می شود .
باز هم حکایت شیعه است که اگر تا آخر عمر بر سر مقتل‌ها گریه کند تا به روز اربعین برسد بایدبیشتر از دیروز از دیده‌ها خون بچکاند.
چهل روز است که گل‌های خوشبوی بوستان محمدی از باغستان خویش سوا شده اند و باغبان خود را تنها گذاشته اند.
چهل روز گذشت و در آن غروب خون آلود خنجر شقاوت و نامردی گلوی آخرین مبارز را درید، زنان و فرزندان داغدیده در میان رقص شعله‌های آتش خیمه‌هایشان، به سوگ مردان در خون غلتیده خود نشسته بودند.
دشمن به جشن و سرور ایستاد، خیابان‌ها و کاخ‌ها را برای جشن‌ مهیا ساخت و به انتظار ماند تا در میان دل‌های چون لاله پرخون اسیران، به برپایی جشنی تمسخرآمیز بپردازد.
اما زینب، این ستون پابرجای کاروان اسرا همه چیز را به گونه ای دیگر رقم زد. به راستی چه کسی می‌داند چگونه زینب با وجود سنگینی کوهی از مصیبت‌ها بر شانه هایش بغض غم‌ها را فرو داد و قدم بر قله رفیع عزت و آزادگی گذاشت.
با سخنان زینب، کربلا به بلوغ رسید و خون شهدا جوشید و جوشید تا آن جویبار خونی که در غریبانه‌ترین زمان و مکان بر زمین جاری شد در اربعین حسینی رودی خروشان شود.
چهل روز بود که یزیدیان جز رسوایی و بدنامی چیزی ندیده بودند و بزم و شادی‌شان آلوده به شرم و ندامت شده بود.
یزیدیان کاروان بی کس و تنهای اهل بیت پیامبر را 40روز از این وادی به ان وادی و از این شهر بردند تا حرمت آن سر بر نیزه شکسته شود اما با سالاری زینب این همه غم تحمل شد تا باز برسد به جایی که آغاز این همه اسارت بود.
بعد از چهل روز درخت اسلام با ریشه دواندن در خون شهدا، استوارتر و راسختر از همیشه به سوی آسمان قد ‌کشید و هر روز و هرسال نیرومند تر از دیروز و پارسال مظلومیت اهل بیت پیامبر برای امت اسلام آشکار شد.
اکنون گریه در رثای امام حسین (ع) و یارانش پس از 1400سال دیدنی تر از هر زمان دیگری است و این جمله کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا /هر زمینی کربلاست و هر روزی عاشوراست / مصداق عینی پیدا کرده است.
از روز تیغ دهم محرم تا امروز/اربعین/، چهل بار آفتاب داغ بر کربلا تابیده و صحرا غمگین شده است. رخ به سوی محبوب می کینم و از جان به او سلام می دهیم .
'سلام بر تو ای ولی خدا ، سلام بر تو ای دوستدار و محبوب و برگزیده خدا، سلام بر بنده خالص و فرزند بنده خاص خدا، سلام بر حسین علیه السلام.'
و اینک پس از قرن‌ها دوباره به اربعین می رسیم و با اربعینی‌ها هم‌نوا می شویم که ای 'پروردگار، گواهی می‌دهم که آن حضرت ولی تو و فرزند ولی توست. برگزیده تو و فرزند برگزیده توست.'
خوشا به حال آنان که امروز و در اربعین حسینی مهمان حرم مولا امام حسین (ع) هستند ،می گویند اگر یک بار در میهمانی اربعین حسین حاضر شوی دیگر برایت خیلی سخت می‌شود در زمان‌های دیگر که حرم حسین آرام و بی‌هیاهو است آنجا باشی.چون حس می‌کنی تنها در اربعین است که حُرمت حرم حسین حفظ می‌شود.
در اربعین است کسی آرام وارد حرم نمی‌شود همه به سر و سینه می‌زنند و در فراق حسین اشک می‌ریزند و ناله سر می‌دهند.
پیاده روی و رفتن به حرم حسینی در اربعین موجب می شود که واقعه کربلا از یادها نرود و همچنان وجدان بیدار آزادگان جهان را به تکاپو وادارد و باید گفت پیاده روی در اربعین حسینی کاری زینبی است.
گزارشگر و انتشار: مسعود علیزاده
1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری لفظی سرمربی یوونتوس با خبرنگار اسکای!

مکس آلگری پس از یک ناکامی دیگر با یوونتوس در نشست خبری بر سر خبرنگار فریاد کشید.

به گزارش فارس، در 8 بازی اخیر یوونتوس تنها یک بار طعم برد را چشیده. این تیم که می‌توانست تنها رقیب اینتر برای قهرمانی در سری‌آ نام گیرد، حالا در 8 بازی اخیر از 24 امتیاز ممکن 7 امتیاز دریافت کرده تا رتبه دوم را به میلان تقدیم کند.

پس از این تساوی مکس آلگری در واکنش به سوال «جیانفرانکو تئوتینو»، خبرنگار اسکای مبنی بر مشکل اصلی خط تهاجمی‌اش به شدت عصبانی شد و بر سر این خبرنگار فریاد کشید که «تو مربیگری بلدی؟ من به خودم اجازه نمی‌دهم خبرنگاری کنم تو چطور در کار من دخالت می‌کنی؟».

یوونتوس با 59 امتیاز به رده سوم سقوط کرده و با صدر جدول حتی با یک بازی بیشتر 16 امتیاز فاصله دارد!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمایت پرستاران ایتالیایی از بازیکنان یوونتوس (+عکس) یوونتوس قهرمان زود‌هنگام سری A شد

دیگر خبرها

  • اینجا سن‌سیروس: خالق زیباترین تصاویر روز
  • مبلغ قرارداد سید حسین را دو برابر کنید!
  • کرمانشاه میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس
  • نشست «اربعین؛ نقطه تعالی انصاراللهی مقاومت» برگزار می شود
  • سپاهان مدیر جدید را فریاد می‌زند
  • آخرین وضعیت چهارخطه شدن محور اهواز چذابه
  • غلامپور و سیدحسین در جشن کلین‌شیت(عکس)
  • درگیری لفظی سرمربی یوونتوس با خبرنگار اسکای!
  • تونل شماره یک اربعین در مسیر ایلام - مهران به بهره‌برداری رسید
  • مهره مخفی گلزنی استقلال برابر هوادار!