Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@20:18:07 GMT

راهکارهایی برای رفع بوی نامطبوع درون خودرو

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۹۱۸۳

به جرات می توان گفت که همه افرادی که صاحب یک خودروی شخصی هستند، با پدیده ای به نام بوی بد مواجه شده اند. بوی بدی که معلوم نیست از کدام قسمت خودرو می اید اما بسیار آزار دهنده است و حتی سوار شدن بر خودرو را تبدیل به یک عذاب می کند. بوی نامناسب خودرو همچنین باعث اذیت شدن سرنشینان دیگر هم می شود.

برای رفع بوی نامطبوع درون خودرو راهکارهای بسیار پیشنهاد می شود اما اینبار قصد داریم برای همیشه این پرونده را ببندیم و بهترین راهکارهای از بین بردن بوی بد را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین راه حل برای خلاصی از دست بوهای نامطبوع استفاده از جوش شیرین است. مقدار کمی جوش شیرین را روی صندلی ریخته و آن را در همه جای صندلی پخش کنید. پس از مدتی جوش شیرین ها را با جارو از روی صندلی جمع کنید. این ماده قابلیت آن را دارد تا بوهای بد را به خود بگیرد.

استفاده از ذغال چوب نیز راه حل بی نقص دیگری است که باید امتحان کنید. ذغال چوب توانایی جذب بوهای نامطبوع را داشته و می تواند تمام بوهای بد خودرو را به خود بگیرد. یک تکه از این ذغال را برای چند روز در خودرو قرار دهید تا متوجه خاصیت جادویی آن شوید. از دیگر موادی که می توانند به همین سبک بو را از بین ببرند، وانیل و قهوه هستند.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، پس به صورت مرتب خودروی خود را جارو بکشید و اجازه ندهید تکه های مواد غذایی بر روی صندلی یا کف پوش خودرو باقی بماند. همچنین زباله های خودرو را درون یک پلاستیک مخصوص ریخته و به صورت مرتب آن را از خودرو خارج کنید.

برخی بوهای نامطبوع خودرو به خاطر ریختن غذا و خوراکی ایجاد می شوند. به محض آنکه خودرو بر روی کف پوش یا صندلی ریخت، با استفاده از شامپو یا مواد پاک کننده آن را بشویید. در فروشگاه های لوازم خودرو می توانید شامپوهای مخصوص صندلی و کفپوش خودرو را پیدا کنید.

بوی کهنگی، از موارد آزار دهنده دیگری است که غالبا وجود دارد. این بو که بیشتر در زمان روشن کردن بخاری یا کولر خودرو به مشام میرسد. دلیل اصلی این موضوع، به وجود آمدن کثیفی و کپک در لوله های انتقال هوا به کابین است. برای رفع این موضوع بخاری یا کولر را خاموش کرده و فقط فن را با سرعت بالا روشن کنید. پس از چند کیلومتر بوی بد از بین خواهد رفت.

رطوبت از دیگر مواردی است که باعث ایجاد بوی بد در خودرو می شود. معمولا موکت یا کف پوش خودرو به خاطر کفش خیس یا ریختن مواد غذایی، خیس خواهد شد. اگر با این موضوع روبرو شدید، حتما به دنبال ریشه این رطوبت رفته و دلیل اصلی آن را پیدا کنید. استفاده از سشوار برای خشک کردن رطوبت روشی مناسب خواهد بود که حتما از آن استفاده کنید. همچنین می توانید برای خشک شدن موکت خودرو یا کف پوش را در هوای ازاد قرار دهید.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی امکانات اتوبوس vip

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اتوبوس یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی است و با استفاده از آن می‌توان سفری کم‌هزینه و اقتصادی را تجربه کرد. امروزه تنوع اتوبوس‌ها خیلی افزایش یافته است و دیگر همانند گذشته تنها شاهد اتوبوس‌های معمولی نیستیم و اتوبوس‌های VIP متعددی با امکانات بی نظیر وارد صنعت حمل و نقل شده‌اند که نظر مسافران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. با رزرو بلیط اتوبوس وی‌ای‌پی مسافران می‌توانند آسایش بیش‌تری را در طی سفر تجربه کنند و به امکانات مناسبی دسترسی داشته باشند. اگر می‌خواهید در مورد امکانات اتوبوس VIP اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تعداد صندلی‌های کمتر

اتوبوس‌های VIP در مقایسه با اتوبوس‌های معمولی دارای صندلی کم‌تری هستند. از این‌رو فاصله بیش‌تری میان صندلی‌های آن وجود دارد و مسافران احساس راحتی بیشتری خواهند داشت. به عبارتی این اتوبوس‌ها دارای ۲۰ الی ۲۵ صندلی هستند، که این موضوع موجب افزایش قیمت بلیط اتوبوس شده است.

صندلی‌های تخت شو

اتوبوس‌های VIP دارای صندلی‌های راحت‌تر و پهن‌تری نسبت به اتوبوس‌های معمولی هستند. صندلی‌های این اتوبوس‌ها با قابلیت خم شدن تا زاویه ۱۴۵ درجه شرایط استراحت بهتری را برای مسافران فراهم می‌کند. برخی از این اتوبوس‌ها دارای صندلی کاملاً تخت‌شو و برخی دیگر نیمه‌تخت‌شو هستند و از ابعاد بزرگ و مناسبی برخورداراند.

شارژر و پریز برق

یکی از بهترین امکاناتی که اتوبوس‌های VIP دارند شارژر و پریز برق اختصاصی در کنار صندلی هر مسافر است. البته توجه داشته باشید که تمامی اتوبوس‌های VIP به این قابلیت مجهز نیستند و هنگام رزرو بلیط نیز نمی‌توان از آن‌ها مطلع شد. مگر آن که قبلاً اتوبوس‌های آن مسیر را رزرو کرده باشید و با شرکت‌های اتوبوسرانی فعال در این منطقه آشنایی داشته باشید.

پذیرایی در طول سفر

مسافران با خرید بلیط اتوبوس VIP در طول سفر می‌توانند از پک‌های تغذیه که شامل بیسکویت، کلوچه، آبمیوه و آب آشامیدنی و دستمال کاغذی است استفاده کنند و سفر راحت‌تری داشته باشند. لازم به ذکر است که در برخی اتوبوس‌های vip در سفرهای خارجی بسته‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام نیز به مسافران ارائه می‌شود.

مانیتور اختصاصی

از دیگر امکانات اتوبوس VIP می‌توان به برخورداری از مانیتور اختصاصی اشاره نمود که در اتوبوس‌های معمولی تنها شاهد دو مانتیور در ابتدا و اواسط اتوبوس هستیم. این در حالی است که در این اتوبوس‌ها برای هر صندلی یک مانیتور شخصی تعبیه شده که دارای امکان اتصال کابل USB است. از این‌رو مسافران به راحتی می‌توانند فیلم یا برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنند.

سیستم گرمایشی و سرمایشی

همان‌طور که می‌دانید سفر با اتوبوس معمولاً طولانی است و مسافران باید ساعات زیادی را روی صندلی‌های خود بنشینند که می‌تواند خسته کننده باشد. به‌ویژه اگر اتوبوس از شرایط دمایی و تهویه مناسبی نیز برخوردار نباشد. برای رفع این مشکل اتوبوس‌های وی آی پی به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تعبیه شده‌اند و دارای دمای متعادلی هستند و مسافران می‌توانند سفر بهتری داشته باشند.

سروصدای کمتر اتوبوس حین حرکت

اتوبوس‌های معمولی لرزش، تکان‌های شدیدی داشتند و سروصدایی که توسط موتور ایجاد می‌شد خیلی برای مسافران آزاردهنده بود. اما اتوبوس‌های VIP سروصدای بسیار ناچیزی دارند و تکان‌های آن خیلی کم است، در نتیجه مسافران می‌تواند سفر آرامش‌بخشی را تجربه کنند.

قیمت بلیط اتوبوس VIP

قیمت بلیط اتوبوس وی آی پی به دلیل امکانات خاصی که دارند نسبت به اتوبوس‌های معمولی گران‌تر است اما با این وجود قیمت آن نسبت به قطار و هواپیما خیلی مناسب و مقرون به صرفه است. به همین دلیل این اتوبوس‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و مسافران با انتخاب این اتوبوس‌ها برای رسیدن به مقصد سعی می‌کنند هزینه‌های سفر خود را مدیریت کنند و سفری لذت بخش برای خود رقم بزنند.

کدام شرکت‌های اتوبوس رانی دارای اتوبوس VIP هستند؟

در ایران بهترین شرکت‌های اتوبوسرانی دارای اتوبوس VIP هستند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت‌های رویال سفر، سیرو سفر و ایران پیما اشاره نمود که روزانه با اتوبوس‌های جدید و مجهز خود به جابه‌جایی مسافران در میان مبدا ومقصد می‌پردارند. از این رو مسافران به راحتی می‌توانند اتوبوس‌های VIP مان، ولوو و اسکانیا که از برترین‌های ایران هستند را به مقصد مورد نظر خود رزرو کنند.

خرید بلیط اتوبوس VIP

همان‌طور که اشاره شد اتوبوس یکی از بهترین و ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر بین شهری است. قیمت مناسب بلیط اتوبوس تهران مشهدو … موجب شده که خیلی مورد توجه قرار گیرند و در مناسب‌های خاص به سرعت رزرو شوند. از این‌رو علاوه بر توجه به نوع اتوبوس و VIP بودن آن باید به موقع نیز برای رزرو آن اقدام نمود. برای این منظور کافی‌ست که به صورت اینترنتی به سایت معتبر و نام‌آشنا اسنپ تریپ مراجعه کنید. این مجموعه بلیط انواع اتوبوس‌های معمولی و VIP، بلیط هواپیما و ... از برترین شرکت‌های حمل و نقلی با ارزان‌ترین قیمت ممکن در دسترس کاربران قرار می‌دهد. از این‌رو با مراجعه به سایت آن و استفاده از فیلتر بلیط اتوبوس VIP به مقصد مد نظر خود می‌توانید در هر مکان و زمانی به راحتی بلیط را خریداری نمائید و از پشتیبانی ۲۴ ساعته این مجموعه تا پایان سفر بهره‌مند شوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6078580

دیگر خبرها

  • پلمب کارخانه تولیدی با انتشار بوی نامطبوع در فیروزکوه باز شد
  • «اکستریم VX» انتخاب برتر برای سفرهای تجاری
  • بررسی امکانات اتوبوس vip
  • ترکیبی از قدرت، امکانات لوکس و فناوری هوشمند؛ «اکستریم VX» انتخاب برتر برای سفرهای تجاری
  • چطور در هواپیما صندلی کنار پنجره رزرو کنم؟
  • مقایسه سهند و شاهین؛ مشخصات فنی و هر آنچه باید بدانید
  • مقایسه سهند و شاهین؛ مشخصات فنی و هر آنچه باید بدانید(+عکس)
  • گام پایانی انتخابات
  • مقایسه سهند و شاهین؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید(+عکس)
  • از دستبرد قاچاقچیان به حریم سنگ نگاره‌های برم دلک تا رخنه گیاهان خودرو در درون این اثر تاریخی