Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - ایرنا نوشت: کارگردان سریال تلویزیونی «کلاه پهلوی» گفت: با خلق درام‌های قوی سینمایی، می‌توان فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا داد و به ترویج سبک زندگی ایرانی پرداخت.

ضیاءالدین دری گغت: سینما از ظرفیت بسیاری بالایی برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه برخوردار است و باید تلاش شود تا به واسطه این هنر و تولید فیلم های موثر، آداب و روابط خوب و صحیح اجتماعی را به جامعه انتقال داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: فیلم هایی که این روزها ساخته و تولید می شوند و روی پرده سینما به اکران درمی آیند، حاوی مضامین و موضوعاتی است که بیشتر آسیب ها و بدی ها را نشان می دهند و این مساله تاثیر مثبتی روی تماشاچی نمی گذارد.

کارگردان فیلم سینمایی «صاعقه» تصریح کرد: با توجه به تاثیرگذاری سینما بر ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، ضرورت است با خلق درام های قوی، موضوعات رفتاری و اخلاقی مثبت و خوب به تصویر کشیده تا اثرگذاری مطلوبی بر مخاطب گذاشته شود.

دری اضافه کرد: به عنوان مثال سیگار کشیدن توسط شخصیت های اصلی فیلم، بیشترین تاثیرگذاری را روی مردم دارد و بسیاری از افراد سعی دارند با الگوگیری از شخصیت یا قهرمان فیلمی که دیده اند، به استعمال سیگار روی آورند.

او با بیان اینکه صنعت سینمای کشور باید مانند سایر کشورها به دنبال ترویج سبک زندگی خود باشد، گفت: در فیلم های غربی، سبک زندگی غربی به خوبی ترویج داده می شود اما در ایران رویکردها همواره تقلید از دیگران بوده است و هنوز نتوانستیم زندگی اصیل ایرانی را همراه با آداب، منش ها و رفتارها به مخاطبان انتقال دهیم.

کارگردان سریال تلویزیونی «کیف انگلیسی» تاکید کرد: ضرورت دارد فیلم سازان با ارتقای دانش، بینش و سطح توانایی های خود، درام هایی نوشته و روی پرده ببرند که نتیجه آن ارتقای فرهنگ عمومی جامعه باشد.

دری خاطرنشان کرد: شخصیت درام باید در فیلم آنقدر قوی و همراه با آداب و اصول ایرانی باشد تا تماشاچی دلاوری، شجاعت، مردانگی و سخاوت را از قهرمان فیلم بیاموزد.

57241

کلید واژه‌ها : کارگردانان سینمای ایران - سینمای ایران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در دورتموند: ضربه غیرمنتظره از واتسکه

به گزارش "ورزش سه"، تیم مدیریت ورزشی باشگاه دورتموند از مدتی قبلی دچار چالش‌های جدی شده بود و اکنون زمان آن رسیده که افراد جدید معرفی شوند.

روز دوشنبه اتفاقات داخل باشگاه دورتموند مانند یک زلزله بود. با ارتقای لارس ریکن به عنوان مدیرعامل جدید، اطرافیان هانس یواخیم واتسکه اکنون تاثیر بیشتری روی تصمیمات در دورتموند خواهند داشت.

ریکن که در سال 1997 همراه دورتموند قهرمانی در چمپیونزلیگ را تجربه کرد، در بین هواداران از محبوبیت مناسبی برخوردار است. او اکنون باید ثابت کند که آمادگی مناسبی برای شغل مدیرعاملی دارد.

یک چیز واضح است: با حضور ریکن به عنوان مهره معتمد او، واتسکه همچنان نفوذ خود در باشگاه دورتموند را حفظ خواهد کرد. قبل از گرفتن تصمیمات بزرگ و مهم، ریکن مطمئناً از او تأییدیه خواهد گرفت.

بزرگترین چالش واتسکه قبل از کناره گیری نهایی از مدیرعاملی در سال 2025، پایدار کردن باشگاه در تمام سطوح خواهد بود. تنش‌ها بین ادین ترزیچ، مربی دورتموند و سباستین کل به عنوان مدیر ورزشی موفقیت باشگاه را تحت تاثیر قرار داد.

چالش‌های کمتر و وحدت واقعی بیشتر، تنها راهی است که دورتموند می‌تواند با استفاده از آن در آینده مقابل بایرلورکوزن و بایرن مونیخ دوام بیاورد. تمدید احتمالی قرارداد کل (تا سال 2027) در نتیجه ارتقای ریکن می‌تواند به عنوان یک سیگنال برای صلح داخلی تلقی شود.

دیگر خبرها

  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • زلزله در دورتموند: ضربه غیرمنتظره از واتسکه
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد