Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس برآورد و اعلام بانک مرکزی، روستاییان سطح کشور بابت اصل و سود تسهیلات ویژه مسکن روستایی، 42 هزار میلیارد ریال به بانک ها بدهکارند.

عزیزالله مهدیان چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از گلستان شهر بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاخیر در پرداخت این اقساط معوق، سبب می شود تا رغبت بانک ها به پرداخت تسهیلات به روستاییان کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بانک ها به علت کمبود منابع تا حدی با مشکل روبه رو شده اند و از طرفی تاخیر در بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده به روستاییان، روند پرداخت این تسهیلات را تحت شعاع قرار می دهد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: روستاییان در بازپرداخت این تسهیلات با مشکل روبه ور هستند و یا کاهلی می کنند البته در برخی استان ها میزان بدهی به بانک ها صفر است.

* مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سال
مهدیان اظهار کرد: در سطح کشور سالی 200 هزار واحد مسکونی روستایی باید با استفاده از تسهیلات ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شود.
وی با اشاره به اینکه مقاوم بودن واحدهای مسکونی به معنای داشتن سازه و اسکلت در مسکن است افزود: تسهیلات به صورت زنجیره ای پرداخت می شود و در این باره مشکلی وجود ندارد.
مهدیان اظهار کرد: امسال قرار است 120 هزار فقره وام 180 میلیون ریالی و 80 هزار فقره وام 200 میلیون ریالی برای نوسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاها پرداخت شود.
وی گفت: این میزان تسهیلات از برنامه های سال 95 است که پیگیری می شود و واحد روستایی در مناطق دور دست و یا واحدهایی که تخریب و درجا سازی شوند از اعتبارات تسهیلاتی 200 میلیون ریالی و مابقی از اعتبار تسهیلاتی 180 میلیون ریالی بهره مند می شوند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون 53 هزار و 267 فقره پرونده منجر به عقد قرار داد با بانک ها شده و 22 هزار واحد هم تکمیل شده است.

* 3000 روستای در سطح کشور باید ایمن سازی شود
مهدیان در بخش دیگر سخنان خود درباره روستاهای در معرض تهدید در سطح کشور گفت: یکی از چالش های ساخت وساز در روستاها وقوع برخی حوادث است و برخی روستاها در معرض تهدیدهای طبیعی قرار دارند.
وی افزود: جاری شدن سیلاب، رانش زمین، سنگ افتان و ریزش کوه از جمله خطرهایی است که برخی از روستاها با آن روبه رو هستند.
وی گفت: روستاهای در معرض تهدید باید شناسایی شوند و در برابر این خطرات ایمن سازی شوند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سطح کشور بافت سه هزار روستا طی برنامه ششم توسعه، باید ایمن سازی شود.
وی در باره پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت گفت: به طور میانگین هشت درصد از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت شده است.

* اعتبار بازسازی تامین شده است
مهدیان درباره وضعیت بازسازی خسارت های زمین لرزه 23 اردیبهشت ماه امسال در مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد گفت: شاهد تعامل میان مردم و مسئولان هستیم و وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن اقدامات خوبی برای بازسازی ها پیگیری کرده اند و تسهیلات ابلاغ شده و آماده پرداخت است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبار خوب و قابل توجهی برای پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی پیش بینی شده و میزان این اعتبار بیش از نیاز برای بازسازی خسارت ها است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرهاد سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در نشست شورای مسکن شهرستان اسکو با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهر سهند در حال اجراست؛ گفت: ۳۲۴ قطعه زمین مسکونی برای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت به زوج‌های جوان در این شهر اختصاص یافته است.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستائیان از تسهیلات مقاوم سازی، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای هر واحد روستایی تخصیص داده شده و ضروری است، دهیاران با تبلیغ و تشویق روستائیان از این فرصت در جهت مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد