Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@16:39:46 GMT

یک زن و این همه شجاعت

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۹۷۱۹

یک زن و این همه شجاعت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، اربعین سیدالشهدا (ع)بازگشت غم انگیز زینب(س) به کربلا است درحالی که جسما و روحا به شدت آزرده است.

زینب(س) درشرایطی به کربلا بازگشت که وقایع غم انگیز شام وکوفه را بعد از شهادت سیدالشهدا (ع)وجریان اسارت را پشت سرگذاشته است.

دختر علی (ع) درکوفه وشام چنان با شجاعت علی وار خود چهره واقعی حکومت پلید بنی امیه وعمالش را هویدا کرد که اثرات این افشاگری سالها بعد ازواقعه عاشورا هنوززنده است ودر واقع روز به روز واقعه عاشورا وجنایت هایی که در آن روز براهل بیت نبی مکرم اسلام وارد شد زنده تر شده ومردم به گرد شمع حسین جمع شده واز هرآنچه شبیه دشمنان حسین است بیزارتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اربعین سیدالشهدا(ع) برای همه ما با زیارت جابربن عبدالله انصاری وعطیه کوفی از مزار سیدالشهدا شناخته شده است و روایتی که وی ازحضور فرزندان وخواهران سیدالشهدا درکربلا می کند که چگونه آن بانوان پژمرده وغمگین برمزار شهدای خود حضور یافته واولین عزاداری برمزار سیدالشهدا(ع) دراوج حزن واندوه انجام شد .

اربعین تنها روزی بود که به جرات می توان گفت زینب(س) توانست خواهرانه برغمی که بر او وبرادران واهل بیت پیامبر رفت بگرید، زیرا زینب(س) قبل از آن وظیفه سالاری کاروان وتلاش برای نشان دادن حقیقت ماجرای عاشورا در کربلا را برعهده داشت وبا کوبنده ترین خطبه ها چهره زشت یزید وعمال ظالمش را به مردم نشان داد ، تنها در روز اربعین مانند خواهری برمزار برادر شهیدش حاضر شده وبه عزا پرداخت.

امروزه که بعد از گذشت حدود1300سال از واقعه عاشورا حرکت پیاده روی اربعین به نیت همراهی با قدم های خسته عقیله بنی هاشم(س) کلید خورده است ، روز به روز به شکل نامحسوسی هرآنچه زینب(س) 1300سال قبل برای روشنگری ش با رشادت علی وار جنگیده بود ، روشن وروشن تر می شود.

اربعین حسینی وپیاده روی به یادمصائب سختی کشیدگان عاشورای 61هجری صحنه اتفاقاتی شده است که تنها در دایره عشق به حسین بن علی و اهل بیت پیامبر می گنجد وبس، صحنه هایی از میزبانی زوار حسینی ونیز کرامت وتکریم خستگان راه همه وهمه نشان دهنده آن است که زینب رسالتش را در آن شرایط سخت و غم انگیز به خوبی انجام داد رسالتی که با قیمت جسارت به ساحت آن بانوی بزرگ ونمک پاشیدن به زخم دلش بود.

زینب(س) در آن شرایط زمانی بی شک مانند مردی شجاع از تیره بنی هاشم ظاهر شد و چنان فریاد زد برسریزید که حتی یزید را هم از کرده اش پشیمان کرد، زیرا زینب با گفتن حقیقت ماجرا وباطن اعمال وجفاهایی که براهل بیت پیامبروارد شد زمین وزمان را بهم ریخت وحقیقت چه تلخ بود وپذیرش آن برای مردمان غافل وخواب زده آن روزگار سخت تر!

وقت آن است که یادی کنیم ازشجاعت این بزرگ بانوی اسلام شجاعتی که رگه های حیدری آن براهل کوفه هویدا شد وآنها را پشیمان کرد وکاخ ظلم یزید را برسررویای امیری بربلاد اسلامی، خراب کرد.

بزرگ بانویی که با بودنش در واقعه عاشورا و روایت آن و نیز با موضع گیری درست و به موقع! توانست واقعه بزرگ عاشورا را تا سالهای سال زنده نگهدارد .

ونه این باشد که زینب(س) به آسودگی حرف زده ونگریسته وبدون مانع خطبه خوانی کرده ، نه! زینب(س) با همه جسارت هایی که می توانست به این بزرگ بانو شود از کشیدن چادر وپوشش حجاب وی تا تازیانه زدن وسنگ زدن برسر و رویش تا آتش ریختن از بام وحامی شدن بچه های کوچک در برابر تازیانه وخریدن ضربه های سخت به جان تا که نسل بعد از حسین وائمه بعد از حسین محفوظ بمانند، با همه این سختی ها خطبه خواند وریشه های ظلم را بر مردم نشان داد و راه درست را نیز.

صلی الله علیک یا بنت فاطمه الزهرا یا بنت امیر المومنین یا عقیله العرب یا زینب کبری(سلام الله علیها)

یادداشت از مرضیه السادات حسینی راد

انتهای پیام/ح

یک اربعین اسارت وبازگشت زینب(س) به کربلا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)

مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در صحن و سرای حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران این حرم مطهر برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز،مراسم شب شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه سه‌شنبه، 4 اردیبهشت 1403 با قرائت زیارت امین الله توسط مهدی سروری شروع خواهد شد و در ادامه حجت‌الاسلام حسین اسلامی به ایراد سخنرانی و پس از آن رضا نظامی به قرائت دعای توسل خواهد پرداخت.

همچنین مراسم عزاداری روز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت‌الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة(عج) برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه های شام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از نماز مغرب و عشا با قرائت زیارت امین الله توسط مهدی سروری آغاز و پس از آن سخنرانی حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور زین‌العابدین غلام در رواق امام خمینی(ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.

بنابراین گزارش ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى(ع) روز سه‌شنبه ساعت 17:00 و چهارشنبه ساعت 10:00 در رواق حضرت معصومه(س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

 همچنین مجلسی به مناسب این ایام حزن انگیز با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو
  • وقف زمین کشاورزی برای عزاداری سیدالشهدا (ع)
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • قتل هولناک نو عروس در بازار