Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@17:57:56 GMT

ره‌آورد گیاهان در بهبود گل مژه

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۰۰۶۸

ره‌آورد گیاهان در بهبود گل مژه

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گل مژه یکی از بیماری‌های عفونی و شایع چشم است که در پلک ایجاد می‌شود. هنگامی که فعالیت غدد سبوم‌ساز (چربی ساز) دچار اختلال شود، چربی به خوبی از آنها ترشح نمی‌شود، بنابراین چربی در ناحیه پلک تجمع پیدا می‌کند و نوعی عفونت موضعی را در چشم منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب روش‌های خانگی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در روند بهبود گل مژه دارند.

آب گرم

یک لیتر آب را جوش بیاورید سپس اجازه دهید تا سرد شود. پس از ولرم شدن آب، تکه‌ای پارچه تمیز را درون آن قرار دهید و روی گل مژه به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. هر چند دقیقه یک‌بار دستمال را عوض کنید.

اقاقیا

اقاقیا می‌تواند نقش مهمی در تسکین درد‌های گل مژه داشته باشد. کمی از گل‌های اقاقیا را در ۲ لیوان آب جوش بریزید سپس صبر کنید تا محلول سرد شود. دستمال را درون محلول ولرم قرار دهید و به مدت کمتر از ۱۰ دقیقه روی گل مژه بگذارید.

گواوا، اقاقیا و برگ‌چای

گیاهان گواوا، اقاقیا و برگ‌چای را در آب جوش بریزید و پس از ولرم شدن آب آنها را با استفاده از تکه‌ای پنبه به محل گل مژه بزنید. استفاده منظم از این روش به کاهش تورم ناشی از گل مژه کمک شایانی می‌کند.

گشنیز

یک قاشق از دانه‌های گشنیز را در یک لیوان آب بجوشانید. پس از سرد شدن و صاف کردن محلول، آن را تا سه روز برای شست و شوی چشم استفاده کنید.

چای

یک چای کیسه‌ای را در آب گرم خیس کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی گل مژه بگذارید. این کار را روزانه و تا زمان بهبود کامل انجام دهید.

جعفری

برگ‌های تازه جعفری را در یک ظرف آب بجوشانید. پس از گذشت مدتی دستمال تمیزی را در آن خیس کنید و روی چشم قرار دهید. این کار را روزانه ۲ بار، صبح و شب پیش از خواب انجام دهید.

 

بابونه

کمی از برگ‌های بابونه را در ۲ لیوان آب جوش بریزید. این محلول را صاف و پس از سرد شدن پارچه‌ای تمیز را در آن خیس کنید و روی گل مژه به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. این کار را روزانه ۲ بار انجام دهید.

زردچوبه

یک قاشق پودر زردچوبه را در ۲ لیوان آب بجوشانید تا حجم مایع به نصف برسد. سه قطره از این محلول را روزانه ۲ تا سه بار در چشم بچکانید.

گوجه فرنگی

 یک گوجه فرنگی تازه را برش دهید و تکه‌های آن را به مدت پنج دقیقه روی چشم بگذارید. این کار را روزانه سه بار انجام دهید.

خیار

خیار را برش دهید و تکه‌های آن را روی چشم عفونی بگذارید تا التهاب و درد کاهش پیدا کند.

روغن میخک

چند قطره از روغن میخک را روزانه ۲ تا سه بار در چشم بچکانید.

انتهای پیام/

توقف رشد گل مژه با نسخه‌های خانگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در استان گفت: با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای رستوران‌هایی که از غذاهای بومی استفاده می‌کنند، درصدد تقویت ظرفیت‌های خوراک استان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ایمان درخشی در حاشیه تور گردشگری خبرنگاران برای آشنایی با شهر خلاق خوراک و گیاهان دارویی منطقه دالاهو کرمانشاه، با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت: در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویدادهایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده  و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذاهای بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از 20 نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: همچنین بیش از 80 نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این 80 نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاکتوس پنهان را پیدا کنید+ پاسخ
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر