Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@08:31:17 GMT

استعفای سعد حریری قابل اجرا نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۰۴۵۸

استعفای سعد حریری قابل اجرا نیست

بر اساس اظهارات نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان استعفای سعد حریری بر اساس قانون اساسی این کشور، غیر قابل اجرا است.

ایران آنلاین / نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد استعفای سعد حریری، نخست وزیر این کشور از لحاظ قانون اساسی لبنان غیر قابل اجرا به شمار می‌آید. وی گفت: دولت لبنان همچنان به اجرای وظایف خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بری در خصوص بحران به وجود آمده در لبنان بعد از اعلام استعفای سعد حریری از ریاض تأکید کرد: آنچه که امروز با آن روبه‌رو هستیم می‌طلبد تا وحدت خود را تقویت کنیم. دولت لبنان همچنان پابرجا است.

وی همچنین تأکید کرد: استعفای حریری غیرقانونی است و وی باید به بیروت باز گردد تا هر چیزی بر اساس برنامه انجام شود. ما منتظر بازگشت حریری هستیم تا استعفای وی تثبیت شود، در غیر این صورت این استعفا قابل اجرا نیست. زمانی که استعفای حریری بر اساس مبانی و عرف خود پذیرفته شود رایزنی‌ها در این خصوص اجرا می‌شود.
بری افزود: لبنانی‌ها با وجود تمام بحران‌های که با آن روبه‌رو بوده‌اند، توانستند سختی‌ها را پشت سر بگذارند و وحدت خود را همچنان حفظ کنند.
از سوی دیگر میشل عون، رئیس جمهور لبنان تاکید کرد اوضاع در کشور با ثبات بوده و هیچ تصمیمی قبل از شنیدن سخنان حریری در خصوص دلایل استعفایش اتخاذ نخواهد کرد.
سعد حریری شنبه گذشته در اقدامی غیر منتظره استعفای خود را زمانی که در عربستان بود اعلام کرد. اقدامی که باعث شد همه به این نتیجه برسند که این کناره‌گیری دیکته سعودی‌ها بوده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که تعدادی از افسران ارشد ارتش این رژیم قبل از شروع تحقیقات در مورد حوادث ۷ اکتبر گذشته با وکلای این تحقیقات در ارتباط هستند.

براساس گزارش النشره، این رسانه‌ی صهیونیستی اعلام کرد که انتظار استعفای هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی در هفته‌های آینده پیش بینی می‌شود و بحث در مورد جانشین او در جریان است.

رسانه‌های صهیونیستی انتظار دارند که استعفای آهارون هالسوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی ازتش صهیونیستی (امان) منجر به استعفای سلسله‌ای در رهبری ارتش این رژیم طی هفته‌های آتی یا پس از انجام تحقیقات داخلی طی تابستان آینده، شود. 

در این گزارش آمده است که از جمله فرماندهانی که انتظار می‌رود استعفای خود را ارائه کنند، هرزی هالیوی رئیس ستاد ارتش و امیر برام معاون او به همراه آوی روزنفلد فرمانده لشکر غزه و یارون فینکلمن فرمانده ناحیه جنوبی  هستند. 

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد که موج استعفا بیانگر آشفتگی بخش اطلاعاتی بوده است. براساس این گزارش، استعفای دسته جمعی این افسران ناشی از اعتراض آنها به روند عملیات و جنگ بوده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ۱۳ بهمن ماه اعلام کرد که رؤسای ستاد کل ارتش، شعبه اطلاعات نظامی ارتش، شاباک (امنیت داخلی) و فرمانده منطقه جنوبی ارتش تصمیم گرفتند به محض پایان جنگ در غزه استعفا دهند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۲۷ بهمن ماه نیز گزارش دادند، هزاران نفر از نیرو‌های پلیس این رژیم پس از عملیات ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) طوفان الاقصی به استعفا و بازنشستگی پیش از موعد تمایل پیدا کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • با اکبرپور به عنوان یک استقلالی دست برادری داده‌ایم/ با استعفا موافقت نمی‌شود