Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@21:06:30 GMT

بهبود چشمگیر خدمت‌رسانی به زائران در سامرا

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۰۶۷۴

بهبود چشمگیر خدمت‌رسانی به زائران در سامرا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  اگر فردی امسال برای اولین بار در ایام اربعین زائر شهر سامرا باشد، شاید عنوان کند که سفر به این شهر از سفر به سایر شهرهای عراق مشکل تر است، اما افرادی که سال گذشته در ایام اربعین زائر شهر سامرا بودند و امسال نیز این توفیق نصیب آنها شده است، قدر مسلم از ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده به زائران در این شهر شگفت زده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که سال گذشته زائران باید چندین بار از وسایل نقلیه خطرناک و نامناسب از جمله وانت‌های کوچکی که در عراق وجود دارد، خاور، ماشین‌های نظامی و ... برای رسیدن به سرحد شهر سامرا استفاده می‌کردند و سپس مسیری حدوداً یک ساعته را عموماً به صورت پیاده طی کرده و پس از گذشتن از چندین بازرسی بدنی به حرم مطهر امامین عسکریین(ع) می‌رسیدند، امسال به راحتی به وسیله ون و تاکسی می‌توانستند خود را به گاراژ شهر سامرا برسانند.

شرایط حمل و نقل زائران در سال گذشته


زائران ایرانی با رسیدن به گاراژ شهر سامرا با صحنه‌ای متفاوت مواجه می‌شدند؛ تعداد زیادی راهنمای زائر ایرانی در گاراژ حضور داشتند که زائران را به سوی ماشین‌های ویژه انتقال به حرم مطهر راهنمایی می‌کردند. اطراف گاراژ هم پر بود از موکب‌های ایرانی به ویژه موکب آستان قدس رضوی که در حال توزیع میوه، شربت زعفران، آب و ... به زائران بود.

در گاراژ شهر سامرا هم اتوبوس‌های دو طبقه زائران را به نزدیک‌ترین محل ممکن به حرم مطهر می‌رسانند و زائران پس از حدود 15 دقیقه پیاده روی(سال گذشته این زمان حدود یک ساعت بود) می‌توانستند با همراه داشتن وسایل و تلفن همراه خود(در سایر حرم‌های مطهر همراه داشتن تلفن همراه ممنوع است) وارد حرم مطهر که همچنان در حال توسعه و بازسازی است، شوند.

در همین فاصله 15 دقیقه‌ای تا حرم مطهر نیز زائران با خیل موکب‌های ارائه خدمات مختلف مواجه می‌شدند. در نزدیک‌ترین فاصله به حرم مطهر هم موکبی بود که خدام آن با خوشرویی تمام زائران را به دریافت غذا دعوت کرده و بدون هیچ محدودیتی به هر تعداد که زائر بخواهد به او غذای نذری می‌دادند و حتی تأکید می‌کردند که اگر همراهانتان خواب هستند برای آنها غذا بگیرید. بردن غذا به داخل حرم که اکنون با ضریح جدید چشم نوازی می‌کند نیز آزاد بود و زائران ایرانی با غذاهای نذری می‌توانستند در داخل صحن‌های حرم مطهر که به فرش‌های ایرانی اهدایی مفروش شده بود، غذا بخورند.

در اطراف ضریح مطهر هم تعداد زیادی خادم ایرانی در حال راهنمایی زائران برای اقامه نماز زیارت و نماز جماعت بودند. امام جماعت حرم نیز پس از اقامه نماز به زبان فارسی سخنرانی کرد.




پس از زیارت و در بازگشت هم موکب‌های مختلف انواع غذاهای ایرانی را به زائران تعارف می‌کردند از جمله موکب حسینیه اعظم زنجان با خدام خوش برخوردش. خدمات هلال احمر نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته و یک تیم کامل در حال ارائه خدمات درمانی به زائران بودند.



در بازگشت هم ون های بزرگی بودند که با گرفتن چند ریال عراقی مسافران را به مقصدشان می‌رساندند. گاراژ پر بود از ماشین‌های شاسی بلند و معمولی اما مدل بالا که در معیت تاکسی و سواری زائران را به مهران، نجف، کربلا و کاظمین می‌رساندند.

تنها مسئله‌ای که به دلیل افزایش جمعیت و شرایط امنیتی خاص شهر سامرا نسبت به سال قبل کمی سخت تر شده بود، طولانی‌تر شدن صف بازرسی‌های بدنی بود که زائران ایرانی با صلوات‌های مکرر و مداحی‌های مختلف در این صف‌ها، طولانی بودن آن را شیرین می‌کردند و برای سال آینده اگر در گاراژ یا قبل از ورود به حرم مطهر مرکز ساماندهی شده‌تری برای نگه داری ساک و کوله پشتی‌های زائران تعبیه شود قدر مسلم زائران خوشحال تر خواهند شد. 



منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جشن توانمندسازی ۴ هزار و ۵۹۸ خانوار تحت حمایت کمیته‌امداد حضرت امام‌خمینی(ره) استان، اظهار داشت: در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) هر روز شاهد تحول بسیار خوب در عرصه‌ خدمت‌رسانی به مستضعفین بودیم.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از ابتدای تأسیس منشأ اثر در حمایت از قشر کم‌برخوردار بوده است، افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد با روش‌های علمی و نوین باعث افتخار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همت و تلاش‌های کميته امداد امام‌خمینی(ره) افراد بسیاری تحصیلات خود را به سطح عالی رسانده و توانسته‌اند جایگاه اجتماعی و شغلی بسیار خوبی کسب کنند.

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی