Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- سیستم پیام کوتاه(SMS) و یا پیامک در قالب شبکه تلفن همراه برای انبوه مخاطبان یکی از شیوه های رایج و موثر اطلاع رسانی به ویژه از سوی نهادهای دولتی و خصوصی است که همگام با گسترش فناوری ارتباطات گسترش یافته است.

در همنی چارچوب اطلاع رسانی پیرامون خدمات و تسهیلات نهادهای مختلف همچون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بازنشستگان در سالهای اخیر بیشتر از طریق ارسال پیامک به مخاطبان این دستگاهها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: اطلاع رسانی برای دریافت خدمات مختلف از جمله وام مسکن در قالب پیامک انبوه به خانواده های شهدا و ایثارگران در این استان انجام می شود.
مهدی طوریان افزود: مناطق سه گانه بنیاد شهید در مشهد از طریق تماس تلفنی برای موارد خاص و اطلاع رسانیهای کم دامنه تر استفاده می کنند اما با این حال بسیاری از افراد زیر پوشش بنیاد شهید به صورت حضوری و یا پرس وجو ازدیگر افراد از خدمات و یا تسهیلات مطلع می شوند.
وی ادامه داد: مشکل عمده ای که اینگونه اطلاع رسانی را مختل می کند این است که خانواده ها تغییر نشانی و شماره تلفن همراه خود را به بنیاد شهید اطلاع نمی دهند لذا بسیاری از اطلاع رسانیها به ویژه آنهایی که بوسیله تلفن ثابت اطلاع رسانی می شود ناکام می ماند.
327 هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران قرار دارند.
اطلاع رسانی به مددجویان کمیته امداد نیز برای دریافت خدمات در قالب دسته بندی این افراد در بخشهای مختلف و بر اساس بانک اطلاعاتی جامع از نیازهای آنان انجام می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: امسال کار تکمیل بانک اطلاعاتی مددجویان به اتمام رسیده لذا هر مددکار پرونده چند صد مددجو را در اختیار دارد و به ترتیب اولویتها و بر اساس نیاز این افراد به ارائه تسهیلات و خدمات اقدام می شود.
محسن مسعودیان راد افزود: در مواقعی که امکان تماس تلفنی و یا ارسال پیامک نیست مددکار به صورت حضوری ضمن دیدار با مددجو، وی را از تسهیلاتی که برای او در نظر گرفته شده مطلع می کند.
وی پیامک را وسیله اطلاع مددجویان کمیته امداد از پرداخت مستمری عنوان و بیان کرد: اطلاع رسانیهای عمومی برای گروههای خاص نظیر دانشجویان زیر پوشش این نهاد نیز از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: 134 هزار خانوار مستمری بگیر و 36 هزار خانوار نیز از امکانات تک و چند خدمتی این نهاد بهره مندند. در مجموع 371 هزار مددجو زیر پوشش کمیته امداد در خراسان رضوی هستند.
رئیس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی هم گفت: اطلاع رسانی به مددجویان این نهاد در چند سامانه و برای خدمات متفاوت به صورت پیام کوتاه انجام می شود. این ارسال پیامک سالانه حدود 2 بار برای مواردی از قبیل سبد کالا به صورت عمومی برای همه مددجویان صورت می گیرد.
منوچهر عدالتجو تعداد پیامکهای عمومی ارسالی بهزیستی خراسان رضوی را حدود 110 هزار مورد اعلام و بیان کرد: پیامکهای مقطعی دیگری نیز برای خدمات خاص تر ازجمله خدمت سربازی، نتایج کمیسیونهای پزشکی و سامانه پیشگیری از طلاق به مخاطبان ارسال می شود که در مجموع دامنه چند هزار نفری دارند.
وی افزود: از آنجا که مددجویان منتظر دریافت خدمت و یا پیگیری پیشرفت کار خود هستند شماره های صحیحی به سامانه اعلام کرده و تلفنهایشان فعال است لذا ارسال پیامک روشی بیسار موثر در این اطلاع رسانی به افراد زیر پوشش بهزیستی در خراسان رضوی است.
رئیس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: به تازگی سامانه یو.اس.اس.دی با شمار *4*123# نیز از طریق اپراتور همراه اول در سطح کشور راه اندازی شده که در قالب آن مددجویان بهزیستی می توانند با کد ارائه ملی از این طریق نسبت به هفت خدمت سازمان بهزیستی آگاهی پیدا کنند.
وی گفت: هم اکنون هر مددکار بهزیستی در خراسان رضوی 600 تا 700 پرونده مددجویی در اختیار دارد که برخی اطلاع رسانیها توسط مددکار با تلفن و مراجعه حضوری به منازل مددجویان انجام می شود .
عدالتجو هزینه ارسال هر پیامک را حدود 100 ریال اعلام و بیان کرد: 482 هزار نفر در خرسان رضوی از خدمات مستمر و یا غیرمستمر اد اره کل بهزیستی بهره مند می برند.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل‌ از احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در جلسه هماهنگی تأمین مسکن مددجویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۹۸ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف بهزیستی استان شد و ۴۰۰ واحد مسکونی نیز در حال احداث است.

وی افزود: برای احداث این واحدها در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان به خانواده‌های تحت پوشش در قالب کمک هزینه احداث، خرید واحد مسکونی و اجاره بهای بلاعوض پرداخت شده است که در سایه تلاش همکاران خدوم بهزیستی استان این میزان ۲ برابر اعتبار ابلاغی ابتدای سال است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر سرعت‌بخشی به مراحل تکمیل و احداث واحدهای مسکونی گفت: ضرورت دارد همکاران بهزیستی تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی در حال احداث را در اولویت قرار دهند تا در پایان سال جاری متقاضیان بتوانند واحد مسکونی خود را تکمیل و مورد استفاده قرار دهند.

رضایی ادامه داد: در طرح مسکن ملی ۳۴۰۰ خانوار تحت پوشش در سطح استان ثبت‌نام کرده و مشخصات افراد واجد شرایط برای تخصیص واحدهای مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است، لذا برای تخصیص واحد مسکونی به این افراد لازم است پیگیری و تعامل لازم با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بازدید میدانی از واحدهای مسکونی در حال احداث جامعه هدف، دارای اهمیت بوده و این بازدیدها باید توسط همکاران بهزیستی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747027

دیگر خبرها

  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل