Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - سوگواران و دلدادگان امام حسین (ع) در استان کردستان، همزمان با بیستم صفر و چهلمین روز از شهادت نور دیده پیامبر (ص) و یاران باوفایش در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با اربعین حسینی، عزاداران در شهرها و روستاهای مختلف استان کردستان بویژه سسندج با به راه انداختن دسته های عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی بار دیگر عشق و ارادات خود به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) نشان داده و در سوگ سالار شهیدان کربلا و 72 تن از یارانش گریستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدها زن و مرد و پیر و جوان کردستانی روز پنجشنبه با حضور در خیابان ها، مساجد و حسینیه ها، هم نوا با سراسر کشور، سینه زنان برای مظلومیت امام حسین(ع) و یاران وفادارش به سوگواری و عزاداری پرداختند.
مردم متدین و شیفتگان اهل بیت (ع) در این استان بار دیگر عشق و علاقه خود به خاندان نبوت (ص) را با حضور در مراسم اربعین شهادت فرزند رسول‌الله (ص) به نمایش گذاشتند.
در این مراسم معنوی باشکوه، مداحان اهل بیت با گویش‌های فارسی، کُردی کلهر، لری و عربی نوحه می‌خواندند و عزاداران حسینی نیز در دسته های سینه ‌زن و زنجیر زن در سوگ سید الشهدا (ع) سوگواری کردند.
نصب پرچم و بیرق های سیاه با نوشته های یا حسین و یا ثارالله در معابر و خیابان های اصلی شهرها و روستاهای این استان، نشان از غم و اندوه مردم متدین و عاشقان اهل بیت این استان کردستان دارد.
حضور کودکان و نوجوانان با زنجیرهای کوچک در میان هیات ها و دسته های سینه زنی، گرما بخش این آیین بود و مردم سوگوار نیز با پخش شیر و خرمای نذری در میان عزاداران از سوگواران حسینی پذیرایی می کردند.
عزاداران سنندجی در قالب هیات های سینه زنی و زنجیر زنی با عبور از خیابان های مرکزی این شهر در حسینیه ها جمع شدند، قرائت دعا و ادای نماز جماعت ظهر و عصر پایان بخش این آیین بود.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم+ویدیو

به گزارش قدس آنلاین سالار عقیلی طی حاشیه آیین بزرگداشت سعدی در شیراز گفت:  «بسیار خوشحالم که در شهر حافظ و سعدی هستم، به خصوص که امروز هم «روز شیراز» است و ما در این جای زیبا و مقدس؛ یعنی آرامگاه سعدی هستیم؛ شاعری که افتخار ادبیات کهن سرزمین ما است. من در آثار بسیار زیادی خوانده‌ام ولی اثری دارم به نام «سعدی‌نامه» که یک بیتی هست که همیشه خودم با خودم زمزمه می‌کنم: «ای مصور صورت یار مرا بی‌ناز کش/ چون به نازش می‌رسی بگذار من خود می‌کشم».

او ادامه داد: آثار سعدی آثار فاخری است. آرزو می‌کنم که جوانان ما با شاعرانی همچون او، حافظ و سایر شعرای کلاسیک ما آشتی کنند. این وظیفه ما است که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم.

دیگر خبرها

  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • شهدای ورزشکار الگو و سرلوحه ما هستند
  • مادر شهیدان رادی مهمان فرزندان شهیدش شد
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی
  • تشییع پیکرمادر وهمسر شهیدان سلطانی
  • سپاه وجودش را وقف آرمان های الهی و مردم کرده است
  • تشییع پیکر پدر شهیدان محمدیان
  • سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم+ویدیو
  • درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان