Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود کریمی مداح کشورمان شب گذشته مهمان برنامه چهل چراغ شد.

کریمی در پاسخ به پرسش محمدرضا شهیدی فرد درباره چگونگی انتخاب اشعارش گفت: شعر مثل یک الهام است و باید بگردیم و زیباترینش را انتخاب کنیم؛ چون شاعران زیادی شعر می‌گویند. خود من هم دستی بر آتش دارم و گاهی صفحه سیاه می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوشتن ها امکان می دهد که دسترسی بیشتری به واژه ها داشته باشیم.

کریمی درباره شعر آیینی گفت: شعر آیینی وسعتش مثل کعبه است و ارتفاعش زیاد است. مثل این است که شما در هواپیما هم می‌توانید نماز بخوانید. باید از این فضا استفاده کرد. شعر آیینی باید معنا و محتوای فخیم و سازنده‌ داشته باشد.

محمود کریمی درباره فضای مداحی امروز گفت: مردم به من مداح خیلی محبت دارند و مثلا در روز تاسوعا در حدود 25 هزار نفر در مراسم ما جمع می‌شوند. اول یک دعوایی با خودم بکنم که این جمعیت برای من جمع نمی‌شوند. یک دعوای دیگر هم با خودم این است که باید کاری با این جمعیت بکنم و سوم این که به خودم بگویم حرفی که می زنی را باور کن. این خیلی سخت است و همه چیز با باور به دست می آید.

میهمان برنامه «چهل چراغ» در پاسخ به پرسش شهیدی‌فرد مبنی بر چگونگی کسب تخصص در مداحی، گفت: من خیلی برای یادگیری حساس بودم. به نظرم تا حدی آشنایی کافی است و پدر من هم ردیف می‌خواند. موسیقی و ردیف خوانی لازم است و همه این ها برمی گردد به تعزیه خوانی. خیلی ها ردیف را می‌شناسند و شاید اسمش را ندانند. این ردیف خوانی به مداح کمک می‌کند.

محمود کریمی درباره نحوه بهره مندی مداحان از اشعار و ترانه های روز گفت: چند سالی است حضرت آقا  در این باره ارشاد می‌کنند. من کمتر از ترانه‌ها استفاده می‌کنم اما گاهی هم اتفاق می‌افتد. استفاده از آهنگ ترانه‌ها شاید بد نباشد، اما چندان با آن موافق نیستم.

شهیدی فرد با اشاره به اهمیت مجالس روضه خوانی، درباره تاثیرگذاری این کارهای مذهبی بر مردم گفت: برخی نقاشی حضرت علی اصغر استاد فرشچیان را در دست گرفتند و از خیابانی رد شدند و همه را به پرسش درآوردند. کار مذهبی فقط خواندن نیست. همه این‌ کارها باید ایجاد محبت کند. این ایجاد محبت باید پیروی کردن از حضرت سیدالشهدا را به دنبال داشته باشد. ببینید در مراسم اربعن چه خبر است! باید همچون یاران کربلا زیبایی ها را نشان مردم داد.

وی افزود: یکی از آفت‌ها این است که من مداح منتظر نتیجه کار باشم و مثلا ببینم چند تا لایک بیشتر دارم! اما ما باید وظیفه خود را انجام دهیم. در واقعه کربلا یک مشک پاره شد و ریخته شد؛ اما تا جهان باقی است نتیجه می دهد.

کریمی در پاسخ به اینکه در صورت حضور در صحرای کربلا چه اقدامی می‌کرد، گفت: راست حسینی می گفتم آقا شما زورتان می رسد و معجزه تان هم حرف ندارد. من می ترسم. ترس را از وجودم بردار تا بمانم. خیلی‌ها می‌گویند که من اگر بودم فلان کار را می‌کردم، اما سخت است. ببینید که امام خمینی (ره) چقدر استقامت داشت و گفت که با خاطر آسوده می‌روم.

 

انتهای پیام/

 

گفتگوی محمدرضا شهیدی فرد با محمود کریمی

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان

به گزارش «تابناک»، تصاویری از شگرد متفاوت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم برای دست ندادن با زنان خارجی در سفرهای رئیس جمهور سابق به کشورهای مختلف را ببینید.

 

دیگر خبرها

  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد