Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر-ایرنا-معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:با اجرای پروژه افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر زمینه تردد کشتی های 50 هزار تنی در این بندر فراهم می شود.

محمد رضا الله یار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: اعتبار مورد نیاز افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر به طول 15 کیلومتر در سازمان بنادر و دریانوردی به مقدار یکهزارو 200 میلیارد ریال به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد:عمق کنونی کانال دسترسی بندر بوشهربه دلیل عدم لایروبی مربوط به نگهداری به کمتر از 11.5 متر رسیده که برای تردد کشتی های با ظرفیت 50 هزار تن به عمق 14.5 متر افزایش می یابد.
وی یادآورشد: در شرایط کنونی تنها امکان تردد کشتی های زیر 30 هزار تن در بندر بوشهر وجود دارد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:یکی از دو طرح‌ تصویب شده لایروبی بندر بوشهرکانال مقابل مجتمع بندری نگین است که اعتبار اجرایی آن از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده و بزودی اجرایی می شود.
وی یادآور شد: بندر بوشهر دومین بندر کانتینری کشور است که با تکمیل پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین ، میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندربه 2 برابر افزایش می‌یابد.
اله یار افزود:بندر بوشهر یکی از قدیمی ترین و مهم ترین بنادر در عرصه تجارت دریایی و بارگیری کالا در کشور بشمار می رود که سازمان بنادر و دریانوردی برای بازگشت این بندر به جایگاه تاریخی خود تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
وی افزود: در راستای توسعه خدمات بندری در بوشهر، طرح بندری در مجتمع نگین اجرایی شده که با تکمیل آن تحول مهمی در این عرصه ایجاد خواهد شد.
الله یار اظهار داشت: برای ارتقا ایمنی بنادر و مقابله با بحران آتش‌سوزی در دریا، بنادر و سواحل کشور به شناور آتش‌خوار مجهز می‌شوند.
7212/6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح چهار شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آب گرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از مجموعه شناورهای مواجه با شرایط مضطر موتور لنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

بیشترین سانحه در عسلویه

شکیبی نسب ادامه داد: در سال یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با هفت و خارگ و دیلم به ترتیب با چهار و سه سانحه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناورهای ناجی همچنین به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین شرایط مضطر شناورها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریا روی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

فعالیت ۷ شناور ناجی

وی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در اسرع وقت خدمات جست و جو و نجات را دریافت کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: اکنون هفت شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جست و جو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمد عامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

کد خبر 6087440

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی