Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:05:01 GMT

بازگشت به عقب فدراسیون پنج ستاره فوتبال

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۴۲۴۵

بازگشت به عقب فدراسیون پنج ستاره فوتبال

تیم فوتبال جوانان ایران در شرایطی نتوانست از مرحله مقدماتی راهیابی به مسابقات قهرمانی آسیا عبور کند که به واسطه این ناکامی حضور در جام جهانی را هم از دست داد.

به گزارش مشرق، رقابت های مرحله مقدماتی انتخابی قهرمانی آسیا در گروه  E با حضور تیم های اردن، ایران، فلسطین و سوریه به میزبانی اردن برگزار شد و در پایان تیم میزبان به عنوان تیم نخست گروه راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد و ایران با اینکه تیم دوم شد اما در مجموع نتوانست به عنوان یکی از بهترین تیم های دوم راهی این مسابقات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان فرهاد پورغلامی در این مسابقات برابر تیم های سوریه و اردن به تساوی رضایت دادند و تنها فلسطین را شکست دادند تا وداع تلخ و کم سابقه ای با این مرحله داشته باشند. درست است که سالهاست تیم جوانان ایران نتوانسته قهرمان آسیا شود اما کمتر اتفاق افتاده بود که این تیم نتواند از مرحله مقدماتی به رقابت های قهرمانی آسیا صعود کند. 

حذف تیم جوانان از مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا برای فدراسیونی که خودش را تنها فدراسیون پنج ستاره فوتبال جهان می داند یک بازگشت به عقب و یک شکست بزرگ است و همه اتفاقات خوب گذشته را زیر سوال می برد که نکند آن موفقیت ها هم شانسی و اتفاقی بوده است؟

فدراسیون فوتبال باید دلایل ناکامی تیم جوانان و امتیاز از دست دادن مقابل تیم های درجه دوم آسیا را بررسی و اعلام کند و مسئولیت این ناکامی را بپذیرد نه اینکه مسئولان و سرمربی تیم بخواهد تقصیر را گردن کنفدراسیون فوتبال آسیا بیندازد.

مگر مسئولان تیم جوانان و فدراسیون فوتبال قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا را نمی دانستند؟ اگر می دانستند که باید تلاش و تدبیر می کردند که به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شوند و یا حداقل امتیازات کافی از تیم های سوریه و اردن می گرفتند. اگر هم نمی دانستند که دیگر عمق فاجعه بیشتر می شود.

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال اولین اشتباه را زمانی مرتکب شد که یک سرمربی با تجربه در عرصه بین المللی را برای هدایت تیم جوانان انتخاب نکرد. فرهاد پورغلامی در حالی به عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب شد که سابقه بین المللی قابل اتکایی نداشت و حتی در داخل کشور هم سرمربی سطح اولی نبود. 

طبیعی است وقتی فدراسیون فوتبال برای تیم جوانان سرمربی باتجربه و کاربلدی را انتخاب نمی کند طبیعتا باید منتظر رقم خوردن چنین نتایجی و امتیاز دان به تیم های درجه دوم آسیا باشد. 

آیا فدراسیونی که ادعای پنج ستاره بودن در جهان را دارد، تیم جوانانش باید برابر اردن و سوریه متوقف شوند؟ آیا این نشان دهنده رقم خوردن نتایج شانسی و اتفاقی گذشته نیست؟ اگر همه چیز روی روال پیش می رفت طبیعتا ایران باید تیم های درجه دوم را به راحتی شکست می داد و برابر تیم هایی چون ژاپن، کره جنوبی و ... ناکام می ماند نه برابر سوریه و اردن!

با این ناکامی فدراسیون به عقب برگشت و به جای پیشرفت و تلاش برای رسیدن به قهرمانی آسیا، حالا باید تمرکزش را روی دوره بعد بگذارد که تیم جوانانش از مرحله مقدماتی صعود کند!

ایران با این حذف از مرحله مقدماتی، حضور در مسابقات جوانان آسیا ۲۰۱۸ اندونزی را  از دست داد و البته به صورت اتوماتیک این تیم نمی تواند در مسابقات جام جهانی بعدی جوانان جهان که سال ۲۰۱۹ برگزار می شود، شرکت کند.

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد!

آفتاب‌‌نیوز :

موسی التعمری بازیکن تیم ملی فوتبال اردن نماز تراویح را روز گذشته در مسجد حاج محمود حبیبه منطقه عبدون پایتخت امان اقامه کرد.

مسجد حاج محمود حبیبه در محله عبدون نیز در فیسبوک خود، نماز تراویح را پخش کرد و نوشت: نماز تراویح ۱۵ ​​رمضان، امام کاپیتان موسی التعمری. ستاره اردنی قرآن را با صوت شیرین و قرائت صریح به گونه‌ای تلاوت کرد که با برجسته‌ترین صداهای قاریان جهان عرب همخوانی داشت.

التعمری که از غزه حمایت می‌کند تصمیم دولت فرانسه برای مجازات هرکسی که با مردم فلسطین همبستگی نشان دهد را به چالش کشیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم| ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد!
  • بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!
  • (ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد!
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ فروردین
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • جریمه شجاع خلیل‌زاده به دلیل اخراج جنجالی
  • شجاع خلیل زاده 2 هزار دلار جریمه شد!
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!
  • عکس| گریم احمدرضا عابدزاده در فیلم «پرویزخان»