Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:21:29 GMT

سفیر آمریکا با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۵۲۹۷

سفیر آمریکا با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

اسلام آباد - ایرنا - ' دیوید هیل' سفیرآمریکا در پاکستان روز پنجشنبه با ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR)، دو طرف در این دیدار که در محل ستاد فرماندهی ارتش پاکستان برگزار شد، مسائل امنیتی دوجانبه و منطقه ای را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این بیانیه، این دیدار پس از آن برگزار می شود که 'خواجه محمد آصف 'وزیر امور خارجه پاکستان و دیگر مقامات دیپلماتیک این کشور اعلام کردند:آمریکا خواهان انجام عملیات نظامی در پاکستان به بهانه مبارزه با تروریسم است اما ما هرگز به واشنگتن اجازه انجام عملیات درخاک خود را نخواهیم داد.
خواجه آصف پیش از این گفته بود:انجام عملیات مشترک پاکستان و آمریکا عملی نیست.
به گزارش ایرنا پس از اینکه 'دونالد ترامپ ' رئیس جمهوری آمریکا در 21 ماه اگوست (30 مرداد) راهبرد جدید ضد پاکستانی آمریکا در قبال تحولات افغانستان و جنوب آسیا را اعلام کرد، روابط دو کشور به شدت به سردی گرائید.
دولت آمریکا ، اسلام آباد را به حمایت از تروریستم در افغانستان متهم می کند، ولی این اتهام از سوی مقامات پاکستان تکذیب شده است.
رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد در صورتی که اسلام آباد نگرانی های واشنگتن را برطرف نکند، تحریم های جدیدی علیه پاکستان اعمال می شود.
متیس وزیر دفاع آمریکا نیز در نشست کنگره این کشور با بیان اینکه یک شانس دیگر به پاکستان داده می شود، خاطرنشان کرد: اگر پاکستان در انجام اقدامات جدید با شکست روبرو شود، آمریکا علاوه بر تحریم ها حملات هواپیماهای بدون سرنشن در خاک پاکستان را بار دیگر گسترش خواهد داد.
منابع دیپلماتیک در واشنگتن بر این عقیده اند که هشدارهای آمریکا نمی تواند به عادی سازی روابط بین دو کشور کمک کند.
این منابع می گویند که پاکستان در واکنش به تهدیدهای آمریکا ممکن است، مجبور شود گزینه نزدیکی با چین و روسیه را در دستور کار خود قرار دهد.
از سوی دیگر پاکستان به دلیل عبور کامیون های لجستیکی آمریکا از خاک این کشور به افغانستان از اهمیت زیادی برخوردار است و هر گونه افزایش تنش بین دو کشور می تواند مشکلاتی را برای آمریکا در افغانستان در پی داشته باشد.
خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان با شرکت در برنامه سیاسی «تا فردا» اعلام کرد: نیازی به کمک مالی ناچیز آمریکا نداریم و در صورت افزایش فشارهای واشنگتن ایران، چین، روسیه و ترکیه در کنار پاکستان هستند.
وی افزود: همیشه در معامله با آمریکا ضرر کرده‌ایم اما این بار چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
خواجه آصف تأکید کرد: پاکستان در جنگ علیه تروریسم پیروز شد اما آمریکا در افغانستان شکست خورد و سعی دارد با استفاده از نام شبکه حقانی ناکامی خود را به اسلام‌آباد نسبت دهد.
وی افزود: به آمریکا پیشنهاد دادیم که با تبادل اطلاعات بین سرویس‌های امنیتی مواضع شبکه حقانی را مشخص کند تا علیه آنها وارد عمل شویم.
آساق**6125**1324
سیدبهادر حسینی// انتشار دهنده: فردین پازوکی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است

سفیر حکومت طالبان با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان اظهار داشت مناسبات کابل و پکن بسیار مهم است و دیپلمات‌های افغان نیز با مقامات چینی روابط خوبی دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر افغانستان در چین با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت کنونی این کشور گفت دیپلمات‌ها با مقامات چینی روابط خوبی دارند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، کریمی در این دیدار در رابطه با دستاوردهای سفارت افغانستان در چین نیز توضیح داد  و گفت مقامات چین، تلاش‌های امارت اسلامی در راستای سرکوب داعش، از بین بردن فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت‌های اقتصادی را مورد تقدیر قرار می‌دهند.

سفیر حکومت افغانستان در چین تصریح کرد: تأمین امنیت، شفافیت و ثبات از جمله عواملی است که سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است.

وی خاطرنشان کرد شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.

دو طرف در ادامه با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات افغانستان با این کشور را مهم دانستند و پیرامون بهبود تجارت و افزایش تسهیلات برای تاجران دو کشور گفتگو کردند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانچین: برای اجرای پروژه‌های بنیادی با افغانستان همکاری می‌کنیمبرگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

وزارت خارجه حکومت طالبان هفته گذشته اعلام کرده بود در سومین نشست افغانستان و چین، مقامات پکن متعهد شدند تا در زمینه‌های درمانی، استخراج معادن، اسکان مجدد مهاجرین و گسترش روابط تجاری همچنین ارتقای ظرفیت ادارات حکومت کابل همکاری کنند.

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین بهمن ماه سال گذشته در مراسمی رسمی استوارنامه «بلال کریمی» را به‌عنوان سفیر و نماینده ویژه حکومت طالبان در پکن پذیرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • همکاری آذربایجان و افغانستان در زمینه پزشکی
  • تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود