Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوز– گروه استان‌ها: دومین روز از همایش علمی و بین‌المللی اربعین با محوریت «اربعین و مقاومت اسلامی» برگزار شد.

ازجمله سخنرانان این رویداد آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، جعفر نجم امام‌جمعه لندن، جلال‌الدین رحمت، عضو مجلس ملی اندونزی، حجت‌الاسلام رمضانی، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ، سید داود حیدری، ‌ مدیر مرکز اسلامی اسلو؛ حجت‌الاسلام بلاسر، ‌ رئیس دانشکده الهیات دانشگاه کربلا و … بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی پیام‌های اسلام و عاشورا در اربعین نهفته است

حجت‌الاسلام بلاسم الزاملی رئیس دانشکده الهیات دانشگاه کربلا که امروز در دومین روز همایش علمی و بین‌المللی اربعین در هتل جواهر کربلا سخن می‌گفت، اظهار داشت: اگر به اربعین از ابعاد مختلف نگاه شود، درمی‌یابیم که تمامی پیام‌های اسلام و عاشورا در اربعین نهفته است، زیرا اسلام در عاشورا و اربعین خلاصه می‌شود و ما می‌توانیم همه پیام‌های اسلام را از این دو حرکت بگیریم.

این شخصیت دانشگاهی عراقی هدف اصلی از اربعین را آزادی انسان دانست و گفت: این نعمت را عاشورا و اربعین به ما ارزانی داشته است.

اربعین یک پدیده فردی و اجتماعی عادی نیست بلکه دارای ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است وی افزود: اربعین یک پدیده فردی و اجتماعی عادی نیست بلکه دارای ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و می‌توان از آن به‌خوبی بهره گرفت و در همه عرصه‌ها آن را گسترش داد.

وی ادامه داد: امروز اربعین در همه جوامع نفوذ کرده و توانسته است جهان را تحت تأثیر قرار دهد و مخالفان و موافقان نیز به پیام‌های این اجتماع عظیم اعتراف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام بلاسم الزاملی سپس آثار اربعین را برشمرد و با اشاره به اینکه اربعین لرزه بر اندام دشمنان مسلمانان انداخته است، گفت: جهانیان از این اجتماع عظیم حیرت‌زده شده‌اند که چگونه در یک زمان و مکان خاص این‌همه زائر گردهم می‌آیند و این‌گونه خالصانه در این حماسه شرکت می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر مسلمانان متحد باشند و از اربعین به‌عنوان یک پیام جهانی استفاده کنند، می‌توانند در جهان تحول ایجاد کنند و بسیار تأثیرگذار باشند و به پیروزی‌های بزرگی دست یابند.

اجتماع میلیونی اربعین موجب وحشت دشمنان

جعفر نجم، امام‌جمعه لندن، یکی دیگر از سخنرانان همایش علمی بین‌المللی اربعین بود که ضمن عرض تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی از رهبری، ملت و دولت عراق برای برگزاری این مراسم تشکر و قدردانی کرد.

وی ادامه داد: برای اولین بار است که در طول چند سال اخیر، مراسم اربعین حسینی با این شکوه، عظمت و اقتدار برگزار می‌شود از این نظر خدا را شکر گذار هستیم.

محبان امام حسین(ع) از چهارگوشه عالم با زبان، نژاد و رنگ‌های مختلف در این اجتماع عظیم شرکت کرده‌اندنجم متذکر شد: اگر برای مراجع و رهبر معظم انقلاب مقدور بود، مسلماً در این اجتماع میلیونی شرکت می‌کردند. محبان امام حسین(ع) از چهارگوشه عالم با زبان، نژاد و رنگ‌های مختلف در این اجتماع عظیم شرکت کرده‌اند و با فریاد لبیک یا حسین،‌ آمادگی خود را برای مبارزه با ظلم و جور اعلام می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش، اجتماع میلیونی اربعین را موجب ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان دانست و گفت: من به عینه شاهد بودم که مردم بسیاری از فاصله‌های دور و نزدیک در راهپیمایی اربعین شرکت کردند و باوجوداین که از کمترین امکانات و وسایل برخوردار هستند، ‌اما به عشق امام حسین، لبیک‌گویان تمام سختی‌ها را متحمل شدند و به جان خریدند.

نجم عنوان کرد: خدا را سپاسگزارم که در عصر حاضر این سعادت را نصیب من کرد که در راهپیمایی اربعین شرکت کنم و من از برگزارکنندگان همایش اربعین،‌ قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی در پایان سخنرانی خود به زبان انگلیسی درباره عظمت و تأثیرگذاری راهپیمایی اربعین در جهان معاصر، آرزو کرد که مسلمانان با وحدت و همت بر اساس آموزه‌های دین اسلام و قیام سیدالشهدا(ع) بر ظالمان یزیدی که آمریکا و اسرائیل نماد آن هستند پیروز شوند.

امام حسین(ع) متعلق به مذهب و فرقه خاصی نیست

زینب فردوس لیزا، استاد دانشگاه بنگلادش، آخرین سخنران دومین روز از همایش علمی بین‌المللی اربعین با محوریت اربعین و مقاومت اسلامی بود که درباره راهپیمایی اربعین سخنرانی کرد، گفت: امام حسین(ع) متعلق به مذهب و فرقه خاصی نیست و اگر شهادت ایشان رخ نمی‌داد، ما حتی امکان اینکه اسلام را بشناسیم نداشتیم.

وی با بیان اینکه دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در کشور بنگلادش حضور فعالی دارند، افزود: شاید تعداد پیروان و عاشقان امام حسین(ع) در بنگلادش اندک باشد، اما سیدالشهدا(ع) به‌عنوان یک رهبر انسانی در همه جای جهان حضور دارد و من خوشحال هستم که به‌عنوان یکی از پیروان ایشان در این اجتماع عظیم میلیونی، در کنار سایر برادران و خواهران حضور دارم.

true برچسب ها : اربعین 96 ستاد اربعین کشور عبدالحمید احمدی کربلا true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ این رانندگان پارسال اقلام مصرفی ۲۵ موکب را بصورت رایگان و در قالب نذرسفر به کشور عراق منتقل کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • قدرت نیروهای مسلح ایران در دنیا کم‌نظیر است
  • محفل امام حسنی ها اجتماع قلوب بوده است
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • اجتماع مردم شهرستان قدس در محکومیت جنایات بیمارستان شفا غزه برگزار شد 
  • یاد شهدا همواره موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است
  • اجتماع محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • اجتماع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم