Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- الجزایر و موریتانی در جریان سفر «نور الدین بدوی » وزیر کشور الجزایر به نواکشوت، در خصوص ایجاد نخستین گذرگاه مرزی میان دو کشور، به توافق رسیدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل ازخبرگزاری رسمی موریتانی ، «أحمدو ولد عبد الله» وزیر کشور موریتانی پس از امضای توافقنامه در خصوص ایجاد گذرگاه مرزی ، با اشاره به مشترکات موجود میان مردم دو کشور گفت:ایجاد این گذرگاه زمینی، نقش زیادی در تقویت همکاری های امنیتی ،مبارزه با مهاجرت غیر قانونی و جرایم سازمان یافته و همچنین نقش زیادی در تقویت تبادلات تجاری میان دو کشور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این توافقنامه ،حاصل سلسله دیدارها و مذاکرات کارشناسان دو کشور است که از سال 2016 آغاز شده بود.
ولد عبدالله افزود: این گذرگاه به نفع هر دو کشور خواهد بود و باعث افزایش تبادلات تجاری ،تسهیل رفت و آمد شهروندان الجزایر و موریتانی و رونق اقتصاد دو کشور خواهد شد و در مبارزه با جرایم سازمان یافته و ایجاد امنیت در نقاط مرزی سهم زیادی خواهد داشت.
نورالدین بدوی وزیر کشور الجزایر نیز تاکید کرد که این اقدام در پاسخ به خواسته ساکنان منطقه صورت گرفته و برای هر دو کشور سود دارد .
از سوی دیگر خبرگزاری رسمی الجزایر نیز در این خصوص نوشت:ایجاد این گذرگاه باعث رونق بازار جنوب غرب الجزایر و ایجاد بازاری برای محصولات هر دو کشور می شود.
بر اساس این توافقنامه، هر دو کشور مرکزی جداگانه در 400 تا 800 متری خط مرزی ایجاد می کنند و در آن مرکز، اقدامات قانونی در خصوص ایجاد امنیت ، جابجایی افراد، نقل و انتقال کالا و عبور وسائل نقلیه را انجام می دهند.
این نخستین گذرگاه مرزی میان الجزایر و موریتانی از زمان استقلال دو کشور خواهد بود
هیچ یک از مقام های دو کشور هنوز زمان آغاز به کار این گذرگاه مرزی را اعلام نکرده اند .
الجزایر و موریتانی بیش از 460 کیلومتر مرز مشترک زمینی دارند .
موریتانی چند ماه پیش این منطقه بیابانی را که به عنوان پناهگاه قاچاقچیان و محل تحرک گروه های مسلح شناخته می شود، منطقه بسته نظامی اعلام کرده بود.
خاورم **3404**خبرنگار: سید شاهپور حسینی**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 پس از آنکه بخشی از سیلاب شکل گرفته بر اثر بارش شدید در افغانستان از مرز دو کشور عبور کرد و وارد ایران شد، حالا ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه این اتفاق را در چارچوب اجرای توافق حقابه هیرمند خوانده و از تداومش در توافق با طالبان خبر داده است. اظهارات کنعانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • «اسکله شناور غزه» ظاهر انسانی و باطن نظامی
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود