Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@07:03:50 GMT

توزیع 25 هزار کاسه حلیم سنتی خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۸۳۱۹

توزیع 25 هزار کاسه حلیم سنتی خوزستان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ توزیع حلیم سنتی خوزستان یکی از اقدامات هرساله موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی است که مورد استقبال زائران حسینی نیز قرار می‌گیرد.

بیش از 25 هزار زائران اربعین حسینی با حلیم سنتی خوزستانی در موکب مسجد مقدس جمکران پذیرایی شدند.

امسال گروهی متشکل از 10 آشپز از استان تهران با حضور در موکب مسجد مقدس جمکران اقدام به طبخ و توزیع حلیم سنتی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پنج گذشته بیش از دو هزار و 500 کاسه حلیم بین زوار سیدالشهدا در موکب مسجد مقدس جمکران توزیع‌شده است که در طبخ  این مقدار حلیم بیش از 350 کیلوگرم گندم و80 کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله استفاده‌شده است.

مسئول گروه حلیم‌پزان موکب مسجد مقدس جمکران در این رابطه اظهار کرد: کل هزینه‌های مواد اولیه تهیه حلیم توسط کمک‌های مردمی تأمین‌شده و گروه‌های حلیم‌پز در هفت موکب ازجمله موکب مسجد مقدس جمکران اقدام به طبخ و توزیع حلیم سنتی ویژه منطقه شوشتر خوزستان می‌کنند.

محمد اژدری زاده با اشاره به حمایت‌های مسجد مقدس جمکران برای تهیه مواد اولیه پخت حلیم خاطرنشان کرد: برای طبخ حلیم سنتی بیش از 10 تن گندم از ایران آورده شده است و مسجد مقدس جمکران در کنار حمایت‌های معنوی کمک‌های قابل‌توجهی در تهیه گندم و گوشت داشته است.

انتهای پیام/ش

توزیع 25 هزار کاسه حلیم در موکب مسجد جمکران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنندج ،پایتخت دف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، علاوه بر هنرمندان دف نواز کردستان، کسانی هستند که پیشه دف سازی را زنده نگه داشته اند.

استان کردستان مهد هنر است و هنرمندان فراوانی در این دیار مشغول خلق آثار منحصر به فردی هستند، در این میان دف و دف نوازی را می‌توان یکی از هنر‌های منحصر به فرد کردستانی‌ها دانست.

هنر دف سازی و دف نوازی به عنوان یکی از هنر‌های سنتی و قدیمی کردستان، در استان از اهمیت زیادی برخوردار است حمایت همه جانبه از سازندگان این دف سنتی ضرورتی است انکار ناپذیر.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم
  • قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا ؛ پیروزی افعی‌ها برابر رقیب سنتی
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • تأثیر رایحه درمانی از نگاه طب سنتی
  • خانواده حساس‌ترین قطب یک جامعه است
  • کاسه صبر بارسلونا لبریز شد: دی یونگ را با ۷۰ میلیون یورو می‌فروشیم
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی