Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، صدها مسلمان روهینگیایی روز پنجشنبه با عبور از دریا که خوشبختانه توفانی نبود وارد بنگلادش شدند. بحران میانمار همچنان ادامه دارد و درخواست‌ها برای برگزاری یک نشست منطقه‌ای به منظور تحت فشار قرار دادن «آنگ سان سو چی» رهبر حزب حاکم این کشور پررنگ‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سو چی روز پنجشنبه کشورش را برای شرکت در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا–پاسفیک در «دانانگ» -یک شهر بندری بزرگ در سواحل جنوب مرکزی ویتنام- ترک کرد.

عملیات نظامی ارتش میانمار 600 هزار روهینگیایی را از اواخر اوت وادار به فرار از کشورشان کرده است و جدیدترین پناهجویانی که به بنگلادش رسیده‌اند، از هزاران نفر دیگر که برای خروج از میانمار تلاش می‌کنند خبر می‌دهند. یک گارد مرزی بنگلادش در این خصوص گفت 200 نفر صبح روز پنجشنبه وارد بنگلادش شدند. بیش از 200 روهینگیایی نیز در دو ماه گذشته در تلاش برای عبور از دریا و ورود به بنگلادش گرفتار امواج توفانی شدند و جانشان را از دست دادند. اما دریا روز پنجشنبه آرام بود و پناهجویانی که برنامه فرارشان را از هفته ها پیش آغاز کرده بودند بالاخره موفق شدند.

یکی از این پناهجویان که خانه‌اش را در ایالت راخین رها کرده و به بنگلادش آمده است، در مصاحبه با رویترز گفت: «ما فرار کردیم چون ارتش هنوز هم در حال سوزاندن خانه‌هایمان است». یک گروه 56 نفره از پناهجویان به مدت 4 ساعت روی قایقی که از چوب بامبو و دبه‌های پلاستیکی ساخته شده بود پارو زدند تا به ساحل برسند. به گفته این افراد صاحبان قایق ها برای انتقال آنها به ساحل بنگلادش پول زیادی می‌خواستند؛ به همین دلیل آنها قایق خودشان را ساختند.

سازمان ملل متحد عملیات ارتش میانمار را «پاکسازی قومی» توصیف کرده است. اما میانمار این اتهامات را رد می‌کند. آنگ سان سو چی که به دلیل سالها ایستادگی در مقابل دیکتاتوری و حمایت از دموکراسی جایزه صلح نوبل را از آن خود کرد، اکنون در مقابل جنایاتی که در حق مسلمانان روهینگیا صورت می‌گیرد سکوت کرده است. او به همین دلیل مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. حتی برخی دیگر از برندگان جایزه صلح نوبل نیز خواستار پس گرفتن این جایزه از سو چی شده‌اند.

روهینگیایی‌ها در میانمار که اکثر جمعیت آن بودایی است، اقلیت به حساب می‌آیند و همواره سرکوب شده‌اند. گزارش‌ها نشان‌می‌دهد ارتش میانمار با بی رحمی روهینگیایی‌ها را قتل‌عام می‌کند و خانه‌هایشان را به آتش می‌کشد. با اینکه سابقه سکونت روهینگیایی‌ها در ایالت راخین به چندین قرن می‌رسد، دولت میانمار حق شهروندی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

انتهای پیام/

ادامه جنایت های ارتش میانمار علیه مسلمانان این کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ علی محقق اظهار داشت: خلیج فارس همواره محل تلاقی شماری از کریدور‌ها بوده و توجه به اینکه بنادر ایرانی در این زنجیره ایفای نفش کنند بسیار مهم است.

وی افزود: در بحث یکپارچه نگری توجه به نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است که دانشگاه خلیج فارس می‌تواند نقش محوری در این موضوع داشته باشد.

محقق با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به امنیت منطقه خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه گفت: در راستای تحقق امنیت دریامحور تقویت همکاری‌های چند جانبه امنیتی از جمله مانور‌های مشترک نظامی مهم و پرمفهوم است.

رئیس اداره اسناد وزارت امورخارجه یادآور شد: رویکرد تقویت سیاست اهتمام به گسترش روابط با کشور‌های حاشیه خلیج فارس در سیاست‌های دولت سیزدهم مشهود است.

محقق با اشاره به اینکه تعاملات تاریخی و تمدنی خلیج فارس از موضوعات مورد توجه است گفت: نگاه استعماری در منطقه خلیج فارس از زمان پرتقالی‌ها و بریتانیایی‌ها که در این منطقه سیطره داشتند وجود داشته است.

وی افزود: این امر باعث شده بود تا کشور‌های استعماری همواره به دنبال این باشند که شمال خلیج فارس از جنوب آن جدا شود.

دیگر خبرها

  • پاشازاده: نکونام در استقلال با صدها مشکل ریز و درشت مواجه بود
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود
  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد