Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@13:34:39 GMT

بلایی که خوردن غذای چرب سر بدن می‌آورد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۸۵۵۵

بلایی که خوردن غذای چرب سر بدن می‌آورد

هر چند وقت یک بار، به هوس‌های غذایی خود جواب بدهید اما خوب است بدانید انتخاب هایتان چقدر مغذی هستند.

به گزارش سلامت نیوز، این غذاهای بسیار چرب مستقیما روی سلامتتان تاثیر می گذارند.

آیا غذاهای خیلی چرب باعث بروز آکنه می شوند؟ چرا بعد از خوردنشان در معده احساس عجیبی دارید؟ اصلا چرا غذاهای خیلی چرب برایمان خوب نیستند؟ در ادامه می خواهیم برایتان توضیح دهیم که خوردن یک غذای بسیار چرب چه کارهایی می تواند با بدنتان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روی سیستم گوارشی فشار می آورد

وقتی غذایی چرب مانند غذاهای سرخ کرده می خورید، حجم بالای چربی روی سیستم گوارشی بدن فشار وارد می کند. از بین چربی، کربوهیدرات و پروتئین، چربی از همه آهسته تر هضم می شود و به آنزیم و مایع گوارشی مانند صفرا و اسید معده احتیاج دارند تا تجزیه شوند. همه چیز از استرس گرفته تا برخی داروها می توانند روی مقدار این مایع گوارشی تاثیر بگذارند، اما متاسفانه بسیاری با کمبود آن مواجه هستند. چربی بالا را اضافه کنید تا موجب بیش از حد کار کردن سیستم بدن شوید که معمولا منجر به نفخ، حالت تهوع و ناراحتی می شود.

باعث می شود دستشویی لازم شوید!

شایع ترین نشانه فشار به سیستم گوارشی، ناخوشایندترین آن هم هست. نه تنها غذا تنها در معده می نشیند، بلکه ممکن است به صورت هضم نشده وارد روده ها شود. در چنین مواقعی ممکن است با مدفوعی چرب مواجه شوید. بسیاری از افراد نیز بعد از خوردن غذای چرب ممکن است دچار اسهال یا درد معده شوند.

باعث می شود باکتری های روده دچار عدم تعادل شوند

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که آنچه می خورید روی باکتری های روده تاثیر می گذارند، باکتری هایی که با نام میکروبیوم نیز شناخته می شوند. خوردن یک چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده، هیچ لطفی در حق میکروبیوم نمی کند. غذاهای بسیار چرب

(فست فودها)، مواد مغذی که داخل چربی های سالم مانند ماهی، روغن زیتون اکسترا ویرجین و یا حتی کره وجود دارد را در خود ندارند. بیشتر خوردن روغن تصفیه شده سبزیجات به جای چربی های مغذی، باعث ایجاد تغییر در تعادل اسید چرب های بدن می شود که در نتیجه باعث بهم ریختن همه چیز از سطح هورمون گرفته تا سیستم ایمنی می شود.

غذاهای بسیار چرب ممکن است باعث آکنه شوند

ممکن است بعد از خوردن یک وعده غذای بسیار چرب مستقیما جوش نزنید، اما غذاهایی که حاوی چربی های ناسالم هستند می توانند در این زمینه نقش ایفا کنند. این تاثیر غیر مستقیم است و به مرور زمان اتفاق می افتد و نتیجه الگوی غذایی است. آکنه تا حدود زیادی به خاطر عدم تعادل هورمونی و عدم تعادل باکتریایی اتفاق می افتد، بنابراین غذای چرب با آسیب وارد کردن به سلامت روده موجب آکنه می شود.

باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت می شود

اگر برنامه غذایی تان پیوسته حاوی غذاهای بسیار چرب بود، ممکن است خطر ابتلایتان به بیماری های مزمنی مانند ناراحتی قلبی و دیابت افزایش پیدا کند. تحقیقات نشان داده افرادی که چهار تا شش مرتبه در هفته، غذاهای سرخ کردنی می خورند احتمال ابتلایشان به دیابت نوع ۲ تا ۳۹ درصد و احتمال ابتلایشان به بیماری های قلبی تا ۲۳ درصد افزایش می یابد. و واضح است افرادی که هر روز از این غذاها می خورند، درصد احتمال ابتلایشان بالاتر است. 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسانو چگونه از دنیا رفت و جومونگ چه بلایی سر او آورد؟

در جومونگ ۱ مخاطبان با سرنوشت بانو سوسانو تا جایی که عالیجناب جومونگ را ترک کرد، آشنا شدند. اگر می‌خواهید بدانید بعد از ترک گوگوریو چه بر سر سوسانو، بیریو و اونجو آمد؛ این بخش را مطالعه نمایید.

به گزارش ایلنا، سوسانو یا سوسونو با نام کامل یون سوسانو دختر ارشد گومسئو دانگون (یون تابال)، فرمانروای جولبون و فرمانده قبیله گیرو بود که بعد از مرگ همسرش ووتائه به همسری جومونگ درآمد و ملکه گوگوریو شد، اما پس از بازگشت همسر اول جومونگ همراه پسرش یوری در سال ۱۷ قبل از میلاد، سوسانو برای جلوگیری از درگیری احتمالی میان پسرانش بیریو و اونجو و یوری بر سر جانشینی گوگوریو از مقامش کناره گیری کرد و گوگوریو را همراه با فرزندانش و پدرش یون تابال و عده‌ای از مردم ترک کرد.

گرچه حکومت گوگوریو معتقد بود سوسانو و فرزندانش با میل خود از گوگوریو رفتند، اما مردم باکجه معتقد بودند که سوسانو با میل خود گوگوریو را ترک نکرد و توسط جومونگ از گوگوریو رانده شد.

سرانجام سوسانو و گروهش پس از ۱۸ ماه به جنوب رسیدند و اونجو در هانام و بیریو در میچوهول، که تصور می‌شود اینچئون، کره جنوبی امروزی باشد، ساکن شدند. سرزمین میچوهول غیرقابل سکونت بود، بنابراین بیریو و مردمانش به پیش اونجو رفته و خواستار پادشاه شدن بیریو برای حکومت در آنجا شدند، اما اونجو مخالفت کرد و بیریو به هانام حمله کرد و پس از شکست اقدام به خودکشی کرد و حکومت باکجه شکل گرفت، سوسانو در بنیان گذاری حکومت باکجه نقش اساسی داشت.

بانو سوسانو در سال ۶ قبل از میلاد در سن ۶۱ سالگی از دنیا رفت. برخی مرگ سوسانو را طبیعی و برخی دیگر مسمویت توسط تسو (دائه سو) می‌دانند.

دیگر خبرها

  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • سوسانو چگونه از دنیا رفت و جومونگ چه بلایی سر او آورد؟
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی