Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي بر دقيق بودن نظام راستي آزمايي اين آژانس درباره پايبندي ايران به توافق هسته اي تاکيد کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه با شبکه خبري سي بي اس بر دقيق بودن نظام راستي آزمايي اين آژانس درباره پايبندي ايران به توافق هسته اي تاکيد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پايگاه اينترنتي اين شبکه خبري نوشت: يوکيو آمانو مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي سازمان ملل روز پنج شنبه در نيويورک با نيکي هيلي نماينده آمريکا در سازمان ملل ديدار کرد تا براي دومين بار درباره برنامه هسته اي ايران مذاکره کند.
به همين علت شبکه سي بي اس با آمانو مصاحبه اي اختصاصي انجام داد و در آن در خصوص موضوعات ايران، کره شمالي، بمب هاي کثيف، قدرت هسته اي و تغيير آب و هوا گفت وگو کرد.
آمانو به سي بي اس گفت: «پس از برجام(طرح جامع اقدام مشترک) فعاليت هاي هسته اي ايران بسيار کاهش يافته است، به همين علت نظام راستي آزمايي قدرتمندتري براي نظارت و راستي آزمايي فعاليت هاي کاهش يافته هسته اي در اختيار داريم. به همين علت است که مي گوييم نظام راستي آزمايي دستاورد قابل توجهي داشته است.»
آمانو گفت، در ايران، آژانس هر ماه انبوهي از اطلاعات را جمع آوري مي کند، دوربين هاي نصب شده در تاسيسات هسته اي ايران صدها هزار عکس مي گيرند و آژانس دو هزار نقطه را در تاسيسات هسته اي ايران مهر و موم کرده است: اين بالاترين ميزان راستي آزمايي بر اساس همه استانداردها است.»
آمانو با انتشار بيانيه اي پس از ديدار با نيکي هيلي گفت، وي و هيلي درباره راستي آزمايي ها و نظارت هاي آژانس درباره پايبندي ايران به تعهداتش بر اساس طرح جامع اقدام مشترک (برجام) بحث کردند و وي به هيلي درباره فعاليت هاي حفاظتي قوي و موثر آژانس درباره ايران گزارش داده است.
وي به سي بي اس گفت «ديدار با هيلي، يک ديدار بسيار مفيد بود.»
آمانو با رد انتقادهاي اخير دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا و اعضاي کنگره گفت «ايران اکنون تحت قدرتمندترين رژيم راستي آزمايي دنيا قرار دارد و آژانس بين المللي انرژي اتمي تا کنون به همه مکان هايي که نياز داشته است در ايران بازديد کند، دسترسي داشته است. وي روز جمعه در مجمع عمومي سازمان ملل گزارش خواهد داد.
بيانيه نيکي هيلي پس از ديدار با آمانو نيز خوش بينانه بود؛ وي گفت آمريکا از تلاش هاي آژانس براي راستي آزمايي دقيق فعاليت هاي هسته اي در ايران حمايت مي کند و بر «اهميت تضمين دسترسي کامل و شفاف آژانس به تاسيسات ايران به منظور انجام فعاليت هاي نظارتي اش» تاکيد کرد.
پس از اين که دونالد ترامپ در ماه گذشته پايبندي ايران را به توافق هسته اي تاييد نکرد، مسئوليت تصميم گيري درباره سرنوشت اين توافق را به کنگره محول کرد تا مشخص کند آيا آمريکا عملا از توافق کناره گيري خواهد کرد يا نه.
در اين هفته قانونگذاران آمريکا از هيلي خواستند، آژانس را وادار کند از تاسيسات نظامي ايران نيز بازرسي و الزامات گزارش ها و راستي آزمايي ها را تقويت کند.
ديدار روز پنج شنبه هيلي با آمانو نخستين ديدار آنها درباره ايران نبود: وي در ماه اوت به وين سفر و تلاش کرد فشارها بر ايران را درباره ادامه آزمايش هاي موشک هاي بالستيکش تشديد کند. آنجا وي با برخي کارشناسان فني که بر فعاليت هاي هسته اي ايران نظارت دارند، ديدار کرد.
اکنون خطرها [درباره سرنوشت توافق هسته اي] افزايش يافته است.
آمانو تلاش هاي خود را براي مقابله با اتهامات -از جمله اتهامات سناتورهاي آمريکايي مبني بر اين که نظام راستي آزمايي در ايران خيلي دقيق نيست- آغاز کرده است.
آمانو اين هفته گفت «برخي فکر مي کنند نظام راستي آزمايي ما ضعيف است، اين موضوع صحت ندارد.»
آمانو براي تضمين راستي آزمايي از ايران خواسته است به توافقي که پروتکل الحاقي خوانده مي شود، که دولت ايران امضا کرده اما آن را تاييد نکرده است، پايبند باشد.

دسترسي آژانس به همه مکانهاي مورد نياز بازرسي در ايران
يوکيا آمانو مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي پس از ديدار با نيکي هيلي سفير آمريکا در سازمان ملل گفت آژانس تاکنون به همه مکانهايي در ايران که بازديد از آنها لازم بوده است در ايران دسترسي داشته است.
مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي با نماينده آمريکا در سازمان ملل، در نيويورک و در مقر سازمان ملل ديدار کرد. آنها در اين ديدار درباره موضوع راستي آزمايي آژانس بين المللي انرژي اتمي و نظارت آن بر اجرايي سازي تعهدات اتمي ايران بر اساس طرح جامع اقدام مشترک گفتگو کردند.
آمانو در اين ديدار گفت طرح جامع اقدام مشترک نشان دهنده استفاده قابل توجه و مفيد از راستي آزمايي و اين موضوع است که ايران به تعهدات اتمي خود بر اساس توافق عمل کرده است. او در اين ديدار نماينده آمريکا در سازمان ملل را در جريان فعاليت هاي پادماني موثر و قدرتمند آژانس بين المللي انرژي اتمي در ايران قرار داد.
ايران هم اکنون هدف سختگيرانه ترين رژيم راستي آزمايي در جهان قرار دارد و آژانس بين المللي انرژي اتمي تاکنون به تمامي اماکني که به بازديد از آنها نيازمند بوده است، دسترسي داشته است. بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي به کار خود به روشي بي‌طرفانه و واقعي ادامه خواهند داد.
مدير کل آژانس همچنين اعلام کرد که در جريان سفرش در بيست و نهم اکتبر به تهران بر روي اهميت اجراي کامل تعهدات اتمي ايران مرتبط با طرح جامع اقدام مشترک تاکيد کرده است.
هيئت ديپلماتيک آمريکا در سازمان ملل نيز در بيانيه اي اعلام کرد هيلي از حرفه اي گري و توانايي هاي بالاي آژانس قدرداني و حمايت آمريکا را از تلاش هاي آژانس براي نظارت دقيق و قاطع بر فعاليت هاي هسته اي ايران اعلام کرده است. اين بيانيه در پايان افزود: هيلي بار ديگر بر اهميت دسترسي کامل و شفاف آژانس به تاسيسات هسته اي ايران، تاکيد کرد.
يوکيا آمانو در حال حاضر در آمريکا به سر مي برد. وي با تعداد زيادي از نمايندگان کنگره ديدار داشته و قرار است در مجمع عمومي سازمان ملل هم سخنراني کند.
آمانو در حال ديدار از آمريکا است و ديدارها و سخنراني هايي در واشنگتن،نيويورک و بوستون خواهد داشت و روز جمعه در مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني ساليانه خود را انجام خواهد داد.
بنا بر گزارش خبرگزاري فرانسه  آژانس بين المللي انرژي اتمي در بيانيه اي اعلام کرد يوکيا آمانو مدير کل اين آژانس روز پنجشنبه در ديدار با نيکي هيلي نماينده آمريکا در سازمان ملل، بر اين موضوع تاکيد کرد که ايران به تعهدات خود در توافق هسته اي سال 2015 عمل کرده است.
اين براي دومين بار بود که هيلي و آمانو ديدار مي کردند. نخستين ديدار آنها به اواخر اوت در وين و در زمان بازديد هيلي از مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي باز مي گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از اظهارنظر درباره کانال‌های ارتباطی میان واشنگتن – تهران گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.

 «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش‌ها درباره احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها و مذاکرات مستقیم میان تهران – واشنگتن گفت: «من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران اظهار نظر نمی‌کنم، اما باید بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم.»

پیش از این، یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا درباره برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخصوص وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین حقوق ملت، به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران همواره از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

او تصریح کرد: کسی که زیر میز دیپلماسی زد، نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه آمریکا بود. شرکای آمریکا در توافق برجام هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خلاء خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لذا جمهوری اسلامی ایران مطابق خط مشی حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری تبیین و امر فرمودند، در مسیر بی اثر سازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این مسیر توفیق‌های زیادی به دست آورده است.

کنعانی ادامه داد: موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی و در دیدار با طرف‌هایی که در موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه می‌توانند ایفای نقش کنند یا نقش تعریف شده و سازمانی دارند مطرح می‌شود، دیدگاه‌ها شنیده می‌شود و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌گردد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است