Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر استرالیا به پناهجویانی که از خروج از اردوگاه مانوس خودداری می‌کنند هشدار داده تا هرچه زودتر این محل را ترک کنند و یک عضو کابینه این کشور بعضی از پناهجویان را به زمینه‌سازی برای درگیری با ماموران محلی متهم کرده است.

ایران آنلاین /ترنبول به پناهجویان هشدار داده است قبل از اینکه ماموران آنان را به زور از اردوگاه خارج کنند به میل خود از این محل خارج شوند


روز جمعه، ۱۹ آبان (۱۰ اکتبر)، مالکوم تورنبول، نخست وزیر استرالیا، از ساکنان باقی مانده در اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس خواست تا این محل را تخلیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که ماموران دولت پاپوآ گینه نو برای باز پس‌گیری این اردوگاه وارد عمل خواهند شد و کسانی که در این محل باقی مانده باشند به زور از آن اخراج خواهند شد.
نخست وزیر استرالیا گفت که از کسانی که در اردوگاه پناهجویان هستند می‌خواهد "قبل از اینکه ماموران آنان را به زور از اردوگاه خارج کنند، به میل خود از این محل خارج شوند."
اردوگاه واقع در جزیره مانوس، متعلق به پاپوآ گینه نو، یکی از مراکز تعیین شده توسط دولت استرالیا برای اعزام پناهجویان بوده است اما سال گذشته، دادگاه قانون اساسی گینه نگهداری افراد در این محل را مغایر قانون اساسی این کشور دانست و به دولت دستور داد این محل را تعطیل کند. مهلت تعیین شده برای تخلیه اردوگاه روز ۳۱ اکتبر - ده روز پیش - بود اما حدود ششصد تن از ساکنان اردوگاه از خروج از آن خودداری کردند.
پناهجویان باقی‌مانده در اردوگاه با شعار "هدف ما، آزادی و کشوری امن" از قبول شرایط دولت استرالیا برای خروج از اردوگاه خودداری کرده‌اند
باقی‌ماندگان در این محل گفته‌اند که در صورت خروج از اردوگاه، نگران اقدامات خشونت‌آمیز برخی از اهالی محل هستند و امنیت جانی ندارند. آنان خواستار امکانات بهتری پس از خروج از اردوگاه شده‌اند. به گفته مقامات استرالیایی، یکصد تن از کسانی که در ابتدا از اردوگاه خارج نمی‌شدند ظرف ده روز گذشته این محل را ترک کرده‌اند.
به ساکنان اردوگاه گفته شده بود که می‌توانند به کشورهای خود بازگردند، یا با اعزام به اردوگاه واقع در جزیره نارو موافقت کنند و یا به عنوان پناهجو یا پناهنده به کشورهای دیگر طرف توافق با استرالیا، از جمله کامبوج بروند.
از ده روز پیش، برق و آب اردوگاه قطع شده و غذایی برای این ششصد نفر ارسال نمی شود. آنان گفته بودند که مقداری مواد غذایی ذخیره کرده‌اند و در نظر دارند با جمع‌آوری آب باران، نیاز خود را تامین کنند.
نخست وزیر استرالیا فعالان مدافع حقوق پناهجویان در این کشور را به تحریک و تشویق باقی ماندگان در اردوگاه مانوس متهم کرده و گفته است که با توجه به شرایط نامساعد اردوگاه در ده روز اخیر، این گروه‌ها را مسئول عواقب این وضعیت خواهند بود.
مدافعان حقوق پناهجویان در اعتراض به شرایط اردوگاه مانوس از ساختمان اپراخانه سیدنی بالا رفتند
وزیر مهاجرت استرالیا هم در یک مصاحبه رادیویی در روز جمعه گفت که دولت‌های استرالیا و پاپوآ گینه نو ترجیح می‌دهند که باقی‌ماندگان در اردوگاه به میل خود این محل را تخلیه کنند و به اقدام ماموران برای خارج کردن آنان نیازی نباشد. وی تعدادی از ساکنان اردوگاه را به تحریک دیگران متهم کرده و گفته است که این افراد در نظر دارند با ایجاد برخورد بین پناهجویان و ماموران، از این صحنه‌ها فیلم تهیه کنند تا در داخل استرالیا پخش شود و احساسات عمومی را علیه سیاست دولت در قبال پناهجویان برانگیزاند.
یک گروه استرالیایی طرفدار حقوق پناهجویان روز جمعه یک فیلم ویدیوئی از شرایط نامناسب اردوگاه مانوس را منتشر کرد اما وزیر مهاجرت استرالیا باقی ماندگان در این محل را به صحنه سازی متهم کرده است.
وی بار دیگر تاکید کرد که سیاست مهاجرتی استرالیا تغییری نخواهد کرد و به افرادی که با قایق خود را به سواحل این کشور می‌رسانند اجازه ورود و اسکان در خاک استرالیا داده نمی‌شود. طبق سیاست مهاجرتی سختگیرانه استرالیا، این افراد در طول زمان رسیدگی به درخواست پناهجویی خود در چند اردوگاه خارج از استرالیا اسکان داده می‌شوند و طیق توافق دولت استرالیا با چند کشور دیگر، در صورت تایید شرایط پناهندگی، از آن کشورهای پناهندگی دریافت خواهند کرد.
روز گذشته تعدادی از فعالان مدافع حقوق پناهجویان در اعتراض به برخورد دولت استرالیا با پناهجویان اردوگاه مانوس از ساختمان اپراخانه شهر سیدنی بالا رفتند و در صدد برآمدند پارچه نوشته بزرگی حاوی حمایت از این پناهجویان را از بالای این ساختمان آویزان کنند. پلیس مانع از نصب این شعار شد و چند نفر را به اتهام اخلال در نظم بازداشت کرد./ بی بی سی 
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد