Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا:برخی راننده ها عادت دارند هنگام رانندگی دست شان روی اهرم تعویض دنده ثابت نگه می دارند انجام این کار در طولانی مدت باعث فشار آمدن به جعبه دنده می شود.

دلیلی برای لمس ­کردن اهرم تعویض دنده وجود ندارد مگر اینکه واقعا در حال تعویض دنده باشید، اما شاید بسیار از شما بر حسب عادت از دسته دنده به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کنید که می‌تواند در دراز مدت به جعبه‌دنده خودروی شما آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دلیلی برای لمس ­کردن اهرم تعویض دنده وجود ندارد مگر اینکه واقعا در حال تعویض دنده باشید، اما شاید بسیار از شما بر حسب عادت از دسته دنده به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کنید که می‌تواند در دراز مدت به جعبه‌دنده خودروی شما آسیب برساند، اما آیا می‌دانید چرا؟

 

نگه ­داشتن دست روی اهرم تعویض دنده به بو‌ش‌­ها و هماهنگ­‌کننده سرعت دنده­‌ها در جعبه‌دنده فشار وارد می­‌کند و باعث فرسایش اجزای داخلی گیربکس می­‌شود. قرار دادن هر دو دست روی غربیلک فرمان و فقط برداشتن یک دست از روی غربیلک هنگام تعویض دنده، بهترین حالت است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود فروتن: فکر می کردم صداهایی که از جعبه رادیو می شنوم صدای آدم کوچک هاست! +فیلم

دریافت 15 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود فروتن مجری و کارگردان سینما، تلویزیون و رادیو در برنامه ایرانُ با اجرای حسین رفیعی خاطره‌ای را از اولین برخوردش با جعبه رادیو و تصور جالبی که از نحوه ورود انسان‌های کوچک شده به رادیو داشت را بازگو کرد.او می گوید خواهرش حورا برای اینکه هر چه او بگوید من گوش کنم صداهایی که از رادیو می شنیدم را به صدای آدم کوچک ها نسبت می داد و می گفت بچه های بد را می برند داخل این جعبه!

کد خبر 846298 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها رسانه - رادیو کارگردانان سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»
  • مسعود فروتن: فکر می کردم صداهایی که از جعبه رادیو می شنوم صدای آدم کوچک هاست! +فیلم
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد
  • خاطره مسعود فروتن از چگونگی ورود افراد به جعبه رادیو + فیلم