Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - اگرچه هدف اصلی برگزاری آیین های اربعین حسینی در سراسر نقاط جهان، یادآوری مصایب امام حسین علیه السلام و یارانش است، این آیین ها با توجه به فرهنگ های کشورها و رسوم مردم هر کشور، اشکال مختلفی به خود می گیرد.

به گزارش روز جمعه ایرنافق شیعیان و ارادتمندان به اهلبیت عصمت و طهارت در اربعین حسینی به سبب مصایب امام حسین (ع) و یارانش و نیز این نکته که چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع)، از روزهای زیارتی مخصوص آن امام است، به زیارت آن حضرت پرداخته و بایدهای اعتقادی خود را به انجام می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیعیان شبه قاره هند به ویژه پاکستان، پرشور در آیین های اربعین حسینی شرکت می کنند.
مراسم بزرگداشت اربعین حسینی امسال نیز با شکوه هرچه تمام تر در بیشتر شهرهای پاکستان برگزار می شود و تدابیر امنیتی خاصی نیز برای برگزاری این مراسم اندیشه شده است.
مراسم اربعین حسینی در شهر های کراچی، لاهور، کویته، ملتان، راولپندی، پیشاور و دیگر شهرهای پاکستان برگزار شده و عزاداران حسینی به مقام والای سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان اظهار ارادت و احترام می کنند.
پلیس در شهر لاهور به حالت آماده باش درآمده و خدمات تلفن همراه در بیشتر شهرهای پاکستان تا پاسی از شب قطع است. در شهر های کویته و پیشاور نیز تدابیر امنیتی ویژه ای اندیشده شده است تا مراسم اربعین حسینی در امنیت کامل برگزار شود.
در اربعین حسینی، امام باره ها، عاشورخانه ها و امام بارگاه ها مملو از جمعیت می شود و این روز را در پاکستان «چهلم» می نامند.
با افزایش روند مهاجرت شیعیان به کشورهای صنعتی جهان و به وجود آمدن جماعت های شیعی در اقصی نقاط عالم، مراسم سوگواری اربعین در این کشورها نیز برگزار می شود.
نمادهای عزاداری در میان سوگواران اربعین حسینی در پاکستان بسیار است و آیین های اربعین حسینی در پاکستان با شور و حال خاص برگزار می شود.
این مراسم شامل مناسک نمادین نظیر اسب که نماد «ذوالجناح» است برگزار شده که همراه عزاداران حرکت داده می شود. شبیه سازی ذوالجناح که نام اسب حضرت امام حسین(ع) است، معروف ترین آیینی است که در علاوه بر آیین های روز عاشورا در مراسم اربعین نیز بر پا می‌شود. شیعیان پاکستان اسبی را که معتقدند از همان نژاد اسب امام حسین علیه السلام در فاجعه کربلاست، آماده، آرایش و تیمار می‌کنند.
یکی از سنت‌های دیگر مردم پاکستان در ایام محرم که بیشتر در میان شیعیان شهرهای 'کراچی، ماتان و لاهور' رایج است، ساخت کشتی است که به «سفینه النجاه» معروف است. شیعیان پاکستان در ایام محرم با استناد به حدیث پیامبر اسلام که امام حسین را«کشتی نجات» معرفی کرده‌اند، در مقابل در ورودی حسینیه‌ها، یک کشتی کوچکی می‌سازند و علم سیاهی مزین به اسمای مبارک اهل بیت و همان حدیث پیامبر اسلام را بر آن نصب می کنند. مردم این سفینه را شبیه کشتی نجات بخش حضرت نوح می‌دانند و به آن تبرک می‌جویند، می‌بوسند و در کنارش می‌گریند.
برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در پاکستان از اهمیت زیادی برخودار است و شیعه و سنی با حضور گسترده در مراسم و دادن نذری ارادت خود را به آن حضرت نشان می‌دهند.
روشن کردن چراغ‌های روغنی و شمع نزدیک علم حضرت عباس (ع) و حاجت خواستن از آن حضرت، تزیین تابوت شهدای کربلا و زنجیر بستن به دست‌ها به یاد اسرای کربلا نیز از دیگر رسوم جالب مردم پاکستان در مراسم عزاداری امام حسین در ایام محرم به ویژه اربعین است.
علاوه بر این، سبک خاص سینه‌زنی مردم پاکستان جلوه‌های خاصی به سوگواری‌های مردم این خطه یخشیده است.
آساق**6125**1486**سیدبهادر حسینی**انتشار دهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

به گزارش “ورزش سه”، تغییر مهم ترکیب تراکتور برای این بازی حساس به سیستم این تیم برمی‌گردد که از ۴-۳-۳ به ۴-۴-۲ تغییر کرده تا شاگردان محمد نصرتی با شکل جدید وارد زمین شوند.

این در حالی است که  در غیاب عارف آقاسی و باتوجه به مصدومیت سیدمحمد حسینی، این میلاد کر است  که در کنار شجاع خلیل‌زاده بازی می‌کند.

ریکاردو الوز و مهدی حسینی دو بازیکن مرکزی خواهند بود و سیامک نعمتی به همراه امیرحسین حسین‌زاده بازیکنان کناری خط هافبک هستند.

در خط حمله مهدی عبدی به ترکیب اصلی رسیده و او به همراه رحمان جعفری مهاجمان تراکتور خواهند بود.

ترکیب تراکتور:
حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد کر، مهدی شیری، محمد نادری، سید مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، سیامک نعمتی، امیرحسین حسین‌زاده، مهدی عبدی و رحمان جعفری

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!
  • برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران
  • دروازه‌بان استقلال چه کار باید می‌کرد/ با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود