Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@12:38:59 GMT

ضرورت حفظ زبان و داشتن صبر و مقاومت

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۳۰۰۰

ضرورت حفظ زبان و داشتن صبر و مقاومت

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه اول با اشاره به آیات و روایات ضمن پرداختن به دو موضوع آفت های زبان و صبر و مقاومت نمازگزاران را با سبک زندگی قرآنی آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ آیت الله خاتمی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت: طبق روایتی که از حضرت مولا علی (ع) به ما رسیده است تقوای سودمند از رهگذر حفظ زبان است و کسی که نتواند زبانش را کنترل کند بسیاری از گناهان را مرتکب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مرحوم فیض کاشانی برای آفت های زبان 18 مورد، یکی از علمای بزرگ 30 آفت و نویسنده ای دیگر 200 آفت را ذکر کرده است.
خطیب نمازجمعه تهران در ادامه به اشاره به آیه 200 سوره آل عمران به تفسیر این آیه پرداخت و گفت : در این آیه شریفه چهار عامل موفقیت در همه عرصه ها بیان شده است به خصوص در عرصه زندگی فردی و اجتماعی که یکی از آن ها درباره صبر است.
وی افزود: معنای آیه این است که همان طور که دشمنان شما می ایستند و خسته نمی شوند و مبارزه می کنند، صبر شما هم کمتر از آن ها نباشد.
آیت الله خاتمی درباره تفسیر این آیه گفت: این آیه پنج نکته دارد و اولین آن ها به این موضوع برمی گردد که زندگی ارزشی هزینه بر است همان طور که پیامبران در طول تاریخ مشکلات زیادی داشته اند.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: نکته دیگری که در این آیه وجود دارد این است که هزینه پرداختن فقط برای ارزشی ها نیست بلکه غیرارزشی ها نیز برای زندگی باطل شان هزینه می کنند و کشته می دهند، برای نمونه آمریکایی ها هم کشته می دهند ولی هزینه ارزشی ها ماندگار است و هزینه غیر ارزشی ها از بین می رود و آن ها که خدا را باور ندارند هرچه هزینه می کنند تلف می شود.
وی گفت: نکته دیگر این است که دشمن از سرسختی بر سر موضع خودش به دنبال این است که اولا روحیه طرف مقابل را از بین ببرد و بعد ضمن این که فرهنگ «ما نمی توانیم» را جا بیندازد، شما را به تسلیم وادار کند.
آیت الله خاتمی افزود: باید به این نکته توجه داشت که رهروان راه انبیا ضعیف نمی شوند و به فضل خدا دشمن را از پا در می آورند.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: صابروا یعنی سست نشدن و پیمودن راه حق و رهروان راه حق باید بدانند برنده نهایی این میدان آن ها هستند؛ در واقع دشمنان دست و پا می زنند اما پیروز نهایی شما متولیان هستید.
وی گفت: در سه آیه از قرآن کریم سوره های اعراف آیه 128، هود آیه 49 و قصص آیه 83 به موضوع پاداش نیک برای متقین اشاره شده و آمده است سرانجام نیک برای کسانی است که با خدا هستند و ما آیاتی داریم که پیروزی حق را بر باطل وعده می دهد؛ آیاتی که وعده پیروزی حزب الله بر حزب شیطان می دهد.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: وقتی یکی بی حوصله می شود باید بگویید که نباید با یک مشکل کوچک از راه به در رفت و باید آن ها را به صبر دعوت کنید و بگویید که با انقلاب اسلامی چگونه قرآن زنده شد و راهپیمایی 20 میلیونی اربعین را بگویید که چگونه «لبیک یا حسین (ع)» زنده شد؛ ما باید این ها را ببینیم و دربرابر دشمنان مقاومت کنیم.

خبرهای تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد...

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تجهیزات و توانمندی ها در حوزه مخاطرات استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری در بازدید از مجموعه هلال احمر استان تهران ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن (ع) اظهار کرد: اقدامات هلال احمر احیابخش محیط زندگی برای دیگران و نقطه اتکا برای آرامش بخشی به اجتماع و مجموعه کار هلال احمر به تعبیری تکیه گاه برای همه جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جایگاه هلال احمر جایگاه بزرگ و رفیعی است، ما در کشور حادثه خیزی هستیم که حوادث طبیعی و غیرطبیعی جز ویژگی‌های کشور است، بنابراین مجموعه هلال احمر و جریانات امدادی باید در اولویت‌های خاص به ویژه در استان تهران قرار بگیرد.

استاندار تهران عنوان کرد: با توجه به ویژگی‌های اقلیمی استان تهران و قرار گرفتن روی گسل نیمه فعال هر لحظه ممکن است با حادثه مواجه شویم، بنابراین باید تجهیزات را با توجه به این شرایط متناسب سازی کنیم و سطح گسترش توانمندی‌های سازمانی را افزایش دهیم.

فخاری سپس گفت: هلال احمر پیش بینی‌های لازم را برای کادر مجازی داشته باشد تا در شرایط بحران در هر نقطه از شهر و محلات فعال شود و بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: مسئول مقابله با بحران در شهر تهران شهرداری است و میزان هماهنگی باید به صورت جدی انجام شود تا خلأ به صورت سازمانی و چگونگی هدایت وجود نداشته باشد و این جز موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد.

استاندار تهران با بیان این‌که مأموریت خطیر شما خدمات بشر دوستانه است، خاطرنشان کرد: مأموریت‌های جمعیت هلال احمر فرانقطه ای است و به همین تناسب باید افکارمان نیز فرانقطه ای باشد یعنی ممکن است فراتر از استان کار انجام دهیم و چگونه با شرایط محیط و اقلیمی خودمان را وفق دهیم و این یکی از ویژگی‌های تکامل ذهنی و روحی همکاران هلال احمر است.

استاندار تهران گفت: کارهای داوطلبانه هلال احمر جهاد خاموش است که ممکن است نصیب دیگر سازمان‌ها نشود و این کار داوطلبانه عشق و نیت درونی لازم دارد و از سرپنجه تدبیر بیرون می‌آید و نهایت رفتار مخلصانه و توأم با خلوص را به نمایش می‌گذارد و این قشنگ‌ترین کارهایی است که در مجموعه هلال احمر شاهد هستیم.

فخاری اظهار کرد: مجموعه هلال احمر خدمات بی‌نظیری که ارائه می‌کند و یک فضای آرامش بخشی را به جامعه می‌دهد. و هر موقع حضور لباس‌های قرمز و سفید را شاهد هستیم توأم با آرامش است.

وی بیان کرد: برآوردهای عملیاتی به لحاظ تجهیزات، امکانات، آموزش نیروی انسانی مورد نیاز و آمادگی‌ها برای کمک به جمعیت در دستور کار باشد و در سطح محلات شکل بگیرد، همچنین لزوم طرح‌های مانوری نقطه به نقطه متناسب با برآوردها در تمرین‌های استانی و شهرستانی و محله‌ای به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: همکاری مستمر و هماهنگ مجموعه هلال احمر با سایر دستگاه‌های اجرایی در دستورکار و ارتقا آموزش در اولویت باشد.

کد خبر 6064051

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به شبهای قدر و جایگاه امام علی علیه السلام
  • حرکت های نمایشی علوم پزشکی دردی از مردم اصلاندوز دوا نمی کند
  • نتیجه هماهنگی جبهه مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی است/محفل امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی مایه افتخار بود
  • برنامه ویژه سپاه در آستانه روز جهانی قدس از زبان سردار تنگسیری
  • ضرورت افزایش تجهیزات و توانمندی ها در حوزه مخاطرات استان تهران
  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم