Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:04:11 GMT

مسئولان شرایط پیاده‌روی بزرگ اربعین را تسهیل کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۳۴۵۸

مسئولان شرایط پیاده‌روی بزرگ اربعین را تسهیل کنند

امام جمعه شهریار گفت: بهتر است مسئولان بیشتر توجه داشته باشند تا شرایط و اقدامات فرهنگی پیاده‌روی اربعین را تسهیل کنند چرا که هر قدم در مسیر پیاده‌روی اربعین خنجری بر پیکر دشمن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه شهریار ضمن دعوت خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) اظهار داشت: خداوند اصرار در خواهش کردن مردم را بد می‌داند مگر به وقت ضرورت و باید مراقب باشیم و در این مسیر به پشتوانه خداوند متعال حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طلب از خداوند که خالق است بسیار مطلوب‌تر از طلب به مخلوق است و باید فرزندان خود را نیز چنان تربیت کنیم که هر آنچه می‌خواهند با تلاش خود و درخواست از حق تعالی به دست بیاورند تا عزیز، عزتمند و سعادتمند باشند.

امام جمعه شهریار با اشاره به اثرات زیارت اربعین عنوان کرد: اگر مردم می‌دانستند که در زیارت اباعبدالله الحسین(ع) چه فضائلی وجود دارد از ذوق جان می‌دادند و آنهایی که توان داشتند و نرفتند قالب تهی می‌کردند از این بزرگی و عزمتی که این زیارت دارد.

سالمی تصریح کرد: در مورد راهپیمایی اربعین زمینه باید فراهم شود، هزینه‌ ویزا برای بسیاری مقدور نبود و چه خوب می‌شود که تفاهم‌نامه‌ای با کشور همسایه داشته باشیم تا رفت‌ و آمدها بهبود یابد، بهتر است مسئولان بیشتر توجه داشته باشند و شرایط و اقدامات فرهنگی پیاده‌روی اربعین را تسهیل کنند چرا که هر قدم در مسیر پیاده‌روی اربعین خنجری بر پیکر دشمن است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین بدین معنی است که هیچ‌گاه زیر بار ظلم نخواهیم رفت و نشانه بیداری و بصیرت است بیان کرد: در منطق امام حسین(ع) عقب‌نشینی و سازش معنی نداشته و ندارد و در دیگر ائمه(ع) نیز این چنین بوده‌اند، از این رو در همه حال مسلمانان باید در مقابل دشمنان بایستند و به همین اندازه هم باید به دنبال بهبود و افزایش اقتدار در امنیت دفاعی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و غیره باشند.

امام جمعه شهریار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: اگر امروز پرچم‌دار مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب و ظالمان هستیم به واسطه رشد کشور در تمام امور است و امروز جوانان باید در جهت علم اندوزی، مطالعه و عمل در مسیر آن حرکت کنند همچنین باید کتاب، اخلاق و معنویت در کنار هم باشند در همین راستا کتابخانه در سطح شهرستان شهریار کم است.

سالمی با اشاره به شهادت علامه طباطبایی عنوان کرد: بسیاری از بزرگان امروز ما شاگردان این بزرگوار هستند که عالمی برجسته و مفسر بزرگ قرآن بود دهه پایانی ماه صفر دهه وقف است که این سنت حسنه را نیز باید مورد توجه قرار دهیم.

وی به استعفای سحد حریری اشاره کرد و گفت: دلیل این استعفای ذلت بار این است که با تحریک دیگری خواسته لبنان را بی‌ثبات کند، ضمن اینکه دشمنان با شکستی که در مورد داعش خورده‌اند می‌خواستند تلافی کنند و سوم دلیل این است که به دنبال ائتلافی بین اسرائیل و عربستان هستند که البته اندیشه‌های پوچ آنها نیز به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

امام جمعه شهریار در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشکر از مسئولان شهرستان در حوزه‌های خدماتی، اجتماعی، نظارتی، نظامی و انتظامی و اجرایی خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم و مسئولان در تمام امور شهرستان و راهپیمایی ضداستکباری که به تازگی برگزار شد بسیار ارزنده و موثر بود و این تعامل و همدلی همیشه موجب رشد و تعالی بوده است و خدمت ما مشت محکمی بر دهان دشمن است.

انتهای پیام/

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رسالت کمیته امداد خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه است تا طعم شیرین خدمت بی‌منت را بچشند.

وی افزود: همواره به وجود کمیته امداد و برنامه‌های حمایتی و تنوع خدمات آن افتخار می‌کنیم و این نهاد ارزشمند مایه فخر و مباهات همه ما است.

حجت‌الاسلام باوقار بیان کرد: در کنار دعا برای کارگزاران این مجموعه ارزشی، همواره به خدمت‌گذاران صدیق سنگر رفع مشکلات محرومان به ویژه در نهاد کمیته امداد، غبطه می‌خوریم و امیدواریم اجر و پاداش آنها بی‌انتها باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: امام راحل (ره) با اخلاصی تمام و باور و اعتقاد عمیق، در سال ۵۷ دستور شکل‌گیری کمیته امداد را داد تا این نهاد بتواند خادمی لایق و شایسته برای محرومان و نیازمندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت این نهاد را مرهون نفس پاک امام و اخلاص بنیانگذار کبیر انقلاب می‌دانیم و در عرصه محرومیت زدایی به ویژه توانمندسازی، اشتغال‌زایی، تامین مسکن و رفع نیازمندی موردی گروه‌های آسیب‌پذیر، فعالیت کمیته امداد بی‌نظیر بوده است.

باوقار افزود: فعالیت‌های خوبی را در سال گذشته در شهرستان مشگین شهر به همت و همراهی کمیته امداد شاهد بودیم و باید این فعالیت‌ها به صورت موثر و روشنگرانه تبیین و تشریح شود.

کد خبر 6087033

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • برگزاری جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • اعزام عمره گزاران ایرانی پس از ۹ سال انتظار