Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام چند مقام آمریکایی، آمریکا و روسیه در حال نزدیک شدن به توافقی بر سر سوریه در مورد چگونگی حل جنگ داخلی این کشور به مجرد شکست گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، چهار مقام آمریکایی گفته‌اند اگر چنین توافقی حاصل شود، انتظار می‌رود که امروز (جمعه) از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی در کشور ویتنام اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آمریکا از برنامه‌ریزی برای نشست رسمی این دو رهبر تا زمانی که توافقی اساسی برای اعلام کردن داشته باشند، امتناع کرده است.

امروز سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت این دو رهبر به دلیل مغایرت‌های برنامه‌ای از سوی هر دویشان نشست رسمی در ویتنام نخواهند داشت. با این حال سندرز گفت که ترامپ و پوتین ممکن است یک برخورد کمتر رسمی در ویتنام با یکدیگر داشته باشند. در حال حاضر در سوریه مبارزه با داعش اولویت خود را از دست داده و تمرکز بر درگیری دولت بشار اسد با شورشیان معطوف شده است.

مقام‌ها اظهار داشته‌اند که توافق آمریکا-روسیه که در دست بحث قرار دارد، ممکن است متمرکز بر سه عنصر شامل "تعارض‌زدایی" میان نظامیان آمریکا و روسیه، کاهش خشونت در جنگ داخلی سوریه و تقویت مذاکرات صلحی تحت رهبری سازمان ملل باشد. این مقام‌ها نام خود را فاش نکرده‌اند.

همچنین مقام‌ها گفتند که در حالی که شکست داعش نزدیک است، آمریکا و روسیه دیگر دشمن مشترکی ندارند و وارد جنگ نیابتی خواهند شد و در آن روسیه حامی بشار اسد و آمریکا حامی گروه‌های مخالف دولت سوریه است و این لزوم ارتباط نزدیک میان این دو قدرت در مورد جایی که نیروهایشان عملیات می‌کنند و زمان عملیات آنها را بیشتر می‌کند. همچنین این توافق به دنبال پیشرفت ایجاد کاهش تنش در سوریه است. یک نگرانی آمریکا مربوط به حضور نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه است. سومین عنصر این توافق حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به انتقام قدرت سیاسی در سوریه و حل جنگ داخلی این کشور است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب به نقل از منابع خبری سوری، این افراد به دنبال کمین تروریست‌ها در مسیر عبور اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.   این کمین در شمال منطقه السخنه در شرق بیابان حمص رخ داده است.   هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شبکه خبری «ال بی سی» نیوز لبنان اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در در دو عملیات که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شد، کشته شدند.   این شبکه خبری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.   آخرین عملیات گروهک تروریستی داعش به مردادماه ۱۴۰۲ بر می گردد که در آن به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه حمله کرد و ۲۳ نظامی این کشور را کشت.   داعش، به عنوان یک گروه تروریستی که در سال ۲۰۱۴ در مناطق وسیعی از سوریه و عراق حضور داشت، در سال ۲۰۱۹ متعاقب شکست‌های پی در پی که از سال ۲۰۱۷ متحمل شد، ناچار به ترک همه این مناطق شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد