Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@09:06:38 GMT

عده ای جز منفی بافی کار دیگری ندارند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۴۹۲۷

عده ای جز منفی بافی کار دیگری ندارند

مام جمعه مشهد با انتقاد از کسانی که پیاده روی اربعین را بی ثمر می دانند گفت: عده ای جز منفی بافی کار دیگری ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه  در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با بیان اینکه باید پیاده‌روی اربعین را انتخاب کرد تا قدم‌های بیشتری در راه امام حسین(ع) برداشته شود اظهار کرد:  کسانی هم که موفق نشدند در این پیاده‌روی حضور پیدا کنند، در باطن و اندیشه‌شان دگرگونی خاصی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علم‌الهدی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: عده‌ای جز منفی‌بافی کار دیگری ندارند و می‌گویند پیاده رفتن مگر چه ثوابی دارد. در حالی که امام صادق(ع) فرموده است هر کسی یک قدم در راه زیارت امام حسین(ع) بردارد مانند شهیدی است که در میدان نبرد و با بدن تا آغشته به خون روی زمین افتاده است.

وی بیان کرد: اوج پیاده‌روی اربعین مربوط به چند سال اخیر است. پیش از آن زائران در کنار جاده می‌رفتند اما دو سال است که این قضیه موجی جهانی ایجاد کرده است.

علم‌الهدی به اظهار نظر یکی از پژوهشگران غربی درباره پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: این پژوهشگر که مسلمان هم نیست، این پیاده‌روی را مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی ارزیابی کرده و گفته که قرار است در دنیا اتفاقی بیفتد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم این پیاده‌روی را منت خداوند بر ما دانسته‌اند، گفت: در این قصه سرانگشتی در پشت پرده دارد که آن را مدیریت می‌کند. این مسئله با تبلیغات صداوسیما و رسانه‌ها ایجاد نشده بلکه سرانگشت نایبی است که این  افراد را به هم رسانده و به هم پیوند زده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به جنگ احزاب و اتحاد دشمنان اسلام در مقابل پیامبر(ص) و مسلمانان اشاره کرد و گفت: در این جنگ عرب و یهودی که پس از سه هزار سال همزیستی در شبه جزیره، هرگز با هم کنار نیامده بودند، با یکدیگر متحد شدند.

وی ادامه داد: جنگ احزاب به قدری برای مسلمانان وحشتناک بود که اطراف مدینه را خندق کندند؛ یعنی به پیروزی دشمن یقین داشتند. فقر و فشار اقتصادی و از طرف دیگر اتحاد دشمنان امر مهمی برای مسلمانان به شمار می‌آمد.

علم‌الهدی ماجرای جنگ احزاب را به وضعیت اتحاد امروز دشمنان جهان اسلام با یکدیگر مقایسه کرد و گفت: در آن جنگ امام علی(ع) توانست با به هلاکت رساندن عمروبن عبدود وحشت را به خیمه‌های کفار نفوذ دهد. امیرالمؤمنین انسان منحصر به فردی است و جریان علی(ع) است که امروز می‌تواند اتحاد نامیمون کفار را در هم شکند.

وی ادامه داد: در اربعین جریان امیرالمؤمنین(ع) به میدان آمده است. از 60 کشور جهان هرکسی در دلش دلدادگی به اهل بیت(ع) دارد و حتی مسلمان نیست در این پیاده‌روی شرکت می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: این جریان به میدان آمده تا همه با هم اتحاد امریکایی، صهیونیستی و سعودی را نابود کنند و از بین ببرند.

وی از سخنان برخی از نظریه‌پردازان داخلی انتقاد کرد و گفت: برخی گوشه و کنار می‌گویند که مردم از انقلاب خسته شده‌اند و انگیزه انقلابی خود را از دست داده‌اند. وقتی جمعیت دو میلیونی از ایران به راه می‌افتد، مگر می‌شود بگوییم این مردم از انقلاب خسته شده‌اند؟

علم‌الهدی ادامه داد: چطور می‌شود با حضور این جمعیت در پیاده‌روی بگوییم مردم ذائقه دینی خود را از دست داده‌اند. این تلقین‌های جریان‌های شیطانی است که به دنبال تضعیف روحیه این جریان است.

وی در پایان تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین یک تحول در مقیاس جهانی است. امام زمان(عج) می‌فرماید روزی که شیعیان ما جمع شوند، امر ما نزدیک می‌شود. 25 میلیون دل‌ها به هم پیوند خورده و از هم پذیرایی می‌کنند. این مظهر فرمایش امام زمان(عج) است.

امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنانش با انتقاد از ضعف رسانه ها در انعکاس اخبار پیاده روی حرم تا حرم گفت: کاروانی از عاشقان اهل بیت(ع) مسیری بیش از دو هزار کیلومتر را پیموده تا به حرم کربلا برسد اما این حرکت در رسانه های ما دیده نمی شود.

وی افزود: این کاروان 75 روز پیاده‌روی کرد و در آن شور و هیجان حسینی موج می‌زند اما متأسفانه رسانه‌ها به آن توجهی نکردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به همراهی صداوسیما و رسانه‌ها با جریان پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا اشاره کرد و گفت: کسانی  که موفق به حضور در پیاده‌روی اربعین نشدند، توانستند از طریق این رسانه‌ها با زائران همراهی کنند و با بچه‌های پابرهنه امام حسین(ع) در میان بیابان شام تا کربلا، همنوا شوند.

شور و شعور حسینی در روز اربعین نشانه ادامه داشتن راه امام حسین(ع) است

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشمر با اشاره به ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: همه باید به فضایل اخلاقی پیامبر اسلام(ص) توجه کنیم و در آستانه رحلت آن حضرت از خود سؤال کنیم که آیا ما این خصلت‌های اخلاقی را در خود به وجود آورده‌ایم؟

وی ادامه داد: الگویی بهتر از پیامبر اکرم(ص) در عالم  وجود ندارد و ما باید از سیره و روش ایشان تبعیت کنیم.

امام جمعه کاشمر با اشاره به برگزاری راهپیمایی حرم تا حرم در روز اربعین حسینی در این شهرستان گفت: این راهپیمایی بسیار باشکوه و تحسین برانگیز بود و ما نمی‌توانیم این شور و شوق شما مردم بزرگوار و عشق و ارادت شما را به امام حسین(ع) توصیف کنیم و لذا لازم می‌دانیم از همه دست‌اندرکاران این حرکت روز اربعین که این مراسم باشکوه را مدیریت کردند تشکر کنیم.

طباطبایی ادامه داد: این حرکت‌های عاشورایی پیام‌هایی دارد و آن حرکت در واقع وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف است که یکی از این هدف‌ها این است که عشق و ارادت به امام حسین(ع) با روح و جان این مردم درآمیخته است و هرگز این شور و شوق از بین نمی‌رود و این همان نکته‌ای است که پیامبر اکرم(ص) فرموده بودند.

وی افزود: ما باید قدر نعمت ولایت را بدانیم و اگر دقت کنیم در برکات وجود امام حسین(ع) باید بگوییم یکی از خیرات و برکاتی که به ما رسیده است وجود رهبری معظم انقلاب است و امروز ایشان پرچم جدشان را در دست دارند و مردم به خاطر علاقه‌ای که به امام حسین(ع) دارند رهبر خود را دوست دارند.

امام جمعه کاشمر گفت: راز پیروزی ملت ما همین ارادت به رهبری است و دشمن بخواهد یا نخواهد شما پیروز هستید و این نعمتی است که خداوند به جبهه حق داده است که چه بکشند و چه کشته شوند پیروز هستند.

وی ادامه داد: امروز در کشور اسلامی ما که عزت و قدرت پیدا کرده است علی رغم آنکه نقشه کشیدند که نام امام حسین(ع) را محو کنند و شبکه‌ها و ماهواره‌ها را بسیج کردند تا جوانان ما را از امام حسین(ع) دور کنند اما نه تنها عاشورا را نتوانستند از بین ببرند بلکه اربعین هم به آن افزوده شد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: این چشم دشمن را دارد کور می کند که بخش زیادی از جمعیت در راهپیمایی‌های اربعین جوانان هستند و دشمن بسیار سعی کردند که جوانان ما را با دین و معنویت بیگانه کند اما این رخداد اربعین که 20 میلیون جمعیت یک مسیر را طی می‌کنند که در تمام دنیا بی نظیر است لذا این‌ها برگ‌های زرینی است که به افتخارات شیعه افزوده می‌شود.

خطیب جمعه کاشمر گفت: دشمنان ما داعش را علم کردند که به جان شیعه بیاندازند اما هم در میدان‌های جنگ شکست خوردند و هم در مبارزه نرم‌افزاری شکست خوردند و مطمئن باشید که همین اربعین و همین مراسم‌ها کار دشمن را تمام خواهد کرد.

طباطبایی تصریح کرد: دشمن به سراغ نقاط ضعف می‌رود و لذا باید مراقب باشیم که این حرکت‌های عقلانی ما با اقدامات اشتباه برخی افراد به انحراف کشیده نشود و بنابراین باید به جوانان آگاهی بدهیم که جوانان جذب محافل دینی شوند و ما هم بهانه‌ای به دست دشمن ندهیم تا توطئه‌های دشمن خنثی شود.

«اربعین» بزرگ ترین دانشگاه عملی و انسان سازی برای تحول انسان ها است

حجت الاسلام ایزدی نیز در نماز جمعه این هفته شهر طرقبه که در محل حسینیه حضرت علی اصغر(ع) این شهر برگزار شد ضمن اشاره به مناسبت های هفته از جمله سالروز ارتحل علامه طباطبایی و روز کتاب و کتابخوانی، هفته وقف، روز اربعین و بازگشت اهل بیت(ع) به کوفه اظهار داشت: کتاب نهضت کربلا و عاشورا دارای دو فصل شهادت و اسارت است.

وی افزود: در واقعه کربلا دشمنان اسلام همه چیز را تمام شده می دانستند و قصد داشتند هیچ اثر و یادی از امام حسین(ع) باقی نگذارند و در زمان شهادت امام و یارانشان گمان داشتند این مسیر با از بین رفتن بدن ها تمام می شود.

امام جمعه طرقبه رهبر و پیشوای فصل دوم ماجرای کربلا را امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) معرفی کرد و گفت: فصل اسارت مکمل فصل شهادت نهضت اباعبدالله(ع) است و چنانچه نقش حضرت زینب نبود قطعا قیام کربلا در همان کربلا می ماند و به عصرهای آینده نمی رسید.

وی با اشاره به ولادت شخصیت های کربلا در قیام عاشورا افزود: همه افراد از ولادت شخصیتی شهدای کربلا را در عاشورا به یاد دارند چراکه در آنجا به جهانیان معرفی شدند لذا تعمق در این مسیر الهی، زیارت رفتن و اقامه عزا برای اهل بیت(ع) بسیار دارای اهمیت است.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: بر اساس روایات اگر مردم می دانستند در زیارت امام حسین(ع) چه میزان برکاتی وجود دارد از شدت شوق وعشق زیارت این افراد جان می دادند یعنی ائمه معصومین(ع) در این رابطه اهتمام ویژه داشتند لذا یکی از نشانه های مؤمن زیارت اربعین است.

وی افزود: اربعین بزرگ ترین دانشگاه عملی و انسان سازی برای تحول انسان ها است که درس های فراوانی در این حرکت ده ها میلیونی وجود دارد.

امام جمعه طرقبه با اشاره به حضور زائران از سراسر جهان در زیارت اربعین گفت: بر اساس اذعان پژوهشگران غربی عشق به اباعبدالله(ع) در اعماق وجود انسان ها وجود دارد ولذا این اقدام تبدیل به حرکتی جهانی شده است.

وی با بیان اینکه این حرکت جهانی پیوند دهنده کربلا و موضوع ظهور امام زمان(عج) است خاطرنشان کرد: ریشه های شیعه در کربلا و ظهور جامعه اسلامی را به حرکت در می آورند.

زیارت اربعین نماد مبارزه با ظلم و استکبار است

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های نماز جمعه این هفته تربت حیدریه اظهار داشت: امروز مرجعیت دینی در ایران و عراق همایش میلیونی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را بعنوان نیازجامعه اسلامی تبلیغ و ترویج می کنند تا راه و رسم اهل بیت(ع) و استکبار ستیزی و عدالتخواهی همچنان زنده و پویا بماند.

وی تصریح کرد: زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) نماد مبارزه با ظلم و استبداد و عدالتخواهی است و کسانی که این همایش 20 میلیونی را با سخنان نسنجیده خود زیر سئوال می برند خواسته و ناخواسته پیاده نظام جبهه استکبار به شمار می روند.

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان کرد: جبهه استکبار در صدد است تا کربلا و عاشورا، بعنوان مرکز تشیع، که جهان اسلام را جهت دهی می کند را با انحراف و چالش مواجهه کند، اما نور الهی هرگز خاموش شدنی نیست و این چراغ هدایت همچنان جامعه و امت اسلامی را زنده و پویا نگه داشته است.  

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: امروز همه و ملتها و کشورهای آزادیخواه جهان به این حقیقت رسیدند که تنها راه خروج از سلطه استکبار مقاومت و مبارزه با دشمن است، لذا از زیارت اربعین در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و همچنین خودسازی بعنوان یک همایش ضد استکباری بیشترین استفاده را می برند تا خود را از چنگال ظلم و استبداد رهایی بخشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • (تصاویر) شیردنگ بافی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • درآمد ۸۰ میلیارد ریالی حصیر بافان روستای ملی حصیر فشتکه
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند