Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:52:01 GMT

دهلران قدمگاه زائرین اربعین

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۴۹۴۴

دهلران قدمگاه زائرین اربعین

ایلام- ایرنا- شهرستان مرزی دهلران دیروز و در دفاع مقدس قدمگاه شهدا بود و امروز قدمگاه زائرین اربعین است این روزها حال و هوای شهر دهلران چون دفاع مقدس حال و هوایی است که مردم با شوق و ذوق هر انچه دارند می آورند تا به زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) خدمت کنند.

به گزارش ایرنا،دیروز و در دوران دفاع مقدس مردمان این شهرستان مرزی در دفاع از انقلاب و ارزش ها و حمایت و پشتیبانی از رزمندگان هر آنچه داشتند با خلوص نیت در طبق اخلاص گذاشتند و به جبهه ها خدمت کردند و جانانه و عاشقانه پای کار بودند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز نیز مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت(س) این شهرستان مرزی با برپایی ایستگاه های پذیرایی و کمک ها و نذورات خود می خواهند بگویند که در خدمت به زائرین کوی یار از هر آنچه دارند مضایقه نخواهند کرد و این شور و نشاط و سخاوت و بزرگی را در ایستگاه های پذیرایی از زائرین بخوبی می توان به تماشا نشست.
مردمان این دیار سر از پا نشناخته وبصورت شبانه روزی چه با پخت و پز غذا چه با حضور در ایستگاه های پذیرایی و چه با کمک خود سرا پا در خدمت زائرین حرم یار هستند و در این راه خانه های خود را بیت الحسین(ع) کرده اند تا بتوانند خدمتی به دلدادگان و عاشقان این امام عزیز کنند.
دهلرانی ها سال گذشته پذیرای بیش از 900هزار نفر از زائرین اربعین بودند و در زمینه اسکان،پذیرایی،خدمات دهی و خدمات رسانی سنگ تمام گذاشتند و بدون هیچ چشم داشتی و فقط با نگاه خدمت به زائرین و گام نهادن در وادی عشق به امام حسین(ع)وارد این عرصه و خدمات انها هیچگاه از ذهن زائرین فراموش نخواهد شد.
امسال نیز مردم و مسئولان این شهرستان از ابتدای ورود زائرین با تمام توان در ایستگاه های پذیرایی و محل های اسکان و خدمات دهی مطلوب به زائرین اربعین وارد کار شدند و در این راستا تا کنون خدمات رسانی به زائرین در مسیر رفت و برگشت انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.
ایستگاه های پذیرایی مردمی و مجتمع بزرگ اربعین شهر دهلران این روزها بصورت شبانه روزی در خدمت به زائرین مشغول خدمت هستند و هزاران انسان عاشق و دوست دار اهل بیت در این ایستگاه ها گوی سبقت خدمت رسانی را از هم ربوده و آمده اند تا عطش دل خویش به مولایشان را با خدمت به زائرین تسکین دهند.
در کنار مردم، ستاد اربعین شهرستان نیز جهت تسریع در خدمت رسانی با بکارگیری همه امکانات و ظرفیت ها و چاردهای،امدادی ،بهداشت و درمان واورژانس و امنیت آماده هر گونه خدمات رسانی است و پایگاه های امدادی و اورژانس در طول مسیر های منتهی به شهرستان و پلیس راهور نیز آماده خدمت هستند.
این روز ها حال و هوای دهلران کربلایی است و مردم و مسئولان در این شهرستان مرزی با شوق و ذوق در خدمت به عاشقان و دلدادگان ابا عبدالله الحسین(ع) رسم عاشقی را ادا کرده و در این راه با تمام وجود خدمت می کنند.
فرماندار دهلران گفت: بیش از 30 ایستگاه پذیرایی در مسیر رفت و برگشت در این شهرستان برای خدمت رسانی به زائرین آماده هستند.
سید حسینعلی موسوی افزود: برای تسریع در خدمت رسانی همچنین مجتمع بزرگ اربعین شهرستان ساماندهی و با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز مشغول خدمت رسانی به زائرین است که برای این مکان و نصب سرویس های بهداشتی ،نمازخانه و آسفالت و زیرساخت های آن 6میلیارد ریال هزینه شد.
وی گفت:مسیر دهلران به مهران از مسیر های پر تردد زائرین است و ما امادگی لازم برای هر گونه خدمت رسانی در مسیر برگشت از زائرین را داریم.
فرماندار دهلران افزود: با تمهیدات اندیشیده شده زمینه اسکان 4هزار نفر در روز فراهم است.
امام جمعه دهلران گفت: خیل عظیم زائران از مسیر دهلران به مهران و کربلای معلا شده اند.
سید محسن موسوی گفت: سال گذشته بیش از 900هزار زائر در این شهرستان پذیرایی شده که امسال پیش بینی می شود این آمار 30 درصد افزایش یابد.
وی با اشاره به خدمات رسانی مطلوب به زائرین افزود: مردم این شهرستان در مسیر های تردد زائرین با برپایی ایستگاه های پذیرایی در خدمت زائرین هستند و مجتمع اربعین شهرستان نیز در ورودی شهر دهلران با همه امکانات و تجهیزات در ابعادی گسترده به زائرین خدمت می کند.
فرمانده سپاه ناحیه دهلران گفت: سپاه و بسیج نیز در این شهرستان مرزی در خدمت به زائرین پای کار هستندواز همه ظرفیت ها برای هر چه بهتر خدمت به زوار انجام می شود.
سرهنگ علی آبدونی افزود: بیش از 6 مکان پخت غذا توسط سپاه راه اندازی شده که روزانه 2هزار غذای گرم برای زائرین پخت می کنند.
وی گفت: از ابتدای تردد زائرین در این شهرستان تا کنون 40 هزار پرس غذای گرم توسط سپاه و بسیج بین زائرین تقسیم شده است.
فرمانده سپاه ناحیه دهلران از آمادگی ستاد راهیان نور این شهرستان برای اسکان زائرین خبرداد و گفت: تا کنون2هزار نفر زائر در این مکان اسکان و خدمات رسانی شده است.
فرماندهی انتظامی شهرستان دهلران نیز گفت: چهار ایستگاه ثابت و موقت پلیس در این شهرستان کار نظارت و کنترل و هدایت زائرین را برعهده دارند.
سرهنگ منوچهر مکی افزود:از ابتدای ترد زائرین به سمت مرز مهران بیش از دو هزار تبعه خارجی در ایستگاه های بازرسی پلیس شناسایی و با توجه به ممنوعیت خروج اتباع بیگانه از مرز مهران به طرف مرز شلمچه و چزابه هدایت شده اند.
وی گفت:در این مدت از ورود بیش از 4هزار نفر زائر بدون ویزا به سمت مرز مهران جلوگیری شده است و به محل سکونت خود برگشت داده شد.
فرمانده انتظامی دهلران افزود: تا کنون بیش از 450هزار نفر به سمت مهران برای مشرف به عتبات عالیات از مسیرهای این شهرستان عبور کرده اند و پلیس آمادگی لازم برای بازگشت موج زائرین از این شهرستان جهت بازگشت به محل سکونت خود را دارد .
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دهلران از استقرار 3 پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات همزمان با ایام اربعین در سطح شهرستان دهلران خبر داد.
فریدون ملک میرزایی گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان دهلران مانند سال های گذشته تمام امکانات و تجهیزات خود را در راستای ارائه خدمات به زائرین حسینی به کار گرفته است.
وی با بیان اینکه این جمعیت در حوزه امداد و نجات ارائه خدمات خواهد کرد، افزود: تعداد یک پایگاه ثابت در سه راهی بیشه دراز و مرکز دهستان دشت عباس و یک پایگاه موقت جاده‌ای در سه راهی شرهانی درنظر گرفته شده است.
این مسؤول اضافه کرد: در این سه پایگاه ثابت و موقت، تعداد سه دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه ست نجات یا رها سازی مصدوم استقرار خواهند یافت.
ملک میرزایی یادآور شد: در طول ایام اربعین و تا بازگشت کامل زائرین ، در مجموع تعداد 12 نفر داوطلب نجاتگر در روز آماده خدمات‌دهی به زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) هستند.
وی گفت: از ابتدای ترد زائرین تا کنون به بیش از یکصد نفر خدمات مختلف توسط هلال احمر انجام شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران نیز گفت: از زمان تردد زائرین به عتبات عالیات تا کنون به بیش از 600 نفر زائر امام حسین (ع) در ایستگاههای سلامت شبکه بهداشت ودرمان خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده است.
دکتر اسداله مهاجر افزود: در هر نوبت کاری ایستگاههای سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان 15 نفر شامل کارشناسان بهداشت محیط حرفه ای، خانواده، مامایی، مبارزه با بیماری ها، آموزشی، تزریقات برادران و خواهران و پزشک در مجتمع بزرگ اربعین مشغول خدمت هستند.
وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد، 10 نفر شامل پزشک، کارشناسان بهداشت محیط، خانواده، مامایی، مبارزه با بیماری ها، آموزشی و تزریقات از طرف شبکه بهداشت ودرمان به شهرستان دهلران به مرز بین المللی مهران اعزام شده است.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران با بیان اینکه تعداد 57 مورد ماموریت فوریت های پزشکی در مدت تردد زائران اربعین حسینی(ع) در شهرستان دهلران انجام شده خاطر نشان کرد: از این تعداد 26 مورد تصادفی، 9موردغیر تصادف و همچنین با حضور فوریت های پزشکی در محل درمان شده اند.
مهاجر از آمادگی بیمارستان شهدای شهر دهلران و مراکز بهداتشی و درمانی شهرستان برای ارایه خدمت به زائرین خبرداد و گفت:تیم های امدادی نیز در مکان های مشخص جهت تسریع در خدمت رسانی مستقر هستند.
وی نظارت کامل بر مواد غذایی،آب و بیماری های تنفسی و واگیری را از دیگر خدمات ذکر کرد و گفت:در صورت نیاز مراقبت های ویژه نیز در دستور کار است.
شهرستان دهلران آماده پذیرایی و اسکان زائرین در مسیر برگشت است و همه چیز برای خدمت رسانی مطلوب به زائرین فراهم است.
اما تنها خواسته میزبانان اربعین حسینی(ع) در شهرستان مرزی دهلران از مسئولان بازگشایی مرز چیلات است که امیدواریم به همت دلسوزان این مهم نیز محقق شود .
خبرنگار:علی رضازاده**انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
6034/7175

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در بازدید از محل اسکان مسافران نوروزی گفت: خدمت‌رسانی به میهمانان عزیز نوروزی به صورت دائمی رصد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت در بازدید از محل‌های اسکان میهمانان نوروزی اظهار کرد: خدا را شاکریم در این بهار زیبا که به یمن ماه مبارک رمضان سرشار از نعمت و برکت بود، توفیق خدمتگزاری به هم‌میهنان و زائران سومین حرم اهل بیت (ع) را داشتیم و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که خدمت‌رسانی بدون هیچ‌وقفه و مشکلی ادامه داشته باشد.

وی افزود: تمام کارکنان ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز در محل‌های اسکان که شامل پنج کمپ و ۱۹ سالن ورزشی است با جدیت حضور دارند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سفری ایمن و خاطره‌انگیز برای میهمانان شیراز رقم بخورد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: در روزهای بارانی تلاش شد اسکان میهمانان نوروزی بدون هیچ خللی انجام شود و به فضل خدا هیچ مسافری در باران نماند و مسافرین نوروزی در محل‌های اسکان استقرار پیدا کردند.

خوشبخت ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری بر تلاش‌های این عزیزان نظارت دارد و می‌کوشیم با همکاری یکدیگر نقاط ضعف را به حداقل برسانیم و نقاط قوت را پر رنگ‌تر کنیم.

کد خبر 739977

دیگر خبرها

  • آغوش باز بهار دهلران به روی مهمانان نوروزی
  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود
  • وزیر کشور از ایستگاه های خدمات سفر ری بازدید کرد
  • ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری دهلران بازدید کردند
  • بیش از ۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • «رواق خدمت» با هدف ارائه گزارش آستان قدس رضوی منتشرشد
  • خدمت رسانی به بیش از ۴ هزار بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت داراب
  • اقدامات و خدمات آستان قدس رضوی در «رواق خدمت»