Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس ستاد مبارزه با بازي‌هاي غيرمجاز در بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي با بيان اينکه تشخيص بازي‌هاي غيرمجاز از مجاز آسان نيست، حضور کارشناسان اين بنياد را در زمان جمع‌آوري خصوصا بازي‌هاي رايانه‌اي الزامي دانست و گفت: طبق آماري که منتشر شده، 11 ميليون حلقه سي‌دي غيرمجاز کشف شده است، در صورتي که بنياد اين آمار را قبول ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسرو کردميهن در گفت‌وگو با ايسنا، با تاکيد بر اينکه کليه مراحل جمع‌آوري بازي‌هاي غيرمجاز از جمله بازي‌هاي رايانه‌اي بايد با کارشناسي بنياد صورت گيرد، اظهار کرد: شناخت بازي‌هاي مجاز از غيرمجاز کار هر فردي نيست. يعني تشخيص بازي‌هاي غيرمجاز از مجاز به راحتي وصول نمي‌شود و لازمه آن حتما اين است که کارشناسان بنياد زمان جمع‌آوري خصوصا بازي‌هاي رايانه‌اي حضور داشته باشند.
وي همچنين اظهار کرد: طبق تفاهمات و جلسات متعددي که با مجموعه مراجع قضايي و انتظامي داشتيم، مقرر شد که هرگونه جمع‌آوري بازي‌هاي غيرمجاز توسط پليس از سطح شهر خصوصا در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي، با توجه به سخت بودن و راحت‌الوصول نبودن شناخت بازي‌هاي مجاز از غيرمجاز با هماهنگي و کارشناسي کارشناسان بنياد صورت بگيرد.
رييس ستاد مبارزه با بازي‌هاي غيرمجاز بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي ادامه داد: گاهي اين اتفاق نمي‌افتد. مانند اتفاقي که چند روز پيش افتاده است و طبق آمار و تحقيقاتي که ما انجام داديم، غالب اين بازي‌ها که پليس اقدام به جمع‌آوري آنها کرده، مجاز بوده است.
بنياد آمار 11 ميليون بازي غيرمجاز را نمي‌پذيرد
کردميهن با اشاره به آمار بازي‌هاي غيرمجاز اعلام‌شده است، گفت: رقم بسيار عجيبي اعلام شده که حدود 11 ميليون حلقه سي‌دي غيرمجاز در طول 48 ساعت کشف شده است. بنياد به هيچ عنوان اين آمار را قبول نمي‌کند. اين آمار مستند نيست و پليس بايد مستندات خود را بابت اين موضوع ارائه دهد. اگر 11 ميليون محصول غيرمجاز در سطح تهران در طول 48 ساعت کشف شده باشد، کليه مراجع انتظامي و قضايي فرهنگي زير سوال هستند، در صورتي که اينطور نيست.
وي با بيان اينکه نبايد فراموش کنيم اصل هدف ما جلب رضايت مردم است، افزود: نبايد کاري کنيم که تشويش اذهان عمومي صورت بگيرد و يا به مال و سرمايه مردم لطمه و خسارتي وارد کنيم. هدف ما ساماندهي بازار با استفاده از اشکال و روش‌هاي فرهنگي است، نه اينکه به هر قيمتي که شده آمارمان را بالا ببريم تا خود را پررنگ جلوه بدهيم و مطرح کنيم.
رييس ستاد مبارزه با بازي‌هاي غيرمجاز خاطرنشان کرد: اگر اين اندازه تاکيد مي‌کنيم که جمع‌آوري بازي‌هاي غيرمجاز بايد با کارشناسي مجموعه بنياد ملي بازي‌ها صورت بگيرد و هميشه نيز اعلام آمادگي کرديم و براي اين کار آماده بوديم، به اين خاطر است که خداي نکرده نارضايي براي مردم در خصوص اين قضايا ايجاد شود.
کردميهن با بيان اينکه در نيمه اول سال 46 هزار عنوان بازي غيرمجاز توسط بنياد جمع‌آوري شده که براي آنها سند و صورت‌جلسه پليس و مستندات موجود است، افزود: مي‌شد اين تعداد را عدد ديگري عنوان کرد اما اين کار درست نيست. ما توقع نداريم پليس به واسطه تنوع و حجم کار فراواني که دارد، در حوزه بازي هم کارشناس باشد. از طرفي هم اعلام کرديم هر زمان بخواهد جمع‌آوري صورت بگيرد، مي‌توانيم کارشناسي کنيم که نارضايتي مردم را در بر نداشته باشد.
وي در پاسخ به اينکه بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي در واکنش به جمع‌آوري بازي‌ها بدون هماهنگي با بنياد چه اقدامي صورت داده است، گفت: بنياد موارد را به صورت جدي به وزير ارشاد انعکاس داده است و آنها خودشان هم حساسيت‌هاي لازم را داشته و اعتقاد دارند به صورت فرهنگي بايد کار انجام شود و هرگونه ساماندهي در بازار با کارشناسي و رعايت اصول فرهنگي صورت گيرد. ستاد ما نيز اين موارد را کاملا رعايت مي‌کند اما متاسفانه برخي که در حوزه‌هاي مختلف هم زحمت مي‌کشند، يک سري از اصول و موازين را رعايت نمي‌کنند که نهايتا لطمه آن به مجموعه کشور وارد مي‌شود.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان

ایسنا/لرستان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای استان منتقل شد.

احمد گودرزی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع آبی استان، براساس گزارشات مردمی و با حضور به‌موقع گروه‌های حفاظت و نظارت بر بهره‌برداری منابع آبی، ۵۲ دستگاه حفارغیر مجاز در سال ۱۴۰۲ پس از اخذ دستور قضایی در سطح استان توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر حفاری‌های غیرمجاز به‌صورت شبانه و در محیط‌های سربسته صورت می‌گیرد و کشف و توقیف دستگاه‌های حفار در اکثر موارد بر اساس گزارشات مردمی امکان‌پذیر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه اقدامی در این زمینه، در اسرع وقت مراتب را به شرکت آب منطقه‌ای لرستان گزارش دهند و همیار همکاران ما در حفاظت از منابع آبی استان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است