Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان جنوبی با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین تاکید کردند: حماسه باشکوه اربعین اباعبدالله الحسین(ع) خاری در چشم دشمن و نعمتی برای مردم مسلمان وبه ویژه شیعیان و بالاخص برای ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه بشرویه در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: شخصیت امام حسین(ع) و حرکت قیام حضرت نماد یک حرکت فی سبیل الله و استقامت در برابر ظلم بوده است

وی بیان داشت: غیرت همه مسلمانان در نگهداری دین، الگو گرفتن از امام حسین(ع) است و اکنون که سنت حسنه وقف به نام و ذکر امام حسین در تمامی نقاط دنیا برپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه بشرویه گفت: شخصیت امام حسین(ع) و حرکت قیام حضرت نماد یک حرکت فی سبیل الله و استقامت در برابر ظلم بوده است,تا اینکه دین مبین اسلام و مکتب را نجات بدهد.

شمس الدین گفت: تبلیغ و ترویج سنت امام حسین(ع) و قیام آن حضرت توسط خود ائمه انجام شده است و اکنون وظیفه ما است که مسیر ماندگاری دین و انفاق در راه امام حسین(ع) را ترویج کنیم.

وی به سنت حسنه وقف بمناسبت هفته وقف اشاره داشت و گفت: در گذشته ها آب، ملک و خانه ها را وقف می کرده اند و چه زیباست که در مسیر حرکت اربعین و زائران حسینی وقف‌های جدیدی را داشته باشیم تا این سنت بهتر از قبل صورت گیرد.

امام جمعه بشرویه سنت وقف را یک سنت حسنه و الهی دانست و افزود:کسانی که وقف می کنند، راه و توشه ای اخروی برای خود کنار گذاشته‌اند، چرا که نیت واقفین نیت الهی است و مسؤلان اداره وقف باید اقدامات و موقوفات شاخص را در معرض عموم قراربدهند تا تشویقی برای دیگران شود.

وی به سالروز هفته کتاب و کتابخوانی هم اشاره و این مناسبت را تبریک گفت و از عموم مردم خواست تا این راهنما را در مراحل مختلف زندگانی استفاده کنند.

شمس الدین نیز به سیاست های اخیر در منطقه اشاره کرد و گفت: باردیگر جرم و کشتار سعودی ها و آمریکایی را در منطقه زیر خاک می کنند و بهانه استعفا ها و دستگیری شاهزادگان می خواهند افکار مردم را نسبت به جنایتشان دور کنند.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام, سوریه،عراق، یمن بحرین افغانستان و همه امت های مظلوم را زیر سلطه گرفتند و هر جنایتی می خواهند انجام می دهند آنگاه باید سکوت کرد,اما در مقابل, شیعیان و محبین اهل بیت(ع) نخواهند گذاشت این ظلم ها ادامه داشته باشد.

امام جمعه بشرویه ادامه داد: ملت ایران ملتی شیعه و ناب اسلام محمدی است و با شعار حمایت از اسلام و مظلوم در هر منطقه ای از دنیا از مظلومان دفاع می کنند.

شمس الدین گفت: مسیر انقلاب اسلامی ایران مسیر حق و اسلامی است وما نباید با برجام و وعده های دشمنان خوشبین باشیم,چراکه دشمن باردیگر چهره پست و زشت خود را نشان داد.

عربستان سر منشا فتنه‌های منطقه است

حجت‌الاسلام شاهبیکی امام جمعه خوسف ظهر امروز در نمازجمعه شهرستان خوسف که در محل مسجد جامع اقامه شد،اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی، راهپیمایی عظیم بود که علاوه بر فضیلت فراوان یادآور نخستین جاذبه‌های عشق ابا عبدالله(ع) است.

وی افزود: دشمنان به دنبال این بودند که نام ابا عبدالله الحسین(ع) را از بین ببرند و این اجتماع علاوه بر پیاده‌روی و زیارت یک مانور است که مردم از فرهنگ‌های مختلف،کشورهای مختلف و دین‌های مختلف در یک مکان جمع می شوند و وجه مشترک همگی ابا عبدالله الحسین(ع) است.

شاهبیکی گفت: راهپیمایی اربعین علاوه بر نمایش قدرت وانسجام ملت ها یک حرکت ایجاد می کند آن تداعی کننده آمادگی جامعه برای ظهور است و این راهپیمایی نشانه های دلزدگی مردم از جامعه سکولار است ورسانه های غربی هم زیاد بر روی این حرکت واتفاق مهم مانور نمی‌دهند وراهپیمایی اربعین باتوجه به اینکه سابقه تاریخی دارد اکنون به صورت یک حرکت جهانی در آمده است.

وی با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: تمام فتنه‌های منطقه از جانب عربستان است و روز به روز نشانه های شکست عربستان هویدا و از سر استیصال به سیاست های ایران هراسی دست می زنند و یکی از اتفاقات عجیب استعفای نخست وزیر سوریه در ریاض بود که عربستان به این اقداماات می خواهد حزب ا..را تحت فشار قرار دهد واین به معنی یک فتنه است که باید هوشیاربود .

خطیب جمعه خوسف با اشاره به شهادت مرزبانان در چالدران واستان کرمان وشهید نایبی گفت:هواسمان باشد که برای این امنیت چقدر هزینه می شود.اینها مجاهدین فی سبیل ا...است و ما باید قدردان شهدای نیروی انتظامی باشیم .

امام جمعه خوسف با اشاره به 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی افزود: یکی از گلایه های که رهبری از جامعه ما دارد این است که جامعه ما اهل مطالعه نیست وسرانه مطالعه در کشور پایین است.

حماسه باشکوه اربعین خاری در چشم دشمن است

حجت‌الاسلام رحمانی امام جمعه قاین در خطبه های این هفته نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی گفت:حریم و حدود الهی را نگه داریم وپروای الهی داشته باشیم.

وی با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین اظهار داشت: حماسه باشکوه اربعین اباعبدالله الحسین(ع) خاری در چشم دشمن ونعمتی برای مردم مسلمان وبه ویژه شیعیان و بالاخص برای ایران گردیده است .

وی افزود: غربی‌ها با میلیون ها دلار نمی توانند چنین جمعیتی را در جایی جمع کنند ولی دراین همایش بزرگ می بینیم که جمعیت زیادی با پای پیاده وافتخار بین نجف و کربلا را با همه سختی راه که وجود دارد طی می کند.

خطیب جمعه قاین افزود: دشمنان بدانند که اربعین از حدود 1380 سال قبل وجود داشته است و این یک سنت اسلامی و یک سنت شیعی است و در حال حاضر هم حضور پررنگ تر شده است و مردم نیز باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند.

امام جمعه قاین با قدردانی از نیروی انتظامی قاین به دلیل کشف حدود 400کیلوگرم تریاک در هفته گذشته در قاین ،به 23 آبان ماه روز حمایت از بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: در شهرستان قاینات انجمن بیماری‌های کلیوی کارهای بسیار خوبی داشته است و بیماران دیالیزی را تحت پوشش دارند و به صورت رایگان و با کمک‌های مردمی و خیریه‌ای کارهای آنها را انجام می دهند.

وی افزود: در این امر خیر می‌توان موقوفاتی را برای کارهای بهداشتی و کمک به بیماران کلیوی نیز داشت.

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: یادواره شهدا نمادی از وحدت و همبستگی مردم در برابر دشمنان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی صبح امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ در دیدار با اعضای برگزاری ستاد یادواره شهدا، اظهار کرد: حضور در یادواره شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی و فرصتی برای زنده نگه داشتن آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که شهدا برای آن‌ها جان خود را فدا کردند.

وی افزود: یادواره شهدا نمادی از وحدت و همبستگی مردم در برابر دشمنان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه آران و بیدگل با تاکید بر محتوای صحیح برنامه‌های یادواره‌ی شهدا و انتقال پیام‌های صحیح به مخاطبان، خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های نوین و جذاب برای انتقال مفاهیم، مشارکت فعال خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ایجاد فضایی معنوی و عرفانی، توجه به نکات اخلاقی و احترام به مقام شهدا باید از محورهای مهم این یادواره باشد.

سلیمانی تاکید کرد: از دست‌اندرکاران یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل تقاضا می‌شود روایت‌گری در مورد پیام مهم شهدا و خاطرات آن‌ها، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، پخش فیلم و عکس از شهدا، برگزاری نمایشگاه آثار شهدا و نوحه‌خوانی در مورد مقام و جایگاه شهدا باید در اولویت مسئولان برگزاری یادواره‌ها باشد.

وی اضافه کرد: یادواره یعنی به یاد بیاوریم که چگونه شهدا با ایمان راسخ و اراده پولادین بر آرمان‌ها و ارزش‌های خود ایستادگی و مقاومت کردند.

امام جمعه آران و بیدگل با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌ی معظم شهدا برای شرکت در این مراسم، تاکید کرد: امروزه دشمن تلاش دارد تا با جنگ نرم به اسلام ضربه وارد کند، بنابراین مردم باید در تمام عرصه‌ها هوشیار باشند و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس، با مهارت و توانی که دارند با ابزار یزیدیان زمانه مقابله کنند.

به گزارش ایمنا، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با همکاری اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری، اداره آموزش و پرورش، اتاق و بسیج اصناف، حوزه بسیج اداری و کارگری، حوزه بسیج خواهران کوثر و توسط حوزه مقاومت بسیج امیرالمومنین (ع) شهرستان آران و بیدگل با عنوان «شب‌های پر ستاره» چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ساعت ۲۰:۰۰ در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزار خواهد شد.

کد خبر 747103

دیگر خبرها

  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • ارتش باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • ارتش در جمهوری اسلامی باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • دشمن، دل‌بسته‌ جنگ فرهنگی و ادراکی است