Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخستين بار در سال 2013 بود که خبرهايي از يک خودروي عجيب و غريب به نام Devel Sixteen در جهان منتشر شد. اين خودرو اگر چه ادعاهاي خيلي بزرگي داشت، اما کيفيت ساخت آن در مقايسه با رقبايي مثل پاگاني و کوئنيگزگ بسيار ضعيف بود. همين مساله باعث شد که چندان در کانون توجه قرار نگرفته و نشريات خودرويي به سادگي از کنار آن و ارقام مربوطه عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حال با گذشت چهار سال از آن تاريخ، گزارشي منتشر شده که بر اساس آن اين ابر اتومبيل اماراتي هفته بعد در نمايشگاه خودروي دوبي رسما معرفي خواهد شد. به گفته مقامات کمپاني توسعه دهنده اين هيولا، پيشرانه فوق العاده قدرتمند آن به طور کامل در ايالات متحده و توسط شرکت ميشيگاني Steve Morris Engines طراحي و ساخته شده است.

اين پيشرانه 12.3 ليتري 16 سيلندر با چهارتوربو شارژر عظيم خود حدود دو سال پيش خروجي باورنکردني 4000 اسب بخار را بر روي داينو ثبت کرده؛ اما ظاهرا با تغييرات صورت گرفته، قدرت کنوني آن به رقم اعجاب انگيز 5000 اسب بخار رسيده است! با توجه به اين قدرت عظيم سرعت نهايي Devel Sixteen برابر با 500 کيلومتر در ساعت تخمين زده شده که در صورت تبديل شدن به واقعيت يک رکورد بي نظير خواهد بود.

طبق اطلاعات موجود اماراتي ها در توسعه اين ابر اتومبيل با شرکت ايتاليايي Manifattura Automobili Torino همکاري کرده اند. اين شرکت که با عنوان اختصاري MAT شناخته مي شود، اخيرا در ساخت سوپر اتومبيل هايي مثل Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003 و Apollo Intensa Emozione نقش داشته است.

با اين مشخصات خيره کننده، جت زميني اماراتي ها مي تواند با جابجايي مرزهاي سرعت رقيبي کاملا جدي براي بوگاتي شيرون، کوئنيگزگ اگرا RS و هنسي ونوم F5 باشد؛ به شرط آنکه چند روز ديگر باز هم با يک مدل پلاستيکي در نمايشگاه خودروي دوبي روبرو نشويم!
ناگفته نماند شرکت هاي نوظهور اماراتي سخت در تکاپو هستند که با توليد اتومبيل هاي خاص و قدرتمند نامي براي خود در صنعت خودروسازي جهان دست و پا کنند. SandRacer 500GT يکي از نمونه هاي بارز تلاش اماراتي ها در اين راستا به حساب مي آيد، اين خودروي اسپرت آفرود با همکاري چند شرکت از جمله منصوري توسعه يافته و قيمتي در حدود 450 هزار دلار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی دریافت گزارش سرقت های سریالی قطعات و محتویات خودورهای پارک شده در محدوده خیابان نواب صفوی مشهد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.   سردار احمد نگهبان افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری نواب صفوی متهم را در حال بازکردن در صندوق عقب یک دستگاه خودرو سواری پراید مشاهده و قبل از فرار دستگیر کردند.   وی اضافه کرد: متهم ۳۳ ساله به ۴۰ فقره سرقت محتویات داخل خودروهای پارک شده در خیابان های خلوت هسته مرکزی شهر مشهد برای تامین هزینه های مواد مخدر اعتراف کرد.   نگهبان افزود: اموال کشف شده ۱۱ مالباخته شناسایی شد و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.   وی از شهروندان خواست تا اتومبیل خود را به لوازم ایمنی ضدسرقت مانند سیستم دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده از سرقت مجهز و از نصب تزئینات اضافی و گران قیمت بر روی اتومبیل خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • اظهارنظر آنتونلی درباره رانندگی با خودروی فرمول یک
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • شکست الاهلی با وجود سوپر گل عزت اللهی
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • دستگیری متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • (ویدئو) این قطعه بین خودروهای شاهین و بوگاتی مشترک است!
  • بروات تولید کننده برتر لوزارم خانگی
  • پلی به گذشته - سوپر گل تماشایی کریستیانو رونالدو به پورتو (2009/4/15) / فیلم
  • بخاری‌هایی که هوای پسته کرمان را دارند + عکس و فیلم