Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با وجود اينکه معمولا از اسکايپ به عنوان نرم افزاري براي ارتباطات کسب و کاري ياد مي کنند ولي مايکروسافت از چند ماه پيش اعلام کرد که مي خواهد با اضافه نمودن ويژگي هاي سرگرم کننده، پيام رسانش را به اپليکيشني عمومي تر تبديل کند. تغييراتي که به اعتقاد بعضي ها، اسکايپ را بيش از پيش شبيه به اسنپ چت مي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا با توجه به آخرين قابليت اضافه شده به اسکايپ، به نظر مي رسد که تصميم ردموندي ها براي الهام از بعضي ويژگي هاي اسنپ چت کاملا جدي است. به تازگي مايکروسافت ابزار جديدي را براي اسکايپ به انتشار رسانده که کاربران به کمک آن مي توانند روي عکس هاي خود افکت هاي گوناگوني بذارند.
اين ابزار که بي شباهت به ابزار ويرايش اسنپت چت نيست شامل استيکرهاي صورت، قابليت عوض کردن دو چهره با هم، اضافه کردن لوکيشن و درجه هوا در روزهاي مختلف به همراه افکت هاي فراوان ديگر است. البته بر اساس روز و مناسبت ها، اين افکت ها تغيير مي کنند.
ابزار ويرايش عکس اسکايپ هم اکنون در دسترس کاربران اندرويد و iOS اين پيام رسان قرار گرفته و با دانلود آخرين ورژن مي توانيد از آن در گفت و گوها يا هايلايت ها استفاده کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند. این وابستگی عاطفی می‌تواند پیامد‌های اجتماعی منفی به‌دنبال داشته باشد.

به گزارش دیجیاتو؛ دستیار‌های هوش مصنوعی این روز‌ها بیش‌از‌پیش درحال توسعه هستند و تقریباً در تمامی پلتفرم‌ها به ابزاری کاربرپسند تبدیل شده‌اند. با این شرایط، محققان گوگل در مقاله‌ای در مورد استفاده بیش از حد از آن‌ها و وابستگی عاطفی کاربران نسبت به چنین ابزار‌هایی هشدار می‌دهند.

کاربران در معرض وابستگی عاطفی به هوش مصنوعی قرار دارند

براساس مقاله جدید آزمایشگاه تحقیقاتی DeepMind گوگل، دستیاران هوش مصنوعی پیشرفته و شخصی‌سازی‌شده مزایای بالقوه زیادی به‌همراه دارند و می‌توانند تغییراتی همه‌جانبه در زندگی ما ایجاد کنند. این ابزار‌ها می‌توانند وضعیت کار، آموزش و فعالیت‌های خلاقانه و همچنین نحوه برقراری ارتباط ما را تغییر دهند. محققان این مطالعه می‌گویند اگر توسعه هوش مصنوعی بدون برنامه‌ریزی مدبرانه باشد، می‌تواند به یک شمشیر دولبه تبدیل شود.

این مقاله می‌گوید: «این ابزار‌های غیرطبیعی (مصنوعی) حتی ممکن است محبتی خیالی و رویکردی عاشقانه نسبت به کاربر ابراز کنند. چنین وضعیت‌هایی می‌تواند پایه و اساس ایجاد وابستگی عاطفی طولانی‌مدت به هوش مصنوعی را برای کاربران ایجاد کنند.»

در صورت عدم کنترل این ارتباط، استقلال کاربر ممکن است تحت‌الشعاع قرار گیرد و روی روابط اجتماعی وی تأثیرگذار باشد. هوش مصنوعی حتی می‌تواند جایگزین تعامل انسانی شود.

این خطرات، صرفاً موضوعاتی نظری نیستند. حتی زمانی که هوش مصنوعی در حد یک چت‌بات باشد نیز می‌تواند روی کاربر تأثیر بگذارد. در سال ۲۰۲۳ کاربر پس از چت طولانی با چت‌بات متقاعد شده بود که خودکشی کند.

«ایسون گابریل»، دانشمند محقق در تیم تحقیقاتی DeepMind و یکی از نویسندگان مقاله در توییتی هشدار داد که انواع دستیار شخصی و دستیار‌های شبیه انسان، به‌صورت فزاینده‌ای برخی موضوعات در مورد انسان‌شناسی، حریم خصوصی، اعتماد و روابط مناسب را مطرح می‌کنند. او معتقد است که باید با دقت بیشتری به حوزه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی توجه کرد.

دیگر خبرها

  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر
  • جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • توصیه جالب حجت کریمی؛ مدیران فعلی را با اسنپ پس بفرستید/ موافق عزل نکونام حالا حامی او شده است!
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با اسنپ پس بفرستید
  • مدیران فعلی استقلال را با اسنپ پس بفرستید!
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی