Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد اظهار داشت: امام حسین (ع) فضیلت و کرامت انسان را نخست در کنترل و در اختیار داشتن زبان و دوم در بزل و سخاوت دانستند.

وی بزل و سخاوت در پذیرایی از زائران اربعین را فضیلت و کرامت دانست و افزود: باید این بزل و احسان در جامعه ترویج یابد و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: به‌طور یقین پیاده‌روی اربعین حسینی امتداد و حرکت زینب کبری (س) در حفظ و نگهداری نهضت امام حسین (ع) است.

وی پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در چند سال اخیر را چیزی شبیه معجزه دانست و بیان کرد: در پیاده‌روی اربعین میلیون‌ها زائر از سراسر عالم جمع شدند و وجه اشتراک آن‌ها فقط حب الحسین (ع) است.

میرعمادی گفت: در پیاده‌روی اربعین شیعه، سنی، مسیحی و اقلیت‌های دینی همه در کربلا به عشق امام حسین (ع) اجتماع کردند که این مسئله بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در پیاده‌روی اربعین حسینی زائران بیش از 60 کشور دنیا با ملیت‌ها و مذاهب مختلف در کربلا حاضر هستند، تصریح کرد: این اجتماع بیش از 20 میلیونی نشانه عظمت پیروان اهل‌بیت (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان پیاده‌روی اربعین حسینی را نماد قدرت و وحدت پیروان اهل‌بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند پیاده‌روی اربعین حسینی یک منظره بسیار باشکوه و زیبا از همایش پیروان اهل‌بیت (ع) است که در دنیا چنین اجتماعی بی‌نظیر است.

وی بابیان اینکه فرهنگ اهل‌بیت (ع) فرهنگ وحدت و اقتدار است اظهار داشت: فرهنگ اهل‌بیت (ع)، فرهنگ مهربانی و سخاوت است.

میرعمادی افزود: امروز پیاده‌روی اربعین حسینی نمادی از وحدت امت اسلامی و اقتدار در برابر یزیدیان زمان است و اگر امام حسین (ع) در کربلا در برابر یزیدیان ایستادگی کرد امروز  آزادگان دنیا در کربلا اجتماع کردند.

وی عنوان کرد: پذیرایی عاشقانه و خالصانه از زوار امام حسین (ع) از سوی مردم عراق بسیار ارزشمند است؛ مردم عراق نیمی از درآمد خود را برای زائران اربعین هزینه می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به نقش مردم لرستان در پذیرایی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پذیرایی مردم لرستان از زائران اربعین برجسته و شاخص است؛ جوانان این سرزمین در داخل و خارج از استان از زوار امام حسین (ع) پذیرایی کرده و موکب‌های متعددی برپا کردند که این نشانه عشق و ارادت مردم ولایتمدار لرستان به اهل‌بیت (ع) است.

وی بیان کرد: در بحث پذیرایی از زائران اربعین بهترین منطقه نجف اشرف در اختیار موکب حضرت ابوالفضل (ع) لرستان قرار گرفت و بیش از 300 خادم در عراق مشغول خدمت به زائران هستند.

میرعمادی بابیان اینکه هفته گذشته شاهد سفر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ایران اسلامی و دیدار وی با مقام معظم رهبری بودیم، گفت: رئیس‌جمهور روسیه یک علاقه، احترام، ارادت فوق‌العاده‌ای برای رهبری قائل است که این در سفر قبلی و این سفر نمایان بود.

وی تصریح کرد:  رئیس‌جمهور روسیه احترام فوق‌العاده‌ای برای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ایران قائل است تا جایی که رهبری را مسیح زمانه دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان اظهار داشت: دیدار رئیس‌جمهور روسیه با رهبر انقلاب را نشان‌گر عمق و استحکام روابط گرم و صمیمانه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در منطقه است.

وی سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران را یک سفر استراتژیک و مهم دانست و افزود: رئیس‌جمهور روسیه گفته رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیار راهگشا بوده است و در آینده امنیت منطقه را تضمین می‌کند و این در تثبیت ائتلاف ضدآمریکایی و مبارزه با داعش در منطقه مهم است.

میرعمادی عنوان کرد: تنها ائتلافی که با واقعیت و جدیت با داعش مبارزه کرد، ائتلاف ایران، روسیه و سوریه بوده که نتیجه داده است، بقیه به دنبال منافع خود بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استعفای سعد حریرینخست‌وزیر لبنان در عربستان سعودی اشاره کرد و گفت:این استعفا در این هفته خبر نخست دنیا بوده است که برای ما یک سناریوی جدید است که این سناریو یکی از مجموعه برنامه‌های نخست ریاض است که رئیس‌جمهور آمریکا در آنجا حاضر شد و برای بی‌ثبات کردن منطقه، بر هم زدن امنیت منطقه برای جلوگیری از نفوذ مقاومت اسلامی نقشه کشیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: در درجه نخست امید به داعش داشتند اما داعش به‌وسیله ایران و روسیه در معرض زوال و نابودی قرار گرفت و شکست خورد که پس‌ازاین شکست توطئه استقلال اقلیم کردستان را رقم زدند که با سفر سردار سلیمانی به اقلیم کردستان این توطئه نیز خنثی شد و اکنون برای لبنان نقشه کشیده‌اند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا یک انسان سرسپرده و نوکر محض می‌خواهد و حریری نخست‌وزیر لبنان این نقش را بازی کرده است.

میرعمادی سفر حریری به عربستان را برنامه آمریکا دانست و گفت: آن‌ها ورقه استعفا را با امضا خود نوشتند و دستور دادند بخواند و این برای یک مسئول ننگ است که در کشور دیگر استعفا دهد و این نشان می‌دهد که عربستان سعودی و آمریکا به دنبال جلوگیری از نفوذ مقاومت اسلامی هستند اما آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها بدانند هر توطئه و نقشه‌ای که برای منطقه بکشند به‌طور یقین به نفع مقاومت تمام می‌شود و سبب شکست آمریکا و عربستان می‌شود.

وی عنوان کرد: چند جوان خام و نپخته بر عربستان حاکم شده‌اند که مثل مگس وزوز می‌کنند؛ آن‌ها چه جایگاهی دارند، هیچ‌چیزی نمی‌تواند در برابر مردم ایران اسلامی عرض‌اندام کند؛ آل سعود هر چه در توان داشت در 8 سال دفاع مقدس به کاربست.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به شهوت و شکم‌پرستی و حکام عربستان اشاره و بیان کرد: عربستان هیچ‌گاه در طول تاریخ مرد میدان نبوده و اگر مرد میدان بودند در برابر اسرائیل می‌ایستادند، آن‌ها تنها یک مقداری ایجاد زحمت و دردسر می‌کنند و باید بدانند هرگونه نوکری برای آمریکا به ضرر امت اسلامی است.

وی تشدید بمباران یمن و بستن مرزها را نشانه استیصال و درماندگی عربستان دانست و اظهار داشت: به‌طور یقین این تحریکات ایذایی آل سعود به شکست و نابودی آن‌ها منتهی می‌شود.

میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت شهادت 8 مرز بان جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی از این شهدا به نام شهید محمدحسین زاده از استان لرستان بود و واقعاً برای مردم این استان بسیار سخت بود.

وی ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مرزبانان به خانواده آن‌ها، عنوان کرد: به‌طور یقین خون این شهدا اثرگذار خواهد بود و ثبات و امنیتی را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛حسن ناهیدی در اولین جلسه ستاد اربعین استان ضمن اشاره به نامگذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت نقش مردم در اجرای امور، گفت: رویداد عظیم مذهبی اربعین، مردمی است و افزایش میزان مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و کمیته ها و برگزاری اربعین امسال در دستور کار باشد.
وی افزود: نیرو‌های مردمی همواره نقش موثری در مدیریت و برگزاری باشکوه اربعین داشته اند بنابراین باید این نقش بیش از گذشته پر رنگ شود.
ناهیدی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین در سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد، افزود: با هم افزایی و هماهنگی هر یک از نهاد ها و کمیته های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در سال جاری نیز اقدام شود.

موانع امور زائران پیاده روی اربعین امسال رفع شود
وی بر برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل امور زائران در مراسم معنوی اربعین سال جاری تاکید کرد و اهمیت و سلامت این جریان، فراهم سازی هر چه بهتر زیرساخت ها، ظرفیت و امکانات، برگزاری کمی و کیفی و کار فرهنگی، استقرار خدمات و مواکب ،ساماندهی خودرویی و تامین امنیت و... را مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند
  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • دنیا مبهوت اقتدار ایران
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری اسلامی است
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود