Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آمریکا - همشهری آنلاین:
باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده برای خدمت در هیات منصفه انتخاب نشد.

به گزارش يورونيزو، آقای اوباما در حال ورود به مرکز خدمات شهروندی ریچارد جی دیلی در حالیکه یک کت اسپرت و پیراهن بدون کراوات به تن داشت با استقبال گروهی از شهروندان روبرو شد.

به گزارش اسوشیتدپرس، قاضی ارشد شهرستان کوک در ایالت ایلینوی به خبرنگاران گفت که باراک اوباما در برای انجام این وظیفه شهروندی انتخاب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه باراک و میشل اوباما گفته اند که تا پایان تحصیلات دبیرستان دختر کوچکشان ساشا در واشنگتن خواهند ماند اما هنوز خانه ای به سبک معماری جرجی در شیکاگو دارند. روز جمعه رئیس جمهور سابق آمریکا منزل خود در شیکاگو را ترک کرده و با اتومبیل شخصی خود وارد پارکینگ ساختمان دادگاه شد. او با تمامی افراد حاضر در سالن انتظار دادگاه دست داد.

شرکت در هیات منصفه دادگاه از وظایف شهروندی در ایالات متحده است. باراک اوباما نیز برای خدمت در هیات منصفه دادگاه شیکاگو احضار شده بود که پس از حضور در دادگاه، مقامات قضایی، وی را برای حضور در این مقام انتخاب نکردند.

پیش از این نیز جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۱۵، بیل کلینتون در سال ۲۰۰۳ و جو بایدن، معاون اول باراک اوباما در سال ۲۰۱۱ برای خدمت در هیات منصفه احضار شده بودند. که از میان آنها تنها جورج بوش در ترکیب هیات منصفه قرار گرفت.

شبکه های اجتماعی باراک اوباما و همسرش پس از پایان دوره دوم ریاست جمهوری با انتشار مطالبی از فعالیتهای اجتماعی این زوج در «موسسه اوباما»، مردم آمریکا را به انجام وظایف شهروندی دعوت می کنند.

شبكه بي بي سي نيز در گزارشي در اين خصوص اعلام كرد: به باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، اجازه خدمت در هیئت منصفه داده نشد.

اوباما برای خدمت در هیئت منصفه یک پرونده قضایی به دادگاهی در شیکاگو احضار شده بود اما پس از حضور در دادگاه و مصاحبه با قاضی، اعلام شد که قاضی عضویت او در هیئت منصفه را مناسب نمی‌داند و در نتیجه رئیس جمهوری سابق آمریکا از خدمت در این پرونده معاف شده است.

با اینکه مقامات قضایی کوشیده بودند احضار باراک اوباما به شکلی عادی و دور از جنجال صورت گیرد، تعداد زیادی از هواداران رئیس جمهوری سابق در محل دادگاه تجمع کرده بودند و از او استقبال کردند. شماری از حاضران از آقای اوباما امضا خواستند و تعداد زیادی نیز با تلفن همراه از او عکس گرفتند.

پس از ورود به دادگاه، قاضی پرونده برای رسیدگی به صلاحیت آقای اوباما به عنوان عضو هیئت منصفه با او مصاحبه کرد. مقامات دادگاه گفته‌اند که این رویه در مورد همه اعضای هیئت منصفه اعمال شد هر چند به گزارش رسانه‌های محلی، مصاحبه قاضی با رئیس جمهوری سابق به مراتب طولانی‌تر از مصاحبه با سایر اعضا بود.

در پایان این مصاحبه، سخنگوی دادگاه اعلام کرد که قاضی تشخیص داده است که عضویت آقای اوباما در هیئت منصفه این پرونده "به مصلحت" نیست به این دلیل که حضور رئیس جمهوری سابق در جلسات دادگاه به احتمال زیاد باعث جلب توجه غیرعادی رسانه‌ها و ازدحام جمعیت خواهد شد و این وضعیت می تواند باعث انحراف توجه از موضوع پرونده شود.

 اوباما فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه معتبر هاروارد است و پیش از ورود به سیاست، مدتی به عنوان حقوقدان فعالیت کرده بود.در صورتی که وی به عنوان عضو هیئت منصفه پذیرفته می‌شد، حق الزحمه تعیین شده برای این کار را که کمی بیش از ۱۷ دلار در روز است دریافت می‌کرد. به گفته رسانه‌های محلی، این مبلغ برای پرداخت هزینه پارک خودرو او کفایت می‌کرد.

جورج بوش، که قبل از آقای رئیس جمهوری آمریکا بود، دو سال پیش برای خدمت در هیئت منصفه پرونده‌ای در تگزاس احضار شد اما او نیز مورد قبول قرار نگرفت. همچنین در سال ۲۰۱۱، جو بایدن، که در آن زمان معاون رئیس جمهوری بود، برای حضور در هیئت منصفه احضار شد اما قاضی پرونده عضویت او را رد کرد.

در همین زمینه: ترامپ به امپراتوری ژاپن تعظیم نکرد نامه اوباما به آمریکایی‌های نگران از دست ترامپ محتوای دست نوشته اوباما به ترامپ در روز تحلیف آغاز انتخابات سراسری کنیا کاسترو درباره موضع ترامپ در قبال کوبا هشدار داد ترامپ، اوباما را متهم کرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی به دلیل کوتاهی در معرفی استان کرمان گفت: وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند و سوال اینجاست که کرمان با این همه ظرفیت‌های گردشگری چه جایگاهی دارد؟ 

سیدمهدی طبیب زاده ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کرمان و ظرفیت‌های آن متاسفانه آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با بیان این مطلب که کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر ناشناخته‌تر است، تصریح کرد: باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها کرمان را با آنچه که هست، معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: به دنبال معرفی متفاوت و واقعی استان کرمان هستیم و کرمان را به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌‍گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: رونق اقتصاد گردشگری کرمان مستلزم ورود توریست داخلی و بین المللی است و جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

طبیب زاده عنوان کرد: رسانه‌های استان در برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهند بود.  

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند زیرا میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند آن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: صاحب نظران بگویند که تولید محتوای کرمان چگونه باشد تا گردشگران به استان جذب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی