Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@04:46:07 GMT

درمان ديابت نوع 2 با رژيم 2 ماهه!

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۷۱۱۷

درمان ديابت نوع 2 با رژيم 2 ماهه!

خبرگزاري آريا - در بررسي‌هاي محققان دانشگاه ييل مشخص شد رژيم‌هاي غذايي که کالري آنها بسيار پايين است، مي‌توانند به راحتي ديابت نوع 2 را درمان کنند.
به گزارش ايسنا و به نقل از گيزمگ، محققان در طول ساليان متمادي اعلام کرده‌اند که ديابت نوع 2 را مي‌توان با رعايت رژيم‌هاي غذايي تحت کنترل درآورد ولي حال محققان دانشگاه "ييل"(Yale) در بررسي‌هاي خود متوجه شدند که با استفاده از رژيم‌هاي غذايي مي‌توان اثرات اين بيماري را معکوس کرده و حتي آن را درمان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدتي است که محققان و پزشکان نسبت به فراگير شدن بيماري ديابت نوع دو در سراسر جهان هشدار مي‌دهند و تعداد مبتلايان را تا چند صد ميليون نفر برآورد مي‌کنند.
بر اساس تخمين‌هاي اعلام شده تا سال 2050 ازهر سه آمريکايي يک نفر به ديابت نوع دو مبتلاست و ساده‌ترين راه کنترل آن رعايت رژيم غذايي است.
حال محققان دانشگاه ييل در بررسي‌هاي خود به اين نتيجه رسيده‌اند در صورتي که فرد مبتلا به اين بيماري به مدت دو ماه در روز بين 600 تا 800 کالري دريافت کند، مي‌تواند به طور کامل درمان شود.
اين تحقيقات در مراحل ابتدايي خود به سر مي‌برد و محققان جزئيات آن را اعلام نکرده‌اند؛ اما تست‌هاي حيواني که در اين تحقيق انجام شده‌اند کاملا رضايت‌بخش بوده‌اند.
محققان دانشگاه ييل موفق شده‌اند در اين تحقيقات سه مکانيسم اثرگذار بر کاهش ميزان قند خون را شناسايي کنند.
آنها با تمرکز بر فرايندهاي متابوليسمي کبد، متوجه شدند اين رژيم مي‌تواند تبديل لاکتات، گليکوژن و آمينواسيد به گلوکز و به عبارت ساده‌تر توليد قند را کاهش دهد.
اين فرايند چربي کبد را نيز کاهش داده و پاسخ کبد به انسولين را نيز بهبود داده است.
"جرالد شولمن"(Gerald Shulman)، محقق ارشد اين تحقيق گفت: در صورتي که تست انساني نيز با موفقيت انجام شود، مي‌توان داروهاي بسيار موثري براي مقابله با اين بيماري فراگير توليد کرد.
ديابت شيرين نوع 2 ( Diabetes mellitus type 2) که سابق بر اين آن را ديابت شيرين غيروابسته به انسولين (NIDDM) يا ديابت بزرگسالان مي‌ناميدند، نوعي اختلال در سوخت و ساز بدن است که با بالا بودن گلوکز خون در شرايط مقاومت در مقابل انسولين و کمبود نسبي انسولين شناسايي مي‌شود. اين مسئله در تقابل با ديابت شيرين نوع 1 است که در آن به دليل تخريب سلول‌هاي جزيره‌اي در لوزالمعده با کمبود مطلق انسولين مواجه هستيم.
نشانه‌هاي کلاسيک اين بيماري عبارتند از احساس تشنگي مفرط، تکرر ادرار و احساس گرسنگي مفرط. 90 درصد افراد مبتلا به ديابت به ديابت نوع 2 دچار هستند و 10 درصد ديگر به ترتيب به ديابت شيرين نوع 1 و ديابت بارداري مبتلا هستند. گفته مي‌شود که چاقي دليل عمده ديابت نوع 2 در افرادي است که به لحاظ ژنتيکي مستعد ابتلا به اين بيماري هستند. از ديگر دلايل آن مي‌توان به عدم تحرک، فشار خون بالا، داشتن HDL خون پايين يا تري گليسيريد بالا اشاره کرد.
در شروع بيماري مي‌توان با افزايش ورزش و اصلاح رژيم غذايي ديابت نوع 2 را کنترل کرد. اگر سطح گلوکز خون با اين روش‌ها به اندازه کافي پايين نيامد، ممکن است مصرف داروهايي مانند متفورمين يا انسولين لازم باشد. معمولاً بايد به طور مرتب سطح قند خون کساني که انسولين مصرف مي‌کنند، کنترل شود.
نرخ ابتلا به ديابت به طرز قابل توجهي در 50 سال اخير به موازات چاقي افزايش يافته است. تا سال 2010 تقريباً حدود 285 ميليون نفر مبتلا به اين بيماري بودند و اين درحاليست که تعداد آنها در سال 1985 حدود 30 ميليون نفر بوده است. عوارض ناشي از قند خون بالا مي‌تواند شامل بيماري قلبي، سکته‌ها، رتينوپاتي ديابتي که بر بينايي اثر مي‌گذارد، نارسايي کليوي که در آن فرد ممکن است نياز به دياليز داشته باشد و گردش ضعيف خون در دست و پا که ممکن است منجر به قطع عضو شود.
اين مطالعه در مجله Cell Metabolism منتشر شده است.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم) تفاوت اگزما و قارچ پوستی (فیلم)

دیگر خبرها

  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست