Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز- خیلی سریع اتفاق افتاد؛ 10 آبانماه جاری، رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: «  قانون منع به کارگیری بازنشستگان از ماه جاری اجرایی می‌شود»، 14 آبان،  محمود اسلامیان، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری از سمت خود استعفا کرد و امروز، 17 آبان، خبر آمد که علی ربیعی وزیر کار،  ابراهیم صادقی‌فر را به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی فر، پیش از این، از سوی ربیعی  به عنوان معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی منصوب شده بود. به نظر می‌رسد آهنگ تغییر مدیریتی در وزارت کار و زیر مجموعه‌های آن  تند شده است.    حالا یک میلیون و 244 هزار بازنشسته در کشور، چشم انتظار هستند تا ببینند تغییرات جدید در صندوق بازنشستگی کشوری  با سرنوشت معیشتی آنها چه خواهد کرد.   همچنین که از میان یک میلیون و ۷۷ هزار و ۸۲۰ نفر بازنشسته صندوق بازنشستگی، ۱۲ هزار و ۶۳۳ نفر از کار افتاده‌اند که سه درصد از کارافتادگی‌ها ناشی از کار است. ۴,۲۸ درصد کل جمعیت کشور، تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.
    اما آن 583 هزار نفر بازنشسته در کشور که از این صندوق درخواست وام‌های ضروری کرده بودند بیشتر نگران هستند. آنطور که صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است، 583 هزار باز نشسته برای دریافت 4 میلیون تومان وام  به صندوق درخواست داده‌اند و اعلام کرده‌اند این وام «ضروی» است.  این تعداد درخواست از 22 مهرماه در «سامانه ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و موظفین 96» ثبت شده است.    براساس گزارش شرکت طراحي و مهندسي بهور که  تارنمای صندوق بازنشستگی کشوری آن را منتشر کرده است، از 26 مهر که سامانه فعالیت خود را آغار کرد تا 13 آبان ماه،  ۵۸۳ هزار و ۳۷۸ نفر از بازنشستگان و موظفين تحت پوشش صندوق بازنشستگي کشوري، در سامانه وام ضروري ۴ ميليون توماني ثبت نام کردند. از اين تعداد بيشترين آمار ثبت درخواست وام ضروري، مربوط به استان هاي تهران با ۱۰۳ هزار و ۴۷ نفر، فارس با ۴۴ هزار و ۶۸ نفر، خراسان رضوي با ۴۲ هزار و ۷۷۱ نفر، اصفهان با ۳۹ هزار و ۳۶۳ نفر و مازندران با ۳۲ هزار و ۴۷۴ نفر است.    همچنين استان هاي خراسان شمالي با ۴ هزار و ۵۲۱ نفر، قم با ۴ هزار و ۷۹۲ نفر، هرمزگان با ۵ هزار و ۵۷۱ نفر، ايلام با ۵ هزار و ۶۵۸ نفر و کهگيلويه و بويراحمد با ۶ هزار و ۱۹۵ نفر، کمترين آمار ثبت نام وام ضروري را به خود اختصاص دادند. همچنین  گفته  شده است: « با توجه به تعداد تقاضاهاي ثبت شده در سامانه ثبت نام وام، نسبت به تعداد تسهيلات ارائه شده، پرداخت وام در قالب «قرعه کشي» انجام مي شود.»     این اعداد و ارقام به خوبی دلایل چند شغله بودن  بازنشستگان در کشور را نشان می‌دهد و معلوم نیست بازنشسته‌ای که در خواست تنها 4 میلیون تومان وام «ضروری» دارد در صورت بیکار شدن آیا با حقوق بار نشستگی چطور روزگارش را خواهد گذراند؟    محمود اسلامیان  که حالا از ریاست صندوق بازنشستگی کشوری استعفا داده است، 6 دی ماه سال 95  گفته بود: « حدود 25 درصد از کل بازنشستگان ما حداقلی بگیر هستند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته کف حقوق آنها به یک میلیون و 50 هزارتومان خواهد رسید و می‌توان گفت سال آینده دیگر حقوق زیر یک میلیون تومان در جمعیت بازنشستگان کشوری نخواهیم داشت.»  باید دید رئیس جدید صندوق بازنشستگی چه راهی برای مشکل معیشتی باز نشستگان در پیش خواهد گرفت؟

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حجت کاظمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تأمین کسری منابع به منظور پرداخت حقوق با اعمال افزایش ۲۰ درصد در سال جدید، حقوق فروردین ماه بازنشستگان در روز شنبه (اول اردیبهشت) طبق احکام جدید واریز می‌شود.

کد خبر 6082294

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان صندوق فولاد با افزایش ۲۰ درصدی
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»