Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نیاز است به برخی رهبران جوان منطقه پیام‌هایی در سطح بین‌المللی ارسال شود که بدون آشنایی با واقعیات منطقه دارند منطقه را به سمت بسیار بدی سوق می‌دهند.

به گزارش خرداد از ایسنا، محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران ایرانی در سمرقند ازبکستان با اشاره به دیدارش با رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در حاشیه اجلاس در سمرقند دیدار مفصلی با خانم موگرینی داشتم و ایشان گزارشی از تلاش‌هایی که اتحادیه اروپا برای اجرای کامل برجام دادند و تاکیدی که آنها برای اجرای آن داشتند و من هم تاکید کردم بر این که ایران تا کنون برجام را کامل اجرا کرده اما متاسفانه با بدعهدی آمریکا و ایجاد فضای نامناسب توسط دولت جدید آمریکا مواجه بوده و باید این وضعیت توسط کشورهای اروپایی اصلاح شود و تاکید رهبری را متذکر شدم که ضمن استقبال از حمایت اروپایی‌ها از برجام نیاز است اروپا در زمینه اجرای برجام و انجام تعهداتی که در برابر ایران وجود دارد فعال‌تر عمل کند و اقدام عملی نشان دهند و از حمایت اعلامی به حمایت عملی برای فشار به اجر ای برجام عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دیدارهایش در تاجیکستان و ازبکستان گفت: قبل از این سفر دیدارهای خوبی در تاجیکستان داشتم و امیدوارم بهتر و بیشتر به سمت همکاری و هماهنگی بین دو کشور حرکت کنیم چون دو کشور مشترکات فراوانی دارند.

ظریف ادامه داد: هم‌چنین در سفر به ازبکستان با رییس‌جمهور و وزیر خارجه ازبکستان درباره صحنه جدید روابط دو کشور گفت‌وگو داشتم که بعد از دیدار دو رییس‌جمهور در حاشیه اجلاس علم و فن‌آوری سازمان همکاری‌های اسلامی در آستانه و سفر وزیر امور خارجه و تجارت و نفت ازبکستان به ایران حایز اهمیت بود. ما درباره رفع موانع همکاری‌های بانکی، ترانزیتی، نفتی و غیره صحبت داشتیم. من احساس می‌کنم روند جدیدی از روابط میان ایران و ازبکستان در دوران جدید این کشور شروع شده و با سفری که ظرف چندین ماه آینده توسط رییس‌جمهوری کشورمان به ازبکستان خواهند بود این روند هر چه بیشتر سرعت خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات منطقه که با شرایط بسیار دشواری همراه است اظهار کرد: منطقه ما شاهد تحولات مثبت بوده و پیروزی‌های مستمری که علیه داعش شاهدیم و درباره حفظ تمامیت ارضی عراق. متاسفانه سیاست‌های خطرناک، غیرمنطقی و جنگ‌طلبانه‌ای که برخی کشورهای منطقه دنبال می‌کنند در کنار این تحولات مثبت می‌تواند منطقه ما را به سمت بسیار خطرناکی سوق دهد.

وی گفت: به نظر می‌آید برخی قدرت‌ها از توفیقاتی که در منطقه در برابر تروریسم به دست آمده، رضایتی ندارند و دنبال این هستند که این توفیقات را خنثی کنند و حیات جدیدی به طرفداران تروریسم دهند اما این روند می‌تواند خطر جدی برای امنیت منطقه و قبل از همه برای کسانی که این آتش را در منطقه می‌افروزند داشته باشد از این رو نیاز است در این زمینه همکاری بین‌المللی لازم انجام شود و پیام‌هایی به برخی رهبران جوان منطقه ما ارسال شود که بدون آشنایی با واقعیات منطقه دارند منطقه را به سمت بسیار بدی سوق می‌دهند.

برچسب ها: جواد ظریف ، رهبران جوان ، عربستان ، بن سلمان

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر امور خارجه اسپانیا گفت این کشور از به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت می کند.

«خوزئه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد: مادرید خواهان آتش بس دائمی در نوار غزه در سایه تداوم خطر عملیات نظامی اسرائیل در رفح است. ما همچنین بازگشایی دائمی همه گذرگاه های زمینی نوار غزه را برای ارسال کمک های بشردوستانه خواستاریم.

وزیر خارجه اسپانیا افزود: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین اقدامی ضروری برای حل و فصل سیاسی اوضاع خاورمیانه است.

وی همچنین ضمن ابراز نگرانی درباره احتمال گسترش جنگ غزه به لبنان گفت که چنین جنگی ابعاد متفاوتی خواهد داشت و لبنان نیز کشوری متزلزل و بحران زده است.

کد خبر 6085691

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • بر باد رفته؛ ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت | تل‌آویو دیگر قادر به مدیریت اوضاع نیست
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • آزمون: بازیکنان جوان پشتوانه تیم ملی هستند
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد