Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسؤول ستاد خدمت‌رساني آستان قدس رضوي در اربعين حسيني گفت: تمام زائران افغانستاني و پاکستاني که به صورت زميني و از طريق مرزهاي ايران اسلامي در راهپيمايي اربعين حسيني شرکت کرده‌اند، از خدمت‌رساني‌هاي آستان قدس رضوي بهره‌مند شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از آستان نيوز، حسين يکتا با بيان اينکه به دنبال تشکيل ستاد خدمت‌رساني آستان قدس رضوي به زائران اربعين، در سال 96 قرارگاه مرکزي امام رضا(ع) با هدف حمايت و پشتيباني از مواکب ايراني و عراقي در شهر مهران تشکيل شد، اظهار کرد: اين ستاد خدمات گوناگوني فرهنگي، تغذيه‌اي، اسکان و غيره را به زائران اربعين حسيني در ايران و عراق ارائه مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: تمام زائران خارجي که از مرزهاي گوناگون از جمله مرز تايباد، ميرجاوه، بازرگان و بيله‌سوار وارد ايران مي‌شوند از خدمات فرهنگي، تغذيه و اسکان آستان قدس رضوي بهره‌مند مي‌شوند.
مسؤول ستاد خدمت‌رساني آستان قدس رضوي در اربعين حسيني ادامه داد: اردوگاه فاطمه الزهرا(س) شلمچه به زائران افغانستاني اختصاص يافته است و آستان قدس رضوي در اين اردوگاه که با ظرفيت اسکان 1500 نفر در هر شبانه روز است، ضمن اسکان خدمات تغذيه‌ و فرهنگي نيز ارائه مي‌شود.
يکتا اضافه کرد: همچنين دو موکب در شلمچه توسط آستان قدس رضوي راه‌اندازي شده است که اداره آن به افغانستاني‌هاي مقيم ايران که عموما طلبه و دانشجو هستند سپرده شده تا خدمات تغذيه و رفاهي را به هم‌ميهنان خود ارائه کنند.
وي با بيان اينکه تمام زائران پاکستاني اربعين که از مرز ميرجاوه وارد ايران شده از خدمات آستان قدس رضوي بهره‌مند مي‌شوند، بيان کرد: آستان قدس رضوي از طريق برپايي موکب و مهيا کردن زائرسراي امام رضا(ع) در زاهدان به تمام زائران پياده پاکستاني اربعين حسيني خدمت‌رساني‌هايي شامل غذاي گرم، فراهم آوردن شرايط مناسب براي استراحت و اسکان، خدمات بهداشتي و غيره را ارائه کرده است.
مسؤول ستاد خدمت‌رساني آستان قدس رضوي در اربعين حسيني در ادامه با تشريح دلايل استقرار اردوگاه مرکزي امام رضا(ع) در مرز مهران، ادامه داد: بخش عمده‌اي از زائران ايراني اربعين حسيني از طريق مرز مهران وارد عراق مي‌شوند و از سوي ديگر مهران به نوعي بين‌الحرمين امام رضا(ع) و جد بزرگوارشان امام حسين(ع) است، به همين دليل قرارگاه مرکزي امام رضا(ع) براي دومين سال پياپي در مهران مستقر شد.
يکتا با بيان اينکه زائران خروجي و ورودي به ايران از ميان فضاي شبيه‌سازي شده صحن‌هاي جامع و انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي مي‌گذرند، بيان کرد: اين شبيه‌سازي باعث مي‌شود زائران احساس کنند که از کشور امام رضا(ع) وارد کشور امام حسين(ع) مي‌شوند، بنابراين مرزبندي‌هاي جغرافيايي به نوعي برداشته مي‌شود.
انتهاي پيام/ج/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت

با همکاری معاونت رفاه زائرین حرم مطهر، اداره روشنایی و مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه ایام دهه کرامت، کتیبه‌های دست نویس اجرا و آماده نصب در سر در ایوان های صحن انقلاب و آزادی حرم مطهر است.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز به جزئیات تهیه و نصب این کتیبه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت رفاه زائرین حرم مطهر رضوی در تمام مناسبت های مذهبی اعم از میلاد و شهادت های ائمه اطهار(ع)، کتیبه‌های متنوعی را تهیه و در ایوان‌های بارگاه منور رضوی نصب می‌کند.

امیر خالقی، تصریح کرد: امسال نیز همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد با برکت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) و دهه کرامت، از یک هنرمند حرفه ای دعوت کردیم تا کتیبه هایی را در ابعاد ۱۶ در ۸ به صورت دست نویس آماده کند.

وی خاطر نشان کرد: این کتیبه‌های دست نویس، مزین به اشعار مرتبط و متن سلام به حضرت رضا(ع) است که امروز ۱۰ اردیبشهت ماه کار آماده سازی آن به اتمام رسیده است و در ایام دهه کرامت در ایوان‌های یاد شده نصب و در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال