Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز سامانه بارشی در حال عبور از نوار شمالی کشور است، از این رو امروز ( ۱۹ آبان) شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های غربی البرز شاهد ابرناکی، بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از بعد ازظهر امروز به‌تدریج با عبور این موج، مناطق شمال غرب کشور به‌طور موقت کاهش ابرناکی دارند، تصریح کرد: از فردا با ورود موج دیگری از غرب و جنوب غرب کشور، ابتدا در نیمه غربی و به‌تدریج در بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه این سامانه روز یکشنبه با شدت کمتر در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود، گفت: از فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابتدا سواحل شمالی کشور و بتدریج در روز یکشنبه دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهند داشت که شدت بارش اواخر فردا در استان گیلان و روز یکشنبه در استان‌های مازندران و گلستان خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

وظیفه در ادامه اظهار کرد: روز یکشنبه نیز خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و همراه با غبارصبحگاهی، در بعد ازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد، در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه نیمه ابری با بارش پراکنده و وزش باد، گاهی وزش بادشدید و بتدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش اردبیل جبران شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: علیرغم اینکه استان اردبیل یکی از کم بارش‌ترین و گرم‌ترین پاییزهای خود را طی ۵۰ سال گذشته سپری کرد، با آغاز فصل زمستان و ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش استان جبران شد.

مجید کوهی ۷ فروردین گفت: علیرغم اینکه استان اردبیل یکی از کم بارش‌ترین و گرم‌ترین پاییزهای خود را طی ۵۰ سال گذشته سپری کرد، با آغاز فصل زمستان و ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش استان جبران شد و متوسط بارش استان از ۳۱ درصد کاهش در انتهای فصل پاییز، به پنج درصد کاهش در ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ رسید.

وی اضافه کرد: بر این اساس متوسط بارش استان در فصل زمستان ۱۴۰۲ برابر با ۹۷ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه طی سال‌های گذشته (نرمال) افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: طی فصل زمستان ۱۴۰۲ به غیر از شهرستان نیر که حدود ۱۴ درصد کاهش بارش داشته است، بقیه شهرستان‌های استان زمستان پربارشی را تجربه کردند که بیشترین افزایش بارش در شهرستان خلخال ۵۴ درصد ، بیله‌سوار ۴۳ درصد و پارس‌آباد ۳۷ درصد بوده است.

کوهی یادآورشد: در این مدت بیشترین بارش تجمعی به میزان ۱۵۷ میلی متر در شهرستان خلخال و کمترین نیز با ۶۵ میلی متر در اصلاندوز دریافت شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل، میزان بارش شهرستان اردبیل نیز در این مدت ۷۳ میلی‌متر بوده که افزایش ۶ درصدی نسبت به بلندمدت داشته است.

وی با بیان اینکه بررسی بارش استان از آغاز فصل آبی (اول مهر ) تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ حاکی از کاهش پنج درصدی بارش‌های استان بوده است، گفت: بارش‌های استان امسال ۱۵۶ میلی متر ثبت شد و این در حالی است که متوسط بارش‌های استان در دوره بلند مدت ۱۶۴ میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی این مدت بیشترین افزایش بارش در شهرستان خلخال و بیله‌سوار بوده که به ترتیب ۱۶ و ۱۴ درصد افزایش بارش داشته‌اند.

کوهی ادامه داد: در شهرستان‌های انگوت و پارس‌آباد نیز میزان بارش‌ها در حدود سه درصد افزایش داشته است در بقیه شهرستان‌های استان با کاهش بارش مواجه بودیم که شدت این کاهش بارش در مناطق مرکزی استان شدیدتر بوده و در نیر به ۳۷، نمین ۲۸، اردبیل ۲۱ و فیروزآباد ۱۹ درصد رسید.

وی همچنین در خصوص تغییرات دمایی استان گفت: متوسط دمای استان از اول مهر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۷.۱ درجه سلسیوس بوده است، که نسبت به مدت مشابه در دوره بلندمدت یا نرمال افزایش ۲.۶ درجه‌ای را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: طی مدت فوق بیشترین افزایش دمایی در شهرستان سرعین با ۳.۳ درجه و کمترین افزایش نیز با ۱.۸ درجه در پارس‌آباد بوده است. متوسط دمای شهرستان اردبیل نیز طی مدت فوق ۵.۲ درجه سلسیوس بوده است که نسبت به بلندمدت ۲.۶ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

کوهی گفت: طی فصل زمستان نیز متوسط دمای استان ۶.۵ درجه سلسیوس ثبت شده است که افزایش ۱.۶ درجه‌ای را نسبت به بلندمدت نشان می‌دهد.

وی همچنین در خصوص پیش‌بینی بارش‌های فصل بهار استان افزود: نقشه‌های پیش‌بینی فصلی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که میانگین بارش کشور از نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ در محدوده نرمال خواهد بود که البته انتظار می‌رود میزان بارش‌ها در نواحی شمال غرب و سواحل خزر بیش از نرمال باشد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: بارش‌ها از نیمه اردیبهشت تا نیمه خردادماه در سراسر کشور و از جمله استان اردبیل در محدوده نرمال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران در استان بوشهر
  • ورود موج بارشی جدید طی امروز و فردا در خوزستان
  • فیلم| کولاک و برف بهاری در خراسان شمالی
  • هوای اردبیل وزش باد همراه با باران پراکنده خواهد بود
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • با ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش اردبیل جبران شد
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • پیش‌بینی هوای تهران در روز‌های آینده
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان
  • پیش بینی ورود سامانه ضعیف بارشی به البرز