Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@19:15:10 GMT

ورود سامانه بارشي به کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۹۱۸۲

ورود سامانه بارشي به کشور

خبرگزاري آريا - مديرکل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي ضمن اشاره به ورود سامانه بارشي به کشور از آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل‌ها در مازندران و گلستان خبر داد.
به گزارش جام نيوز، مديرکل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي ضمن اشاره به ورود سامانه بارشي به کشور از آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل‌ها در مازندران و گلستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احد وظيفه اظهار کرد: براساس تحليل آخرين نقشه‌هاي پيش يابي هواشناسي امروز سامانه بارشي در حال عبور از نوار شمالي کشور است، از اين رو امروز ( 19 آبان) شمال غرب کشور، سواحل درياي خزر و دامنه‌هاي غربي البرز شاهد ابرناکي، بارش پراکنده باران گاهي با رعد و برق و وزش باد هستند.
وي با بيان اينکه از بعد ازظهر امروز به‌تدريج با عبور اين موج، مناطق شمال غرب کشور به‌طور موقت کاهش ابرناکي دارند، تصريح کرد: از فردا با ورود موج ديگري از غرب و جنوب غرب کشور، ابتدا در نيمه غربي و به‌تدريج در بخش‌هايي از مرکز کشور افزايش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات همراه با رعد و برق پيش‌بيني مي‌شود.
مدير کل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي با اشاره به اينکه اين سامانه روز يکشنبه با شدت کمتر در نيمه شرقي کشور فعال خواهد بود، گفت: از فردا با شمالي شدن جريانات روي درياي خزر ابتدا سواحل شمالي کشور و بتدريج در روز يکشنبه دامنه‌هاي البرز مرکزي و شرقي و شمال شرق کشور، بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد نسبتا شديد و در ارتفاعات بارش برف خواهند داشت که شدت بارش اواخر فردا در استان گيلان و روز يکشنبه در استان‌هاي مازندران و گلستان خواهد بود و سبب آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل‌ها خواهد شد.
وظيفه در ادامه اظهار کرد: روز يکشنبه نيز خليج فارس مواج پيش بيني مي شود.
وي در پايان درباره وضعيت جوي تهران طي دو روز آينده گفت: آسمان تهران فردا کمي ابري و همراه با غبارصبحگاهي، در بعد ازظهر افزايش ابر و گاهي وزش باد، در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دماي 11 و حداکثر دماي 20 درجه سانتيگراد و روز يکشنبه نيمه ابري با بارش پراکنده و وزش باد، گاهي وزش بادشديد و بتدريج کاهش ابر با حداقل دماي 9 و حداکثر دماي 18 درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود.
ايسنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از پیش‌بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، از امروز (چهارشنبه) تا شنبه هفته آینده، به استثنای وزش باد در ساعاتی از امروز، پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار از روز یکشنبه تا پایان هفته جو منطقه را تحت تأثیر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه یاد شده که در روزهای یکشنبه و دوشنبه سبب بارش‌هایی، غالباً به صورت رگبارهای موقت و پراکنده بهاری خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز سه شنبه تقویت شده ضمن کاهش نسبی دمای هوا، به تدریج شرایط را برای بارندگی نسبتاً گسترده در سطح استان فراهم خواهد کرد.

به گفته زورآوند دمای هوای روزانه که تا روز شنبه، با روندی آرام افزایش می‌یابد؛ در روزهای یکشنبه و دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت.

کد خبر 747637

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم