Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-19@16:08:15 GMT

معروف‌ترین خودروهای سیاسی در دنیا

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۰۷۳۴

سیاستمداران دنیا از خودروهای خاصی استفاده می کنند که برخی از آن ها به شهرت جهانی رسیده اند. در این گزارش قصد داریم نگاهی به خودروهای خاصی بیاندازیم که سروصدای بیشتری در دنیا به پا کرده اند.


به گزارش شریان نیوز،سیاستمداران دنیا از خودروهای خاصی استفاده می کنند که برخی از آن ها به شهرت جهانی رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش قصد داریم نگاهی به خودروهای خاصی بیاندازیم که سروصدای بیشتری در دنیا به پا کرده اند.

کادیلاک وان
این خودرو که مربوط به ریاست جمهوری آمریکا است در سال ۲۰۰۹ ساخته شده و از آن زمان تا کنون در حال خدمت است. کادیلاک وان که به «دیو» شهرت دارد یکی از ایمن ترین خودروهای دنیا به شمار می آید و توانایی مقابله با سنگین ترین حملات نظامی را نیز دارا است. «دیو» از بدنه ای ضخیم ساخته شده و وزن درهای آن مساوی با وزن درهای یک هواپیمای ۷۴۷ است. این خودرو همچنین دارای سیستم تماس مرکزی،‌ سیستم اکسیژن و مهمات جنگی است. طبق اخبار منتشر شده یک مدل جدید از این خودرو در سال 2018 رونمایی خواهد شد که به مراتب ایمن تر از نسخه فعلی است.

زیل 41047
زیل از جمله کارخانه های خودروسازی روسی به شمار می آید که خودروی معروفی را به جهانی معرفی کرده است. این خودروساز مدل 41047 را مخصوص تشریفات و سیاستمداران به روز رسانی کرد تا به یکی از معروف ترین خودروهای سیاسی دنیا تبدیل شود. فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا از این لیموزین استفاده می کرد. همچنین ولادمیر پوتین رییس جمهور فعلی روسیه نیز در سال 2010 سه زیل 41047 کروکی سفارش داد.

هونقکی L5
شرکت خودروسازی Hongqi مدل L5 را به تازگی ساخته و آن را در اختیار سران دولت چین قرار داده است. سیاستمداران چینی از این خودرو استفاده می کنند و از ایمنی آن راضی هستند. این خودرو یک موتور ۶ لیتری V12 دارد که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. جالب است بدانید که خرید لیموزین خاص هونقکی برای عموم مردم آزاد است اما قیمت 801 هزار دلاری آن، خریدش را برای پولدارترین افراد هم کمی سخت می کند. این خودرو گران ترین وسیله نقلیه در چین به حساب می آید.

مرسدس بنز ۶۰۰
این خودرو مدل های جدید بسیاری دارد که هنوز هم از جمله ایمن ترین و خاص ترین خودروهای سیاسی به شمار می آید اما دوره طلایی آن مربوط به سال 1963 تا 1981 است. در این زمان اکثر رییس جمهورها، سران و رهبران کشورهای دنیا از این خودرو استفاده می کردند. مرسدس بنز ۶۰۰ در سه مدل ۴ در سدان، لیموزین و لیموزین کروکی موجود بود و موتور 6.3 لیتری V8 آن قدرتی ماورایی به آن می داد. در طول تاریخ تنها 2 هزار و ۶۷۷ دستگاه از این خودرو ساخته شده که ۷۰ عدد از آن ها با تجهیز شدن به مسائل ایمنی به سران کشورهای مختلف فروخته شده است.

رنو ۴
تا بدین جای گزارش با خودروهای بسیار ایمن آشنا شدیم اما حالا به چند مورد عجیب هم نگاه خواهیم کرد. اولین خودروی سیاسی معروفی که خیلی هم منحصر به فرد نیست به شخص پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک ها تعلق دارد. پاپ از سال 2013 که در راس قدرت قرار گرفته است تا امروز همچنان همان خودروی قدیمی خود که یک رنو ۴ مربوط به سال 1984 است را سوار می شود و این خودرو از شهرت زیادی در دنیا برخودار شده است.

رولزرویس فانتوم IV
این خودرو در سال 1950 برای اولین بار ساخته و معرفی شد اما همان ابتدا شرکت رولزرویس اعلام کرد که این خودرو را تنها برای سران کشورهای مختلف خواهد ساخت و در بازار آزاد به فروش نمی رسد. در طول تاریخ تنها ۱۸ عدد از این خودرو ساخته شده که امروز ۱۶ عدد از آن ها همچنان سالم باقی مانده اند. در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار یکی از این خودروها در یک حراجی به قیمت ۳۹۵ هزار پوند به یک فرد عادی که سیاستمدار نبود فروخته شد.

فولکس واگن قورباغه ای (بیتل)
شاید عجیب باشد که نام این خودروی جهانی که رکورددار فروش در تاریخ است در چنین لیست خاصی مشاهده شود اما دلیل حضور این خودرو رییس جمهور سابق اروگوئه است. خوزه موخیا رییس جمهور سابق اروگوئه که به نام فقیرترین رییس جمهور دنیا شناخته می شد طی سال های 2010 تا 2015 در راس قدرت قرار داشت و در این مدت تنها از یک خودروی فولکس قورباغه ای آبی رنگ استفاده می کرد. این خودرو که مدل 1987 بود به قدری معروف شد که برخی حاضر به پرداخت ۱ میلیون دلار برای خریدن آن شدند اما وی این پیشنهاد را رد کرد.
 
خودروکار

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

بیشتر بخوانید: واردات خودروی جانبازان به کجا رسید؟

وی افزود:حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227451 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم