Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:21:19 GMT

تیتر ساز و تیتر زن جنگ هر دو در یک میدان

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۱۶۶۴

تیتر ساز و تیتر زن جنگ هر دو در یک میدان

تهران- ایرنا- این روزها، آسمان روابط ملت‌ها تیره شده است. هر روز که می‌گذرد یک قدم از مفاهمه دورتر می‌شویم. همه کشورها برای هم خط و نشان می‌کشند. گو در این زمین جا برای عده‌ای تنگ است لذا آرام ندارند. خصوصا خاورمیانه انگار قرار نیست رنگ آرامش به خود ببیند.

محمد علی وکیلی در سرمقاله ای در روزنامه ابتکار،نوشت: تمام جهان یا دست در دست و فعال و یا دست بر دست و منفعل نشسته‌اند تا این نقطه از زمین در آتش بسوزد و خاکستر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه خاورمیانه‌ سوخته چه منافعی برای قدرت‌دارانِ مستکبر دارد، جای بحث بسیار دارد. هر که به یک هوسی پروژه‌ خاورمیانه‌ سوخته را دنبال می‌کند. هیچ چیز مانند آغاز یک جنگ، در تامینِ این هدفِ شوم نمی‌تواند موثر باشد.

از ظواهر پیداست برای سرشاخ شدنِ ایران و عربستان سناریوهای دقیقی طراحی شده‌است؛ چندان که آغاز جنگ را اجتناب‌ناپذیر کند. صحنه برای یک تقابلِ تمام‌‌عیار چیده شده است. جنگی که بدون شک اگر دربگیرد یکی از پرخسارت‌ترین جنگ‌های جهان خواهد بود. جنگ میانِ دو کشورِ نفت‌خیزِ مسلمان و بیخ گوش هم، قطعا تلفاتِ سرسام‌آوری به‌بار خواهد آورد.

ما بر سبیل اعتقادات خود، آغاز کننده‌ هیچ جنگی نخواهیم بود اما از هیچ جنگی هم هراس نداریم. به قول مرحوم هاشمی ما مردانِ صلحیم اما جنگ کردن را هم خوب آموخته‌ایم. با این وجود می‌دانیم که از جنگ کردن، هیچ کشوری، قدرتمندتر نشده است. در واقع هیچ کسی از هیچ جنگی پیروز برنمی‌گردد! ما زمانی با یک کشور همسایه و مسلمان دیگر جنگیدیم. هشت سال جنگیدیم. از جنگ اصلا پشیمان نیستیم. صدام دیوانه بود و شهوتِ فتحِ تهران جز با جنگ از سرش نمی‌افتاد. لذا دفاعی مقدس انجام دادیم و حتما در مقابل تاریخ سربلندیم. صدام و حامیانش را بر سر جای‌شان نشاندیم. دنیا نیز در حمایت از ظالم و متجاوز رفوزه شد. در مقابل تمام دنیا ایستادیم و یک وجب از خاکمان را ندادیم. اما با این حال، ما از جنگ سود نبردیم! جنگ اساسا برای طرفین سودی ندارد.

جنگ خسران محض است. به همین سبب اصل بر صلح است و جنگ استثنا است. سود جنگ برای شیادانِ سودجویی است که کشورها را به جان هم می‌اندازند تا ماهیِ منافعِ خود را از آبِ گل‌آلودِ جنگ بگیرند. آنان بر کناری می‌ایستند و منافع خود را دنبال می‌کنند.

امروز نیز به وضوح می‌توان ردِ دست‌های جنگ‌افروز را دید. دست‌هایی که چندان صحنه‌آرایی می‌کنند تا دوگانه‌ عرب/فارس بر مناسباتِ منطقه حاکم شود. دوگانه‌ای که هم جعلی است و هم تماما برای هر دو قوم، تنها شر می‌آفریند. در این سرزمین هزاران سال است که اقوام مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند و توانسته‌اند ذیل یک دولت و حتی در یک شهر و محله هم زندگی کنند و تن به این چنین دوگانه‌هایی ندهند. تنها وصله‌ ناجورِ این سرزمین، صهیونیست‌ها هستند. آنانی که غاصبانه، برادرانِ عربِ مسلمانِ ما را آواره کرده‌اند و دست‌شان حتی به خون کودکان هم آلوده است. به وضوح پیداست که قرار است با به جانِ هم انداختنِ مسلمانان، این کودک‌کشان حاشیه امن بیابند.

امروز باید مراقب بود که در سناریوی دشمن بازی نکنیم. آنکه دربیرون باایران هراسی برطبل جنگ می کوبد وتازه به دوران رسیده های سعودی را تحریک به انتهار می کند و آنکه درداخل تیتر تحریک جنگ می زند و بهانه سازی می نماید هردوبرسبیل هوس ودر میدان صهیونیست ساخته گام برمیدارند. تقویت دوگانه‌ جعلیِ 'فارس و عرب'، می‌تواند برای همه‌ منطقه فاجعه به‌بار بیاورد. ما از جنگ نمی‌ترسیم اما باید بدانیم که جنگ در هیچ شرایطی منافع ملت‌های درگیر را تامین نمی‌کند!

*منبع:روزنامه ابتکار،1396،8،20
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131**انتشاردهنده: شهربانو جمعه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است

فرزاد موتمن، کارگردان سینما با انتشار یک پُست در اینستاگرام به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه واکنش نشان داد و نوشت: امروز، حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است و فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تنها نیستند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فرزاد موتمن، کارگردان سینما با انتشار یک پُست در اینستاگرام به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه واکنش نشان داد و نوشت: در تمام هفتاد و شش سالی که از تشکیل حکومت صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های فلسطین می‌گذرد، چنین چیزی سابقه نداشته است. جنبشی گسترده در اعتراض به جنایات جنگی اسرائیل و قتل عام مردم غزه که طی شش ماه اخیر سی و چهار هزار کشته بجا گذاشته، دانشگاه‌های آمریکا را فرا گرفته است.

میزان جنایات جنگی اسرائیل اینبار به‌حدی بود که وجدان افکار عمومی را جریحه دار کرد و شاید وتو شدن طرح تشکیل کشور فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا هم به گسترده‌تر شدن اعتراضات منجر شده باشد. امروز، حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است و فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تنها نیستند.

دیگر خبرها

  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی- شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه - شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه استانی - شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • عکس/ تیتر روزنامه های ورزشی شنبه ۸ اردیبهشت
  • چرا نسل کشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، جرم تلقی نمی‌شود؟ + فیلم
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی + عکس