Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل خیریه طلوع مهر و دوستی کودکان کار با انتقاد از سیاست گذاری و برنامه ریزی مسئولان استان در زمینه کودکان کار گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰۰ کودک دست‌فروش در شهر اصفهان به‌ صورت میدانی شناسایی‌ شده و به آن ها خدمات ارائه می شود.

 خبرگزاری ایمنا - گروه جامعه، نوید مسائلی مدیر خیریه مردم‌ نهاد طلوع مهر و دوستی در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه موسسه خیریه طلوع مهر و دوستی کودکان کار با هدف ترویج فعالیت‌های بشردوستانه در میان جوانان و توانمندسازی کودکان کار فعالیت می‌کند، گفت: همکاران ما در خیریه  بعد از شناسایی کودکان کار به‌صورت میدانی با حضور در منازل این کودکان و بررسی وضعیت زندگی آن‌ها و اولویت‌بندی، خدمات آموزشی، بهداشتی، تفریحی، حقوقی و مددکاری را به این کودکان و خانواده آن‌ها ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مسائلی افزود: درزمینهٔ آموزشی برگزاری کلاس‌های سوادآموزی، فوق‌برنامه، خلاقیت و مهارت‌های زندگی ازجمله خدماتی است که خیریه به این کودکان ارائه می‌کند. معاینه بهداشتی و درمان این کودکان، برگزاری برنامه‌های تفریحی در فواصل زمانی مشخص، پیگیری مشکلات حقوقی- هویتی این کودکان و ثبت‌نام آن‌ها در مدارس،   توزیع اقلام موردنیاز، پیگیری مشکلات و درمان والدین در صورت ابتلا به اعتیاد ازجمله خدماتی است که خیریه مهر و دوستی به کودکان کار ارائه می‌کند.

مسائلی بابیان اینکه تاکنون نزدیک به ۴۰۰  کودک دست‌فروش در سطح اصفهان به‌صورت میدانی شناسایی‌شده‌اند، ادامه داد: کودکان کار اصفهانی از تمامی مناطق و محلات استان طی پروسه زمانی ۶ ماهه به‌صورت میدانی شناسایی‌شده و باکارت هایی به نام «کارت آبی» که توسط خیریه به آن‌ها اختصاص داده می‌شود، خدمات دریافت می‌کنند.

مواجهه کودکان کار با انواع آسیب‌های اجتماعی

این فعال اجتماعی در خصوص مواجهه کودکان کار با انواع آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: وقتی کودک تا ساعات پایانی شب در پارک‌ها و خیابان‌ها به دست‌فروشی مشغول باشد، طبیعی است که با افراد مختلف برخورد داشته و انواع خشونت‌ها از جمله آزار و اذیت جنسی نسبت به او اعمال ‌شود. البته این کودکان  معمولاً مشکلات، مسائل و آسیب‌هایی که دیده‌اند را به‌ راحتی ابراز نمی‌کنند و بعد از جلسات متعدد و احساس امنیت کودک با مددکار شروع به صحبت می‌کنند. اما در کل باید گفت این کودکان با مشکلات بسیاری مواجه هستند، آن‌ها به‌جای تحصیل و کودکی کردن انواع آسیب‌های اجتماعی همچون خشونت، بزهکاری، دزدی و...را از نزدیک می‌بینند و زودتر از همسالانشان وارد دنیای بزرگ‌سالی می‌شوند.

مسائلی بابیان این‌که مسئولین استان دغدغه کودکان کار را ندارند، تصریح کرد: متأسفانه اطلاعات و آمار مسئولین از کودکان کار غیر واقعی است، آن‌ها با پدیده کودکان کار در حد تئوری و دانشگاهی آشنا هستند و اطلاعات دقیق میدانی از تعداد این کودکان، مسائل و مشکلات آن‌ها ندارند.

وی افزود: در حال حاضر تنها کاری که برای این کودکان انجام می‌شود جمع‌آوری آن‌ها از خیابان و تحویل آن‌ها به مرکز فضیلت است که در آنجا بعد از کسب اطلاعات مختصر از خانواده آن‌ها معمولاً همان روزبه خانواده تحویل داده می‌شوند و این دور باطلی است که در مورد کودکان کار اجرا می‌شود.

مدیرعامل خیریه کودکان کار با اشاره به اینکه اصفهان درزمینهٔ کودکان کار با رشد زیادی مواجه است، گفت: زمانی که در خانواده‌ای کودکی مشغول به دست‌فروشی و کار می‌شود معمولاً بعد از مدتی خواهر و برادر را هم با خود همراه می‌کند و همین باعث افزایش تعداد این کودکان می‌شود.

وی تأکید کرد: مسئولین معتقدند تعداد کودکان کار استان عدد قابل‌ملاحظه‌ای نیست درحالی‌که امروز که این تعداد کمتر است قابل مدیریت و برنامه‌ریزی است، اگر غفلت کنیم به مشکل شهر تهران دچار می‌شویم که تعداد بالای کودکان کار مدیریت و برنامه‌ریزی را برای مسئولین شهری مشکل کرده است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا چکشیان در حاشیه نشست تبیین برنامه های هفته کارگر درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران گفت: افزایش حقوق دستمزد در شرایط تورمی ممکن است مطلوب جامعه کارگری نباشد ولی باید دقت داشته باشیم که افزایشی که در حوزه دستمزد کارگری در سه سال دولت سیزدهم صورت گرفته بسیار بیشتر از افزایشی بوده که در حوزه کارمندی صورت گرفته است.

وی افزود: دولت و وزارت کار قطعا با این دغدغه وارد شده‌اند که بهبود وضع معیشت کارگران صورت گیرد ولی موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی سیاستهای کلان اقتصادی باعث می شود آنطور که اعضای شورای عالی کار می خواهند اتفاق نیفتد.

چکشیان خاطرنشان کرد: مقایسه میانگین افزایش حقوق در این سه سال نسبت به باقی دوره‌ها و خیلی از سال‌ها و بقیه گروه‌ها مثل کارمندی حتما بیشتر بوده است با این حال دستمزد کارگران نیاز به بهتر شدن دارد و در شورای عالی کار این دغدغه را دارند که چه خدماتی را پیگیری کنند که بخشی از این کمبود را جبران کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است